Een tourtje maken

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
DutchPete
Naam: Peter
Auto: Evora

Een tourtje maken

Bericht door DutchPete »

Hoi Lotus vrienden,

Het wordt dit weekend nog mooi weer dus het leek me een goed idee voor een tour tochtje door Belgie/Luxemburg/noord frankrijk.... ofzo. Heeft iemand een mooie gpx/kaart of roadboek van een dergelijke tocht? Ik denk er over om zaterdag ochtend te vertrekken en zondag weer ergens terug te komen.

Ik zie jullie tips graag tegemoet :)

Peter
mark986
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS

Re: Een tourtje maken

Bericht door mark986 »

Ik zou richting reims gaan, dan troyes. Overnachten in leuk hotel en terug.
DutchPete

Bericht door DutchPete »

Zie hier de twee daagse tour die we zaterdag en zondag hebben gemaakt.
Het was natuurlijk heerlijk weer en zondag ochtend was heel bijzonder door de mist die over de Moezel hing, erg mooi.

We zijn zaterdag ochtend rond 10 uur vertrokken vanuit eindhoven en door het ongeluk op de A2 waren we pas rond 1 uur bij Maastricht over de grens (maar we lieten ons niet gek maken aangezien het om de reis ging en niet het doel ;) )
De route zelf begon net ten zuiden van Luik en vandaar zijn we langs de Ourthe over de heerlijke bochtige weggetjes richt in Luxemburg gereden.
Na een korte stop in Clervaux zijn we over de mooiste tour-weg-ooit naar Vianden gereden en vandaar naar Echternach.
In Echternach hebben we een hotelletje gepakt en ze bleken een GTA-5 style Lotus-garage te bezitten (en voor 8 euro per nacht vond ik een prive parking niet duur :) )
Volgende ochtend na een lekker ontbijt de Evora weer de straat op gerold en onze weg vervolgd richting het zuiden langs de Moezel.
Vanaf de zuid oost punt van Luxemburg richt Luxemburg-stad gereden en daar zonder probleem de stad doorgestoken (dat zal door de weeks wel wat lastiger zijn denk ik :) ) en hebben we de route binnendoor naar Bastogne opgepakt.
Vanuit Bastogne zijn we vervolgens richting het Noord-oosten gereden en hebben aan het eind van de middag nog even staan kijken naar de Clio's RS (Oeps Mégane! Tnx Coen :oops: ) die over Francorchamps raceten.
Daarna binnendoor (dat was wel het sleutelwoord voor deze tour... dat ik dat een beetje te ver had doorgetrokken bleek wel toen we op een gegeven moment achteruit terug moesten omdat de modderplassen TE diep werden :shock:
Paniek niet: dat deel van de route staat niet op de kaart :D )
Enfin, binnendoor dus, naar Eupen en Aachen.
Daar hield onze route op en hebben we de snelweg weer naar Eindhoven gepakt.

Al met al een zeer (zeer!) mooie rit door de Ardennen die al helemaal bruin/geel gekleurd was door de herfst (En oh ja... onderweg natuurlijk meer dan voldoende mogelijkheden om te stoppen voor eten, drinken en ijs :) )

Zie hier de route in google maps:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... CKg2mdLLE8
Bijlagen
DSC04385.jpg
Bas, Peter en Eve ;)
Bas, Peter en Eve ;)
DSC04401.jpg
DSC04413.jpg
DSC04419.jpg
DSC04443.jpg
DSC04458.jpg
DSC04464.jpg
DSC04482.jpg
DSC04524.jpg
Aan navigatie geen gebrek.
Aan navigatie geen gebrek.
Toch niet helemaal goed op de kaart gekeken? :)
Toch niet helemaal goed op de kaart gekeken? :)
Clio RS op Francorchamps
Clio RS op Francorchamps
Laatst gewijzigd door DutchPete op 21 okt 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Coen
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Ziet eruit als een geslaagde rit! Verstandig om Bas mee te nemen, die heeft nog geen rijbewijs en kun je lekker veel zelf rijden! ;)

Als dat een Clio RS is dan rij ik ook in een Clio... maar het is toch echt een Mégane coupé volgens mijn kentekenbewijs ;)
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Bart P
Naam: Bart
Auto: Elise S2

Bericht door Bart P »

Leuk verslag !!!!
DutchPete

Bericht door DutchPete »