Te kleine reproductie nummerplaat?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Re: Te kleine reproductie nummerplaat?

Bericht door bartvdb »

mooi en veel veiliger (hang nooit iets voor dat rooster de lucht moet erdoor om de motor te koelen en om de auto via de voorruit op de weg te drukken ) groeten van bart
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Ja hoor, ik hoor ook bij de club nu :

In overtreding met : MB 23.07.2001 aRT 61 PAR1 - overtreding 1e graad
De afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer. De reproductie mag geen ander opschrift bevatten dan het kenteken van de overeenstemmende kentekenplaat.

Inlichtingen en vaststellingen :
'Wij stellen vast dat vooraan op het voertuig een reproductiekentekenplaat niet de voorziene afmetingen bezit. De hoogte van het kenteken is aanzienlijk minder dan wettelijk opgelegd. wij kunnen niet overgaan tot interpellatie, wegens belast met handhaving van de openbare orde."

Alle verhaaltjes blijven dus in de achterzak, want ik ben niet tegengehouden. Wel straf dat ze de nummerplaat toch konden lezen, al denk ik dat de gemonteerde stage 3 en de gerelateerde dot gas wellicht een beetje provocerend heeft gewerkt :oops:
Maar euh, ik ga me echt niet bezig houden om dit te laten voorkomen, en - ter compensatie van mogelijke andere overtredingen uit het verleden waarvoor ik niet gepakt ben - zal ik dus gewoon de staatskas met 50€ sponsoren .... :roll:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

FastEleven schreef:Ja hoor, ik hoor ook bij de club nu :

In overtreding met : MB 23.07.2001 aRT 61 PAR1 - overtreding 1e graad
De afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer. De reproductie mag geen ander opschrift bevatten dan het kenteken van de overeenstemmende kentekenplaat.

Inlichtingen en vaststellingen :
'Wij stellen vast dat vooraan op het voertuig een reproductiekentekenplaat niet de voorziene afmetingen bezit. De hoogte van het kenteken is aanzienlijk minder dan wettelijk opgelegd. wij kunnen niet overgaan tot interpellatie, wegens belast met handhaving van de openbare orde."

Alle verhaaltjes blijven dus in de achterzak, want ik ben niet tegengehouden. Wel straf dat ze de nummerplaat toch konden lezen, al denk ik dat de gemonteerde stage 3 en de gerelateerde dot gas wellicht een beetje provocerend heeft gewerkt :oops:
Maar euh, ik ga me echt niet bezig houden om dit te laten voorkomen, en - ter compensatie van mogelijke andere overtredingen uit het verleden waarvoor ik niet gepakt ben - zal ik dus gewoon de staatskas met 50€ sponsoren .... :roll:
Mij heeft dat ene woordje: "nagenoeg" nochtans al gered bij een politiecontrole... :mrgreen:
Sometimes too much is just enough.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

ij heeft dat ene woordje: "nagenoeg" nochtans al gered bij een politiecontrole...
Moeten ze u wel tegenhouden ipv noteren en per post te versturen .... :roll:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Laatst nochtans (vooraan !) nog geflitst met zo'n te kleine reproductie-plaat :(

Een boete wegens te kleine plaat was wellicht voordeliger geweest :roll:

Ofwel moet ik de plaat nog wat kleiner maken ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Bzguy schreef:Laatst nochtans (vooraan !) nog geflitst met zo'n te kleine reproductie-plaat :(

Een boete wegens te kleine plaat was wellicht voordeliger geweest :roll:

Ofwel moet ik de plaat nog wat kleiner maken ;)
Ik heb begrepen dat vooraan geflitste PV's niet geldig zijn, wegens geen officieel gecertificeerde plaat en wettelijk niet helemaal opgenomen in het wetboek? :roll:
Ik zou het arrest eens moeten opzoeken.
fantaflesdopke

Bericht door fantaflesdopke »

Het is niet omdat er 'een arrest' bestaat dat je vanaf dan vrij bent van vervolging hoor ... ik ben werkzaam in die sector en ik kan u garanderen dat het een gok is en blijft als je zoiets gaat betwisten.
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

fantaflesdopke schreef:Het is niet omdat er 'een arrest' bestaat dat je vanaf dan vrij bent van vervolging hoor ... ik ben werkzaam in die sector en ik kan u garanderen dat het een gok is en blijft als je zoiets gaat betwisten.
Dat besef ik maar al te goed. :? Maar het betekend wel dat er in zo'n geval een reden is om te zien of eea niet volgens de regels gegaan is. In de meeste gevallen hoef je er zelfs niet aan te beginnen.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Ik de flikken nog staan van vrij ver (in een 'anonieme' wagen, te vinden op bepaalde site), heb nog geremd maar het vooraan flitsen deed me de das om : nog 96 km/u ipv 90, gecorrigeerd naar 92, dus 110 EUR

Netjes betaald, voor dat geld loop ik niet naar de rechtbank ;)

Vorige keer was m'n middenvinger opsteken goedkoper : slechts 50 EUR :mrgreen:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie