vraagje over vvc 160 k motor

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
111srace
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 okt 2014, 15:07
Naam: Bart
Auto: 111s

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Bericht door 111srace »

Merci voor de tips :D
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Bericht door Coen »

Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?

De plastic variant staat trouwens bekend om z'n sticky throttle.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Bericht door fastcooki3 »

Coen schreef:Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?
Wel, als je post 2 van een domme Belg toch echt gelezen moest hebben, dan had je het antwoord al gekend. ;-) :-D Echter een Hollander neemt alleen iets aan van een andere Hollander zeker? ;-)
allinyourmind.jpg
allinyourmind.jpg (112.61 KiB) 3299 keer bekeken
In de Lotus cup rijden de meeste wagens met wel wat meer dan 180pk en DAN is het wel interessant/nodig een grotere (gas)klep te hebben! In de "standaard" klasse in de Lotus cup zie je, zoals Kees al zei, wel de 48mm klepjes nog steeds.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Bericht door Coen »

fastcooki3 schreef:
Coen schreef:Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?
Wel, als je post 2 van een domme Belg toch echt gelezen moest hebben, dan had je het antwoord al gekend. ;-) :-D Echter een Hollander neemt alleen iets aan van een andere Hollander zeker? ;-)
allinyourmind.jpg
In de Lotus cup rijden de meeste wagens met wel wat meer dan 180pk en DAN is het wel interessant/nodig een grotere (gas)klep te hebben! In de "standaard" klasse in de Lotus cup zie je, zoals Kees al zei, wel de 48mm klepjes nog steeds.
Graag bevestiging van dit verhaal door een Hollander.



;)


Het verbaast mij wel omdat in de MG wereld een 52mm gasklep wordt gezien als een upgrade met wel wat meer verschil als dat je aangeeft.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Bericht door fastcooki3 »

Als je verschillende fora leest, is ook een inductie systeem 10 pk waatd, de akatalysator er uit 10 pk, de gasklep 5pk en een VVC inlaatcollector (metaal ipv plastic) op een gewone Elise ook 10 pk... In werkelijkheid zijn vele wagens na het steken van een VVC inlaatcollector zelfs trager... :-o En vraag de rijder naar een reactie nade upgrade en velen zouden zweren dat er pk gewonnen is. ;-)
Het is meestal een combinatie van, maar het herwerken van de cilinderkop is cruciaal is net als de nokkenas en een programmeerbare ECU in dit alles. Zeker voor een gewone niet VVC Elise.
Voor uw 111s is het nog iets anders, want er is relatief weinig tuning mogelijk (voor uw cilinderkop). Maarde gasklep, winst zal ze niet geven, maar ook niet schaden in dit geval ;-) En als de eigenaar van de wagen er zich beter mee voelt, is iedereen beter af, niet? ;-)
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Bericht door keesv »

precies zo is het
en als je echt wil weten wat je aan het doen bent:

https://www.youtube.com/watch?v=geXOcrLGmGU



meten is weten
Laatst gewijzigd door Yves op 08 dec 2014, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Film zichtbaar gemaakt
Plaats reactie