Vorige week mijn elise verder onder handen genomen . Nog steeds ben ik niet zeker welke kleur maar wou eens iets anders dan het slecht gespoten matzwart . Bijgevolg wildde ik eens een plastidip uitproberen . Dip paktte naar mijn mening zeer goed uit , het is nog altijd niet perfect maar wat wil je voor de eerste keer . volgende keer pak ik het beter aan en huur ik een spuitcabine ( door de hevige wind van vorige week waaide het stof alle kanten uit ) De elise moest dus eerst afgeschuurd worden , daarna geprimert zodat ik geen 20 lagen lak moest aanbrengen om het zwart te verbergen . ook heb ik bij de montage een nieuwe diffuser en front spoiler gestoken ( beide carbon ).
Bijlagen
elise strip (Small).jpg (77.62 KiB) 6468 keer bekeken
afschuren (Small).jpg (38.76 KiB) 6468 keer bekeken
first coat.jpg (660.97 KiB) 6468 keer bekeken
assembly (Small).jpg (99.75 KiB) 6468 keer bekeken
Straf, en bewondering, dat je zomaar een auto uit elkaar durft te halen. Ik ben ook wel wat technisch, maar iets te slordig hiervoor
Maar wit is altijd mooi vind ik.
Heel apart. Dat wil ik ook wel eens in het echt zien. (mijn favoriete wit op een elise is het 'old english white') Ik zal misschien mijn mening aan moeten passen
Leuk project.
Kan je wat meer uitleg geven hoe je het precies gedaan hebt?
Eerst heb je hem opgeschuurd, welke korrel? en waarom eigenlijk? Bij plastidip is dat toch overbodig?
Dan heb je geprimerd. Wat is hiervoor gebruikt?
En tenslotte de plastidip. Welk pistool heb je gebruikt? Ik vermoed dat de spuitbussen voor een volledige auto niet aan de orde zijn. En hoeveel lagen zijn er op gegaan? Plastidip heeft best een voldoende laagdikte om nadien te kunnen verwijderen.
Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar het interesseert me wel.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]