Gales zei dat het de duurste Lotus van het gamma zal worden.elwood schreef:Zijn er dan al prijzen bekend ?Frederik schreef:... en zal duurder zijn dan de Evora 400
Denk persoonlijk eerder dat die zoals de vorige zoveel zal kosten als een Exige S
ongeveer €70.000
Nieuwe 2-Eleven: 3-Eleven!!
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus 3-Eleven met 420 pk...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- elwood
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Locatie: Stekene
- Contacteer:
Re: Lotus 3-Eleven met 420 pk...
Als die naar de 100K gaat zal Gales er geen 311 moeten maken...Frederik schreef:Gales zei dat het de duurste Lotus van het gamma zal worden.elwood schreef:Zijn er dan al prijzen bekend ?Frederik schreef:... en zal duurder zijn dan de Evora 400
Denk persoonlijk eerder dat die zoals de vorige zoveel zal kosten als een Exige S
ongeveer €70.000
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Oooww yess, een 3-eleven
Met zoveel vermogen niet ook op de grotere circuits?elwood schreef:Dogzilla schreef:420pk?? Dat is om schrik te krijgen !
Dat rijdt toch alles in de vernieling met ne goede chauffeur?
Benieuwd naar de looks... zouden ze deze keer wel deuren steken bv?
Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie. Het gaat in ieder geval vooruit gaan en inderdaad veel serieus spul achterlaten zeker op de kleinere circuits.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- elwood
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Locatie: Stekene
- Contacteer:
Re: Oooww yess, een 3-eleven
Op de echt snelle circuits a la Spa, Imola of Silverstone gaat hij toch de duimen moeten leggen met de echte kanonnen die hun power daar maximaal kunnen benutten. Tegenwoordig rijdt er al heel wat rond met +700 pk-s en een paar 100 Nm koppel meer dan de 3-11.Coen schreef:Met zoveel vermogen niet ook op de grotere circuits?elwood schreef:Dogzilla schreef:420pk?? Dat is om schrik te krijgen !
Dat rijdt toch alles in de vernieling met ne goede chauffeur?
Benieuwd naar de looks... zouden ze deze keer wel deuren steken bv?
Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie. Het gaat in ieder geval vooruit gaan en inderdaad veel serieus spul achterlaten zeker op de kleinere circuits.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
- Auto: Exige Brit GT SE-997GT3
Re: Oooww yess, een 3-eleven
Die zal toch waarschijnlijk onder de 2:40 kunnen rijden in Spa, op goeie semis. Dan moet je al van heel goede huize zijn om dat los te rijden. Je zal wel een betere piloot nodig hebben om het potentieel van de 3-11 te exploiteren dan van iets zoals de GTR, McLaren MPenzoveel of een Ferrari 458.
- elwood
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Locatie: Stekene
- Contacteer:
Re: Oooww yess, een 3-eleven
raven14 schreef:Die zal toch waarschijnlijk onder de 2:40 kunnen rijden in Spa, op goeie semis. Dan moet je al van heel goede huize zijn om dat los te rijden. Je zal wel een betere piloot nodig hebben om het potentieel van de 3-11 te exploiteren dan van iets zoals de GTR, McLaren MPenzoveel of een Ferrari 458.
Dat gaat waanzinnig snel zijn maar niet snel genoeg om iedereen naar huis te rijden. Tegenwoordig draaien al heel wat wagens tijdens een race rondes onder de 2:30 zelfs 2.25. Dat gaat dan wel echt om deftig materiaal maar als je 100K gaat vragen voor een elise zonder dak moet je toch echt wel iets serieus gaan bieden vind ik. Hoe zeer ik ook fan ben van de 2/11 als die prijs bevestigd wordt vind ik het er ver over. (zeker omdat hij dan boven mijn budget zit

-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
- Auto: Exige Brit GT SE-997GT3
Re: Oooww yess, een 3-eleven
Ok indien je vergelijkt met racewagens. Maar het coole van een 2-11 is voor mij dat je die op een zomerse dag op nummerplaten richting Spa rijdt, daar een paar stintjes afhaspelt waarbij je de allerdikste straatsportwagens en heel wat racekarren het leven zuur kan maken, een hapje eten en dan huiswaarts, nagenietend met de wind in de (bij mij weinige) haren.
- elwood
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Locatie: Stekene
- Contacteer:
Re: Oooww yess, een 3-eleven
raven14 schreef:Ok indien je vergelijkt met racewagens. Maar het coole van een 2-11 is voor mij dat je die op een zomerse dag op nummerplaten richting Spa rijdt, daar een paar stintjes afhaspelt waarbij je de allerdikste straatsportwagens en heel wat racekarren het leven zuur kan maken, een hapje eten en dan huiswaarts, nagenietend met de wind in de (bij mij weinige) haren.
Ja dan is het top en met bijna niets te vergelijken !
Indien hij betaalbaar is ben ik misschien wel kandidaat maar aan 100k... never.
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Oooww yess, een 3-eleven
elwood schreef:Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie.

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- elwood
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Locatie: Stekene
- Contacteer:
Re: Oooww yess, een 3-eleven
Red Baron schreef:elwood schreef:Neen deuren steken gaat volgens mij niet gebeuren. Dat zou echt breken zijn met de traditie.Welke traditie? Originele Eleven's hebben wel degelijk deuren...
Ja je hebt gelijk maar ik beschouw het openvallend luik wat door quasi niemand werd/wordt gebruikt (ook niet door de Westfield-eigenaars), niet echt als deur. Maar zoiets gaat het volgens mij al zeker niet worden in de 3/11 dat krijg je nooit meer in het verkeer. Maar inderdaad, my fault, de originele had een "instapmogelijkheid", mijn excuses.