gevulde wielkasten

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
111srace
Naam: Bart
Auto: 111s

gevulde wielkasten

Bericht door 111srace »

Beste elise rijders ik zie sommige elises met goed gevulde wielkasten. Komt dit door spoorverbreders of speciale velgen.
Wil mijn velgen zo ver mogelijk naar buiten.

Mvg

Bart
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: gevulde wielkasten

Bericht door Frederik »

Zelfde verhaal als bij ophanging ... terwijl ik bij de ophanging enkel een degelijk merk adviseer, adviseer ik bij spoorverbreders het niet te doen.

Aanpassen van het spoor resulteert in minder goede prestaties, prestaties in de zin van de het verbrodden van de uitmuntende baanligging waarvoor Lotus zo bekend staat.

Al 'denk' ik dat <5mm misschien nog net kan.

Op mijn Elan had ik vroeger velgen met een verkeerde ET waarde en mijn baanligging was volledig naar de knoppen. Op mijn huidige had ik "tijdelijk" (in afwachting van mijn 16" velgen) 5mm en die voelde ik niet.
mark986
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS

Bericht door mark986 »

Dit is mogelijk maar hierdoor verander je de setup van je wagen. Dan is het best om met een volledig regelbare ophanging te werken etc zodanig dat je de wagen kan laten uitlijnen en uitwegen, camber etc aanpassen. Zo gaat de elise haar "stance" er mooier uitzien en handeling verbeteren maar foutmarge enorm verkleinen.
Ik zou het zo laten!
111srace

Bericht door 111srace »

Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

111srace schreef:http://www.lotustalk.com/forums/attachm ... 1209170826

Dit bedoel ik met volle wielkasten
don't do it! :)

ps. amerikanen kennen helemaal niets van baanligging, als je een Lotus verneukt, dan rijdt hij nog veel beter dan de gemiddelde amerikaan gewoon is ... lol :)

... maar dat wil je echt niet! ;)
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Spoor verbreders zijn gruwelijk slecht, uitgevonden door de duivel, daarom ligt mijn auto ook zo slecht op het circuit :roll: :lol:

Regelbare schokdempers + spoor verbreders en je auto heeft een andere look, maar praktisch en looks gaan vaak niet samen.
Performance valt allemaal wel mee, zorg dat de uitlijning en dergelijke fatsoenlijk is.
111srace

Bericht door 111srace »

Emiel schreef:Spoor verbreders zijn gruwelijk slecht, uitgevonden door de duivel, daarom ligt mijn auto ook zo slecht op het circuit :roll: :lol:

Regelbare schokdempers + spoor verbreders en je auto heeft een andere look, maar praktisch en looks gaan vaak niet samen.
Performance valt allemaal wel mee, zorg dat de uitlijning en dergelijke fatsoenlijk is.
Plaats reactie