Nieuwe 2-Eleven: 3-Eleven!!

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus 3-Eleven met 420 pk...

Bericht door Frederik »

elwood schreef:
Frederik schreef:... en zal duurder zijn dan de Evora 400
Zijn er dan al prijzen bekend ?
Denk persoonlijk eerder dat die zoals de vorige zoveel zal kosten als een Exige S
ongeveer €70.000
Gales zei dat het de duurste Lotus van het gamma zal worden.
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Lotus 3-Eleven met 420 pk...

Bericht door elwood »

Frederik schreef:
elwood schreef:
Frederik schreef:... en zal duurder zijn dan de Evora 400
Zijn er dan al prijzen bekend ?
Denk persoonlijk eerder dat die zoals de vorige zoveel zal kosten als een Exige S
ongeveer €70.000
Gales zei dat het de duurste Lotus van het gamma zal worden.
Als die naar de 100K gaat zal Gales er geen 311 moeten maken...
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door Coen »

elwood schreef:
Dogzilla schreef:420pk?? Dat is om schrik te krijgen !
Dat rijdt toch alles in de vernieling met ne goede chauffeur?
Benieuwd naar de looks... zouden ze deze keer wel deuren steken bv?

Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie. Het gaat in ieder geval vooruit gaan en inderdaad veel serieus spul achterlaten zeker op de kleinere circuits.
Met zoveel vermogen niet ook op de grotere circuits?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door elwood »

Coen schreef:
elwood schreef:
Dogzilla schreef:420pk?? Dat is om schrik te krijgen !
Dat rijdt toch alles in de vernieling met ne goede chauffeur?
Benieuwd naar de looks... zouden ze deze keer wel deuren steken bv?

Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie. Het gaat in ieder geval vooruit gaan en inderdaad veel serieus spul achterlaten zeker op de kleinere circuits.
Met zoveel vermogen niet ook op de grotere circuits?
Op de echt snelle circuits a la Spa, Imola of Silverstone gaat hij toch de duimen moeten leggen met de echte kanonnen die hun power daar maximaal kunnen benutten. Tegenwoordig rijdt er al heel wat rond met +700 pk-s en een paar 100 Nm koppel meer dan de 3-11.
raven14
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
Auto: Exige Brit GT SE-997GT3

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door raven14 »

Die zal toch waarschijnlijk onder de 2:40 kunnen rijden in Spa, op goeie semis. Dan moet je al van heel goede huize zijn om dat los te rijden. Je zal wel een betere piloot nodig hebben om het potentieel van de 3-11 te exploiteren dan van iets zoals de GTR, McLaren MPenzoveel of een Ferrari 458.
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door elwood »

raven14 schreef:Die zal toch waarschijnlijk onder de 2:40 kunnen rijden in Spa, op goeie semis. Dan moet je al van heel goede huize zijn om dat los te rijden. Je zal wel een betere piloot nodig hebben om het potentieel van de 3-11 te exploiteren dan van iets zoals de GTR, McLaren MPenzoveel of een Ferrari 458.

Dat gaat waanzinnig snel zijn maar niet snel genoeg om iedereen naar huis te rijden. Tegenwoordig draaien al heel wat wagens tijdens een race rondes onder de 2:30 zelfs 2.25. Dat gaat dan wel echt om deftig materiaal maar als je 100K gaat vragen voor een elise zonder dak moet je toch echt wel iets serieus gaan bieden vind ik. Hoe zeer ik ook fan ben van de 2/11 als die prijs bevestigd wordt vind ik het er ver over. (zeker omdat hij dan boven mijn budget zit :lol: )
raven14
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
Auto: Exige Brit GT SE-997GT3

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door raven14 »

Ok indien je vergelijkt met racewagens. Maar het coole van een 2-11 is voor mij dat je die op een zomerse dag op nummerplaten richting Spa rijdt, daar een paar stintjes afhaspelt waarbij je de allerdikste straatsportwagens en heel wat racekarren het leven zuur kan maken, een hapje eten en dan huiswaarts, nagenietend met de wind in de (bij mij weinige) haren.
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door elwood »

raven14 schreef:Ok indien je vergelijkt met racewagens. Maar het coole van een 2-11 is voor mij dat je die op een zomerse dag op nummerplaten richting Spa rijdt, daar een paar stintjes afhaspelt waarbij je de allerdikste straatsportwagens en heel wat racekarren het leven zuur kan maken, een hapje eten en dan huiswaarts, nagenietend met de wind in de (bij mij weinige) haren.

Ja dan is het top en met bijna niets te vergelijken !
Indien hij betaalbaar is ben ik misschien wel kandidaat maar aan 100k... never.
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door Red Baron »

elwood schreef:Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie.
:?: Welke traditie? Originele Eleven's hebben wel degelijk deuren...
5431067926_320b87b7a8_z.jpg
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Oooww yess, een 3-eleven

Bericht door elwood »

Red Baron schreef:
elwood schreef:Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie.
:?: Welke traditie? Originele Eleven's hebben wel degelijk deuren...

Afbeelding

Ja je hebt gelijk maar ik beschouw het openvallend luik wat door quasi niemand werd/wordt gebruikt (ook niet door de Westfield-eigenaars), niet echt als deur. Maar zoiets gaat het volgens mij al zeker niet worden in de 3/11 dat krijg je nooit meer in het verkeer. Maar inderdaad, my fault, de originele had een "instapmogelijkheid", mijn excuses.
Plaats reactie