Probleem bij Lotus is volgens mij dat de marges op hun huidige wagens (te) klein zijn, op die manier overleven ze wel, maar maken ze niet genoeg winst om enerzijds een pot aan te leggen om bijvoorbeeld verder door te ontwikkelen. (is al eens gezegd door iemand van Lotus zelf ook)
Ik denk dat de Esprit er nu snel moet komen, een supercar, net lager geprijsd dan zijn concurrenten (Gallardo (158k), California (185k), Porsche Turbo (153)...) én die toch meer rijplezier bied voor minder, een verkoopbare wagen waarop dus meer marge gemaakt kan worden. En zo Lotus extra centen (meer marge) kan verdienen.
Maar ... de echte Lotus-liefhebbers willen kost wat kost de betaalbare Elise niet verliezen, waar ik eveneens ook 100% achter sta. Maar, naast de betaalbare Elise kan er volgens mij best een dure supercar komen. Vroeger hadden we ook de Esprit, toch? En naar mijn mening zijn de Elise S3, Exige V6 en Evora nog best modern te noemen. Dus alle hens aan dek voor de nieuwe Esprit.

2014 Lotus range by Fred

----------------------------------
Elise: 38-48.000€
Exige: 67-75.000€
Evora: 65-75.000€
Esprit: 100€-125.000€?
Van mij mogen ze de Esprit concept productieklaar maken en van daarop verder werken.