Beste elise rijders ik zie sommige elises met goed gevulde wielkasten. Komt dit door spoorverbreders of speciale velgen.
Wil mijn velgen zo ver mogelijk naar buiten.
Mvg
Bart
gevulde wielkasten
-
- Naam: Bart
- Auto: 111s
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: gevulde wielkasten
Zelfde verhaal als bij ophanging ... terwijl ik bij de ophanging enkel een degelijk merk adviseer, adviseer ik bij spoorverbreders het niet te doen.
Aanpassen van het spoor resulteert in minder goede prestaties, prestaties in de zin van de het verbrodden van de uitmuntende baanligging waarvoor Lotus zo bekend staat.
Al 'denk' ik dat <5mm misschien nog net kan.
Op mijn Elan had ik vroeger velgen met een verkeerde ET waarde en mijn baanligging was volledig naar de knoppen. Op mijn huidige had ik "tijdelijk" (in afwachting van mijn 16" velgen) 5mm en die voelde ik niet.
Aanpassen van het spoor resulteert in minder goede prestaties, prestaties in de zin van de het verbrodden van de uitmuntende baanligging waarvoor Lotus zo bekend staat.
Al 'denk' ik dat <5mm misschien nog net kan.
Op mijn Elan had ik vroeger velgen met een verkeerde ET waarde en mijn baanligging was volledig naar de knoppen. Op mijn huidige had ik "tijdelijk" (in afwachting van mijn 16" velgen) 5mm en die voelde ik niet.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Naam: Mark
- Auto: elise mk2 JPS
Dit is mogelijk maar hierdoor verander je de setup van je wagen. Dan is het best om met een volledig regelbare ophanging te werken etc zodanig dat je de wagen kan laten uitlijnen en uitwegen, camber etc aanpassen. Zo gaat de elise haar "stance" er mooier uitzien en handeling verbeteren maar foutmarge enorm verkleinen.
Ik zou het zo laten!
Ik zou het zo laten!
-
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
don't do it!111srace schreef:http://www.lotustalk.com/forums/attachm ... 1209170826
Dit bedoel ik met volle wielkasten

ps. amerikanen kennen helemaal niets van baanligging, als je een Lotus verneukt, dan rijdt hij nog veel beter dan de gemiddelde amerikaan gewoon is ... lol

... maar dat wil je echt niet!

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Spoor verbreders zijn gruwelijk slecht, uitgevonden door de duivel, daarom ligt mijn auto ook zo slecht op het circuit
Regelbare schokdempers + spoor verbreders en je auto heeft een andere look, maar praktisch en looks gaan vaak niet samen.
Performance valt allemaal wel mee, zorg dat de uitlijning en dergelijke fatsoenlijk is.

Regelbare schokdempers + spoor verbreders en je auto heeft een andere look, maar praktisch en looks gaan vaak niet samen.
Performance valt allemaal wel mee, zorg dat de uitlijning en dergelijke fatsoenlijk is.
-
Emiel schreef:Spoor verbreders zijn gruwelijk slecht, uitgevonden door de duivel, daarom ligt mijn auto ook zo slecht op het circuit![]()
![]()