Druklager ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Re: Druklager ?

Bericht door Hugo »

alles wijst op een lager dat aan het uitlopen is, dat gaat niet vanzelf "genezen" :evil: :evil: :( en zal nog verergeren, verder blijven rijden tot het lager zal vastlopen en koppeling of bak kan blokkeren is geen aanrader :o
wanneer dat zal gebeuren is niet te zeggen, kan binnen 10 km kan ook pas binnen 5000 km, maar dat het zal gebeuren daar mag je zeker van zijn :(

er is feitelijk maar één oplossing, de v-bak eronderuit zodat druklager kan gecontroleerd worden, is in de meeste gevallen wel oorzaak van geluid
een druklager heeft bij normaal gebruik dezelfde levensduur als de auto, maar slijtage zal versnellen wanneer bij LANG wachten voor verkeerslicht of stilstaan in de file gewacht wordt met koppeling ingedrukt

of onder het rijden voet laten rusten op koppelingspedaal, ja ja dat gebeurd ;)

is het druklager nog OK, dan is het de bak, maar om daarvan de lagers te controleren zal die uit elkaar moeten

is de olie van de bak al eens gewisseld? is er nog voldoende olie in? zit in de afgelaten olie veel ijzervijlsel?
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Ik zal de olie van d v-bak eens aflaten en kijken of er ijzer in zit. En anders bak er onderuit maar dat ga ik laten doen aangezien al men tijd in onze bouw kruipt :-)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Sander
Naam: Sander
Auto: S1 Elise

Bericht door Sander »

Ik heb natuurlijk niet zelf gehoord, maar zowel mijn Elise als mijn MGF hadden dit geluid, wat verdween bij indrukken van de koppeling. In dat geval niet druk over maken.
Building >200BHP K-series
Plaats reactie