Ik zie wat onregelmatigheid ontstaan op mijn schijfremmen voor. Ik hoor geen piepende geluiden bij het remmen en ook het remmen zelf gaat prima. Er staan nu 40000 km's op de teller.
Hoe is vast te stellen of remblokken en/of schijven vervangen moeten worden? Ik zou verwachten dat slijtage van de remblokken met bijgeluiden gepaard gaat (staal op staal).
Veel dank vast!
Remschijven en slijtage
- Polieke
- Naam: Paul
- Auto: Elise R
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Re: Remschijven en slijtage
remschijf dikte nieuw is 26 mm bij 24 mm dikte vervangen
remblokken vervangen bij 2,5 mm dikte
voor of achter maakt niks uit
remblokken vervangen bij 2,5 mm dikte
voor of achter maakt niks uit
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- Hugo
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
Re: Remschijven en slijtage
niet zo ver laten komen dat er staal op staal is, want dan moet ge zeker alles, schijven + remblokken vernieuwen en bij een beetje pech ook de remklauwen
er is meer één manier, wielen demonteren en schijven en remblokken ( beide) op dikte controleren, behalve het wiel moet ge niks losmaken
niet vertrouwen op kilometerstand, sommigen doen 10 000 km met één stel remblokken andere 50 000 km, is zuiver kwestie van rijstijl
doorgaans kan bij een nieuwe schijf, één keer een remblokwissel gedaan worden, daarna nieuwe blokken en schijven
piepende of niet piepende remmen zijn geen enkele indicatie van slijtage
enkele niet diepe oppervlakkige groeven zijn niet zo erg, bij scheuren wel direct vervangen
doorgaans slijten de voorremmen sneller dan de achterstse
er is meer één manier, wielen demonteren en schijven en remblokken ( beide) op dikte controleren, behalve het wiel moet ge niks losmaken
niet vertrouwen op kilometerstand, sommigen doen 10 000 km met één stel remblokken andere 50 000 km, is zuiver kwestie van rijstijl
doorgaans kan bij een nieuwe schijf, één keer een remblokwissel gedaan worden, daarna nieuwe blokken en schijven
piepende of niet piepende remmen zijn geen enkele indicatie van slijtage
enkele niet diepe oppervlakkige groeven zijn niet zo erg, bij scheuren wel direct vervangen
doorgaans slijten de voorremmen sneller dan de achterstse