Te kleine reproductie nummerplaat?
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Re: Te kleine reproductie nummerplaat?
mooi en veel veiliger (hang nooit iets voor dat rooster de lucht moet erdoor om de motor te koelen en om de auto via de voorruit op de weg te drukken ) groeten van bart
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Ja hoor, ik hoor ook bij de club nu :
In overtreding met : MB 23.07.2001 aRT 61 PAR1 - overtreding 1e graad
De afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer. De reproductie mag geen ander opschrift bevatten dan het kenteken van de overeenstemmende kentekenplaat.
Inlichtingen en vaststellingen :
'Wij stellen vast dat vooraan op het voertuig een reproductiekentekenplaat niet de voorziene afmetingen bezit. De hoogte van het kenteken is aanzienlijk minder dan wettelijk opgelegd. wij kunnen niet overgaan tot interpellatie, wegens belast met handhaving van de openbare orde."
Alle verhaaltjes blijven dus in de achterzak, want ik ben niet tegengehouden. Wel straf dat ze de nummerplaat toch konden lezen, al denk ik dat de gemonteerde stage 3 en de gerelateerde dot gas wellicht een beetje provocerend heeft gewerkt
Maar euh, ik ga me echt niet bezig houden om dit te laten voorkomen, en - ter compensatie van mogelijke andere overtredingen uit het verleden waarvoor ik niet gepakt ben - zal ik dus gewoon de staatskas met 50€ sponsoren ....
De afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer. De reproductie mag geen ander opschrift bevatten dan het kenteken van de overeenstemmende kentekenplaat.
'Wij stellen vast dat vooraan op het voertuig een reproductiekentekenplaat niet de voorziene afmetingen bezit. De hoogte van het kenteken is aanzienlijk minder dan wettelijk opgelegd. wij kunnen niet overgaan tot interpellatie, wegens belast met handhaving van de openbare orde."
Alle verhaaltjes blijven dus in de achterzak, want ik ben niet tegengehouden. Wel straf dat ze de nummerplaat toch konden lezen, al denk ik dat de gemonteerde stage 3 en de gerelateerde dot gas wellicht een beetje provocerend heeft gewerkt

Maar euh, ik ga me echt niet bezig houden om dit te laten voorkomen, en - ter compensatie van mogelijke andere overtredingen uit het verleden waarvoor ik niet gepakt ben - zal ik dus gewoon de staatskas met 50€ sponsoren ....

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Mij heeft dat ene woordje: "nagenoeg" nochtans al gered bij een politiecontrole...FastEleven schreef:Ja hoor, ik hoor ook bij de club nu :
Alle verhaaltjes blijven dus in de achterzak, want ik ben niet tegengehouden. Wel straf dat ze de nummerplaat toch konden lezen, al denk ik dat de gemonteerde stage 3 en de gerelateerde dot gas wellicht een beetje provocerend heeft gewerkt![]()

Sometimes too much is just enough.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Moeten ze u wel tegenhouden ipv noteren en per post te versturen ....ij heeft dat ene woordje: "nagenoeg" nochtans al gered bij een politiecontrole...

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Laatst nochtans (vooraan !) nog geflitst met zo'n te kleine reproductie-plaat 
Een boete wegens te kleine plaat was wellicht voordeliger geweest
Ofwel moet ik de plaat nog wat kleiner maken

Een boete wegens te kleine plaat was wellicht voordeliger geweest

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Ik heb begrepen dat vooraan geflitste PV's niet geldig zijn, wegens geen officieel gecertificeerde plaat en wettelijk niet helemaal opgenomen in het wetboek?Bzguy schreef:Laatst nochtans (vooraan !) nog geflitst met zo'n te kleine reproductie-plaat
Een boete wegens te kleine plaat was wellicht voordeliger geweest![]()

Ik zou het arrest eens moeten opzoeken.
- fantaflesdopke
Het is niet omdat er 'een arrest' bestaat dat je vanaf dan vrij bent van vervolging hoor ... ik ben werkzaam in die sector en ik kan u garanderen dat het een gok is en blijft als je zoiets gaat betwisten.
- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Dat besef ik maar al te goed.fantaflesdopke schreef:Het is niet omdat er 'een arrest' bestaat dat je vanaf dan vrij bent van vervolging hoor ... ik ben werkzaam in die sector en ik kan u garanderen dat het een gok is en blijft als je zoiets gaat betwisten.

- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Ik de flikken nog staan van vrij ver (in een 'anonieme' wagen, te vinden op bepaalde site), heb nog geremd maar het vooraan flitsen deed me de das om : nog 96 km/u ipv 90, gecorrigeerd naar 92, dus 110 EUR
Netjes betaald, voor dat geld loop ik niet naar de rechtbank
Vorige keer was m'n middenvinger opsteken goedkoper : slechts 50 EUR
Netjes betaald, voor dat geld loop ik niet naar de rechtbank

Vorige keer was m'n middenvinger opsteken goedkoper : slechts 50 EUR

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963