Verzekering

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
xtian
Naam: Christian
Auto: Elise S2

Verzekering

Bericht door xtian »

Beetje indiscrete vraag, maar ik stel ze toch : hoe zijn jullie verzekerd, en hoeveel betalen jullie? Mijn gebruikelijke verzekeraar doet namelijk beetje moeilijk over het feit dat ik de Elise op geschatte waarde wil laten verzekeren. Dus eigenlijk omnium op een wagen van +10 jaar zeg maar. Ik heb namelijk geen zin om mijn zuurverdiende centen te verliezen bij een eventueel ongeval. Sedert maandag wacht ik nu al op een voorstel op basis van hobbytimerstatuut.
De brave man kende zelfs Lotus niet! Zijn eerste vraag was zelfs : "Lotus Elise? Is dat dan een nafte of nen diesel?" :roll: Sommige mensen...
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Frederik »

Neem es contact op met Erard in Langemark met mijn complimenten.
Zij nemen hobbytimers én oldtimers ZEER serieus!

be@erard DOT org
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Vergelijken is moeilijk gezien we allemaal een andere wagen hebben.
Elke wagen heeft een andere leeftijd, waarde en nieuwwaarde.

Ikzelf heb via Erard een hobbytimer verzekering gekoppeld aan mijn dagelijks voertuig. Ik betaal ~245€ (BA+RB) per jaar, wel zonder enige km of andere beperkingen.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Neus ook es rond op het forum, er zijn al -tig threads over geweest.

tip: search.php?keywords=verzeker*&terms=all ... mit=Zoeken
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

Als het aan mij moest liggen en als het moest mogen gooide ik alle verzekeringen buiten, ik zal zelf mijn plan wel trekken
Brandpolis, familiale polis, auto verzekering alles buiten

Ben 12 jaar zelfstandig transporteur geweest met 1 eigen trekker en 1 eigen oplegger, moest van de leasingsmaatschappij omnium verzekerd zijn, ook ladings verzekering, container verzekering, enz enz
Koste mij 6500 € per jaar, nooit een schadeclaim ingediend, buiten 2 maal een nieuwe voorruit, waarop ik dan nog 100€ franchise moest laten vallen, heb ik daar nooit iets van terug gezien :evil:

Dit is mijn persoonlijke mening, weet dat vele dat raar vinden, maar wil het toch gezegd hebben :(

De enige verzekering die je hebt bij een verzekering is de verzekering dat je moet betalen :evil:

Onderstaande stond toevallig vandaag in de krant

------------------------------------------------------------
Autoverzekeraars hebben vorig jaar 29.340 bestuurders geweigerd of aan de deur gezet omdat ze te veel ongevallen veroorzaken. Dat merken ze bij het Tariferingsbureau, waar je als chauffeur mag aankloppen als je je auto wil verzekeren, maar bij drie verzekeraars wordt geweigerd. Dat berichten Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen vandaag.

Autoverzekeraars hebben vorig jaar 29.340 bestuurders geweigerd of aan de deur gezet omdat ze te veel ongevallen veroorzaken. Dat merken ze bij het Tariferingsbureau, waar je als chauffeur mag aankloppen als je je auto wil verzekeren, maar bij drie verzekeraars wordt geweigerd. Dat berichten Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen vandaag.

Vorig jaar kreeg dat Tariferingsbureau bijna 30.000 aanvragen, 6.500 meer dan in 2013 en zelfs 11.000 meer dan in 2012. Een stijging van ruim 60 procent.

Bij Test-Aankoop spreken ze van een onrustwekkende trend en "willekeur bij sommige verzekeraars". "Een grote autoverzekeraar zet je zelfs al aan de deur als je bij een ongeval betrokken bent. Ook als het ongeluk niet je fout is."

-----------------------------------------------------------

Zelf kreeg ik onlangs een brief van mijn verzekeringsmaatschappij dat ik als goede klant tot het einde van mijn leven (sic) :( bij hen verzekerd mag blijven
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Ik betaal op m'n Esprit bijna 1500euro per jaar voor volledig omnium... :oops:
xtian

Bericht door xtian »

Frederik schreef:Neus ook es rond op het forum, er zijn al -tig threads over geweest.

tip: search.php?keywords=verzeker*&terms=all ... mit=Zoeken
OK, bedankt!
diego
Auto: Elan S2 - EXIGE S II

Bericht door diego »

deze morgen net mijn factuur gekregen dus da past :D
241 € verzekering en 63 € gerechtsbijdrage
Is dus voor de Exige en ben 36 jaar en zit in de laagste klasse momenteel .
Escape
Auto: Esprit turbo SE

Bericht door Escape »

Hugo schreef:Als het aan mij moest liggen en als het moest mogen gooide ik alle verzekeringen buiten, ik zal zelf mijn plan wel trekken
Brandpolis, familiale polis, auto verzekering alles buiten

Dit is mijn persoonlijke mening, weet dat vele dat raar vinden, maar wil het toch gezegd hebben :(

De enige verzekering die je hebt bij een verzekering is de verzekering dat je moet betalen :evil:
Ik volg u daar volledig in Hugo! Verzekeringen zijn er echt niet om mensen te helpen, maar puur om winst te maken (en per definitie gaan ze dat halen bij hun klanten).
Ik heb dus ook alleen de noodzakelijke/verplichtte verzekeringen.

Filip
xtian

Bericht door xtian »

Wel, jullie hebben deels gelijk : natuurlijk moeten die mannen winst maken op onze kap ; maar een goede verzekering is wel nodig hoor. Ik wil gewoon mijn investering veilig stellen, want op zuivere dagwaarde is mijn Elise misschien een 8 á 9000 euro waard terwijl de marktwaarde meer dan het dubbel is. Stel dat ik tegenslag heb, wil ik die investering niet in rook zien opgaan. Twee jaar terug hadden wij bvb een blikseminslag op ons huis : toen was ik zeer blij dat we een full service verzekering hebben => gewoon top! Nu, elk beslist voor zichzelf natuurlijk :D
Plaats reactie