Verzekering

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
xtian
Naam: Christian
Auto: Elise S2

Re: Verzekering

Bericht door xtian »

Verzekering eindelijk geregeld : 358 euro per jaar (BA + rechtsbijstand + lichamelijke schade chauffeur&passagier). Omnium zou ongeveer 1200 euro kosten, en dat vind ik net even tè veel... Wel zal ik de wagen laten taxeren, zodat ik bij ongeval in recht de getaxeerde waarde kan terugvorderen van de tegenpartij. Enkel als ik liesje zelf plooi, ben ik de pineut...
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

bij erard?
wimke1971
Naam: wim
Auto: Lotus Elise lhd 2002

Bericht door wimke1971 »

ter info.
pm maar als je wil weten bij wie.

Momenteel betaal ik 676 euro voor een Elise van 2002.
Hij is geschat op 18000 euro.
BA + Omnium met 750 euro franchise (eigen risico).

Valt al bij al nog heel goed mee vind ik!
xtian
Naam: Christian
Auto: Elise S2

Bericht door xtian »

Niet bij Erard, die wilde me enkel verzekering aanbieden in combi met brandverzekering ; maar dat was voor mij niet bespreekbaar. Nu via mijn gebruikelijke makelaar bij AXA verzekerd. Omnium zou +\- 1200 euro kosten, maar dat vond ik te duur. Ik heb in 25jaar rijden 1 ongeval in fout, en zelfs die was nog zeer discutabel. Dus toch maar standaardverzekering gekozen.
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
coeronny
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer

Bericht door coeronny »

922,33 euro voor een full omnium voor onze Elise van 2011... wordt elk jaar terug afgetoetst door mijn verzekeraar (als ik niet te veel brokken maak). Waarde bij totaal verlies 35000 euro, huidige BM -2, franchise 600 euro, wagen staat in een afgesloten garage, we wonen op "den buiten" in een vrijstaand huis, geen chauffeurs -28jaar (niet tegen mijn dochter zeggen).

Verzekeraars berekenen hun risico nietwaar. Je betaald altijd teveel als het allemaal goed is gegaan op het einde van het jaar... heb ook al twee maal bijzonder veel geluk gehad dat ik goed verzekerd was: één serieuze crash met blijvende invaliditeit ... maar wat als iemand in je gezin écht medische problemen krijgt. :cry:
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
Plaats reactie