Een erg mooi voorbeeld daarvan vind ik deze Exige.X-ian schreef:Heel apart. Dat wil ik ook wel eens in het echt zien. (mijn favoriete wit op een elise is het 'old english white') Ik zal misschien mijn mening aan moeten passen
Mijn Elise gedipt
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Re: Mijn Elise gedipt
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2015-04-23 om 06.22.22.png (924.92 KiB) 4432 keer bekeken
-
- Schermafbeelding 2015-04-23 om 06.22.43.png (1003.82 KiB) 4432 keer bekeken
-
- Schermafbeelding 2015-04-23 om 06.22.54.png (882.97 KiB) 4432 keer bekeken
-
- Schermafbeelding 2015-04-23 om 06.23.06.png (863.33 KiB) 4432 keer bekeken
-
- Schermafbeelding 2015-04-23 om 06.23.28.png (1013.54 KiB) 4432 keer bekeken
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Auto: Elise S2 111s
Hey Geert,gvy schreef:Laurens,
Leuk project.
Kan je wat meer uitleg geven hoe je het precies gedaan hebt?
Eerst heb je hem opgeschuurd, welke korrel? en waarom eigenlijk? Bij plastidip is dat toch overbodig?
Dan heb je geprimerd. Wat is hiervoor gebruikt?
En tenslotte de plastidip. Welk pistool heb je gebruikt? Ik vermoed dat de spuitbussen voor een volledige auto niet aan de orde zijn. En hoeveel lagen zijn er op gegaan? Plastidip heeft best een voldoende laagdikte om nadien te kunnen verwijderen.
Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar het interesseert me wel.
Geert
"Normaal" hoef je inderdaad niet op te schuren en laat staan te primen. Maar zoals eerder vermeld, voor een goede dekking is het wel een oplossing. Direct alle steenslag verwijderen

Om er veel over te weten en bepaalde tricks te leren raad ik je aan eens door het dip your car channel te klikken: https://www.youtube.com/user/DipYourCarcom
Voor verkoop raad ik de Classic International aan (al meerdere gallons gekocht daar): http://en.classicinternational.eu/plastidip/
Als gun gebruiken de hobbyisten meestal een wagner (als voorbeeld diegene die op classicinternational staan).
Zelf heb ik mijn daily (en andere) al meerdere laagjes kleuren gegeven. Voor grote oppervlaktes gebruik je of een hobby gun of pro guns. Voor velgens e.d. raad ik gewoon normale spuitbussen aan ... bijna alles doe ik minimaal 5 lagen..
groetjes
- gvy
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Laurens,
Ik heb al uren gesleten op "dipyourcar", daarom dat ik nu eens wat vragen stel aan iemand die echt zijn hele wagen heeft gedaan.
Ik heb een compressor en een aantal spuitpistolen, waarmee ik al redelijk wat ervaring heb met "goede kwaliteit" autolakken.Meestal basecoat clearcoatsystemen met de juiste thinners ( temperaturen) en harders. Ik ben op dat vlak helemaal niet aan mijn proefstuk toe.
Maar ik vraag me af of plastidip ook met een standaard spuitpistool kan gespoten worden en zoja met welke nozzle maten? Daarover heb ik nog niets gevonden..
Geert
Ik heb al uren gesleten op "dipyourcar", daarom dat ik nu eens wat vragen stel aan iemand die echt zijn hele wagen heeft gedaan.
Ik heb een compressor en een aantal spuitpistolen, waarmee ik al redelijk wat ervaring heb met "goede kwaliteit" autolakken.Meestal basecoat clearcoatsystemen met de juiste thinners ( temperaturen) en harders. Ik ben op dat vlak helemaal niet aan mijn proefstuk toe.
Maar ik vraag me af of plastidip ook met een standaard spuitpistool kan gespoten worden en zoja met welke nozzle maten? Daarover heb ik nog niets gevonden..
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Auto: elise S2 2003
Met de compressor en een normale spuit spuiten geeft een minder mooie afwerking.
Ik heb dit ook geprobeerd maar met hvlp spuit het beter. De nozzle die ik heb getest zijn 1.2 en 1.5 mm.
Mijn elise heb ik uiteindelijk gewoon met de hvlp spuit van earlex 1.2 gedipt. Deze staat ook op het forum.
Groeten,
Jeroen
Ik heb dit ook geprobeerd maar met hvlp spuit het beter. De nozzle die ik heb getest zijn 1.2 en 1.5 mm.
Mijn elise heb ik uiteindelijk gewoon met de hvlp spuit van earlex 1.2 gedipt. Deze staat ook op het forum.
Groeten,
Jeroen