
vraagje over vvc 160 k motor
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 okt 2014, 15:07
- Naam: Bart
- Auto: 111s
Re: vraagje over vvc 160 k motor
Merci voor de tips 

- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: vraagje over vvc 160 k motor
Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?
De plastic variant staat trouwens bekend om z'n sticky throttle.
De plastic variant staat trouwens bekend om z'n sticky throttle.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: vraagje over vvc 160 k motor
Wel, als je post 2 van een domme Belg toch echt gelezen moest hebben, dan had je het antwoord al gekend.Coen schreef:Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?



In de Lotus cup rijden de meeste wagens met wel wat meer dan 180pk en DAN is het wel interessant/nodig een grotere (gas)klep te hebben! In de "standaard" klasse in de Lotus cup zie je, zoals Kees al zei, wel de 48mm klepjes nog steeds.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: vraagje over vvc 160 k motor
Graag bevestiging van dit verhaal door een Hollander.fastcooki3 schreef:Wel, als je post 2 van een domme Belg toch echt gelezen moest hebben, dan had je het antwoord al gekend.Coen schreef:Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?![]()
Echter een Hollander neemt alleen iets aan van een andere Hollander zeker?
In de Lotus cup rijden de meeste wagens met wel wat meer dan 180pk en DAN is het wel interessant/nodig een grotere (gas)klep te hebben! In de "standaard" klasse in de Lotus cup zie je, zoals Kees al zei, wel de 48mm klepjes nog steeds.

Het verbaast mij wel omdat in de MG wereld een 52mm gasklep wordt gezien als een upgrade met wel wat meer verschil als dat je aangeeft.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: vraagje over vvc 160 k motor
Als je verschillende fora leest, is ook een inductie systeem 10 pk waatd, de akatalysator er uit 10 pk, de gasklep 5pk en een VVC inlaatcollector (metaal ipv plastic) op een gewone Elise ook 10 pk... In werkelijkheid zijn vele wagens na het steken van een VVC inlaatcollector zelfs trager...
En vraag de rijder naar een reactie nade upgrade en velen zouden zweren dat er pk gewonnen is. 
Het is meestal een combinatie van, maar het herwerken van de cilinderkop is cruciaal is net als de nokkenas en een programmeerbare ECU in dit alles. Zeker voor een gewone niet VVC Elise.
Voor uw 111s is het nog iets anders, want er is relatief weinig tuning mogelijk (voor uw cilinderkop). Maarde gasklep, winst zal ze niet geven, maar ook niet schaden in dit geval
En als de eigenaar van de wagen er zich beter mee voelt, is iedereen beter af, niet? 


Het is meestal een combinatie van, maar het herwerken van de cilinderkop is cruciaal is net als de nokkenas en een programmeerbare ECU in dit alles. Zeker voor een gewone niet VVC Elise.
Voor uw 111s is het nog iets anders, want er is relatief weinig tuning mogelijk (voor uw cilinderkop). Maarde gasklep, winst zal ze niet geven, maar ook niet schaden in dit geval


- keesv
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
Re: vraagje over vvc 160 k motor
precies zo is het
en als je echt wil weten wat je aan het doen bent:
https://www.youtube.com/watch?v=geXOcrLGmGU
meten is weten
en als je echt wil weten wat je aan het doen bent:
https://www.youtube.com/watch?v=geXOcrLGmGU
meten is weten
Laatst gewijzigd door Yves op 08 dec 2014, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Film zichtbaar gemaakt
Reden: Film zichtbaar gemaakt