Beste Lotus fans,
Sinds kort ben ik in het trotse bezit van een Exige mk2.
Nou hebben ze bij het ontwerp de aansluiting van de stroomplug tussen de stoelen geplaatst. Leuk voor het opladen van GSM, maar het is wel een heel eind naar mijn tomtom
Heeft iemand een goed idee hoe ik 12V bij de voorruit kan krijgen? Bij voorkeur een gelijke aansluiting.
Ik heb een verlengsnoer gekocht en de aansluiting tussen de stoelen gebruikt. De kabel achter de bestuurdersstoel onder de kunststof boord gestoken, aan de deuropening, achter de gordel, omhoog. Dan onder de stoffen afdekplaten van de hardtop naar voor, daar tussen de spleten tot aan de ontbrekende binnenspiegel, en daar hangt mijn tomtom. Volgens mij ideaal als vervanging van de spiegel, een plaats waar het niet stoort en toch gemakkelijk te zien. Dit, het installeren, is mij zelf gelukt en ik heb hiervoor 2 linkse handen, dus moeilijk is het niet.
The difference between men and boys is the price of their toys!
Ik plak m'n navigatiesysteem onder tegen het dashboard ipv aan de ruit : prima zichtbaar, een stuk discreter en het kabeltje is toch lang genoeg
De kabel loopt vanaan de stekker tussen de stoelen, door de linker rail van passagiersstoel naar voren, en vervolgens onder het tapijt langs de middenconsole en dan naar boven.
Is inderdaad eenvoudiger, maar ik gebruik de navi vooral voor op tijd te zien hoe scherp de volgende bocht is en dan is hij op de plaats van de spiegel vlugger te zien zonder afgeleid te zijn van de weg.
The difference between men and boys is the price of their toys!
Ik heb in de plastiek kap achter achter het stuur, langs het contactslot een extra stopcontact gemonteerd waar de standaard stekker in past, ik heb deze aangesloten op het contact zodat de gps ook uitgaat als het contact afstaat, het teveel aan kabel kan ook onder de kap rond het stuur weg gestoken worden, ik zal er eens een foto van maken !