Mont ventoux

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
molleke
Naam: Pascal
Auto: Exige mk1,evora mansory

Re: Mont ventoux

Bericht door molleke »

Bart P schreef:Klopt Bert. Ik keur dit natuurlijk niet goed maar heb op diverse rondritten menig forum-lid idem zien doen in gelijkaardige omstandigheden maar misschien niet met dezelfde stuurkwaliteiten ;)
:oops: der zullen der zo vele zijn denk ik
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

FastEleven schreef:
zulke wagens dienen en zijn ontworpen voor kei hard te scheuren als ze die van de openbare weg willen bannen moet de overheid het circuit rijden maar betaalbaar maken voor de gewone werkmens, en verzekering maatschapijen verplichten er een circuitverzekering voor af te sluiten.
Laat ons vooral hopen dat er niemand aan onze kindjes moeten komen vertellen dat papa vanavond niet naar huis komt want dat ie door een zot van z'n fiets is gereden .... of dat niemand moet komen vertellen dat je zoon of dochter nooit meer thuis komen om gelijkaardige reden ..... :? :?

Iedereen doet wat ie wil, maar een beetje respect voor andere weggebruikers is nooit fout ..... en dat ligt helaas niet aan de overheid of verzekeringsmaatschappijen, wel aan de bestuurder ... :geek: :geek:
daar heb je zeker en vast gelijk in! heb zelf ook een dochtertje van 4 en voel me ook soms onzeker als ze achter op de fiets naar school word gedaan, want ik weet dat in geetbets centrum er bijna niemand zich aan de zone 30 limit houd en dat zijn geen lotussen maar zware vrachtwagens en bestelbusjes die door de werk en tijdsdruk gelijk zotten langs school kinderen vliegen die ocharm nog geen veilig afgeschermd fietspad ter hun beschikking hebben. het minste evenwicht verlies en je ligt er onder. de plaatsen waar je de lotus eens hoog in de toeren kunt jagen zonder de zwakke weggebruiker er mee in gevaar te brengen zijn uiterst zeldzaam in belgie.. vraag aan elke nederlander of duitser wat hij vind van de belgische wegen infrastructuur en ze zullen antwoorden rampzalig.. minister van verkeer wil dat Belgie zijn snelheids controles moet verhogen omdat de balans in verkeers slachtoffers hoger ligt dan in de buurlanden Bulshit! dat ze eerst eens de infratructuur en wegen veiliger maken in plaats van ze op te lappen met truweeltje en zwarte teer.
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

Wel tis maar hoe je het bekijkt, vanuit welk oogpunt. Ik denk dat ik al ooit schandaliger heb gereden dan dat. Maar Fasteleven heeft, als fietsliefhebber, een punt; het kon veiliger.
Als jong gastje durfde ik wel eens zonder licht met de fiets rijden, in het donker, omdat het weeral eens kapot was. Dat vond ik echt niet zo erg, pas toen ik zelf automobilist werd en fietsers zonder licht opeens zag opdoemen in het donker, besefte ik pas goed, hoe (heel) gevaarlijk dat feitelijk wel was.
Feit is, dat ge dat pas beseft als het (veel) te laat is.
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Bericht door Marijn »

Wat een stelletje hypocrieten zeg...
2x meegereden met een Lotus rit, gaat niet bepaald altijd netjes hoor! Hoe sommigen de blinde bochten induiken of andere onverantwoorde handelingen uithalen.
Ik kon mijn ogen niet geloven als ik sommige reacties hier lees.
Maar als we dan toch allemaal heilig gaan doen: foei hoor, foei :mrgreen: !
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Hypocrisie is het eerbetoon van de ondeugd aan de deugd, aldus de Rochefoucauld.

(Schijn-) heilig of niet, ik train mijn kinderen toch alvast in het verkeer - lees: zet ze zo weinig als mogelijk met de auto voor de schoolpoort af (toch weer een auto minder op die drukke momenten) en leer ze te gedragen als voetganger en fietser zoals het hoort - daarbij rekening houdende dat de gevaarlijke stuurlui onderweg echt niet in een Lotus zitten, maar meestal ongefocuste chauffeurs zijn met boterham in de ene hand en de krant in de andere ... :roll:

Mont Ventoux is niet mijn regelmatige fietsbestemming en ik ga er van uit dat de fietsers die daar de helling ophijgen ook niet helemaal normaal zijn. De MV-hobbyisten die ik ken zijn zelfs de extreme versies van hen die 's zondags in groep naast de fietspaden trentelen. Ze beschouwen die berg gewoon als van hen, ongedopedte nazaten van Bahamontes, Merckx, Zoetemelk en Van Impe. :shock:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Jodo
Auto: S2 Elise

Bericht door Jodo »

Gaaf filmpje. Hier zijn onze wagentjes voor gemaakt: snel maar verantwoord over bochtige weggetjes rijden. Ik heb nu al zin om volgend jaar weer wat tripjes te maken. Voor dit jaar zit er bij mij in ieder geval niets meer in het vat.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

fastcooki3 schreef:Wel tis maar hoe je het bekijkt, vanuit welk oogpunt. Ik denk dat ik al ooit schandaliger heb gereden dan dat. Maar Fasteleven heeft, als fietsliefhebber, een punt; het kon veiliger.
Als jong gastje durfde ik wel eens zonder licht met de fiets rijden, in het donker, omdat het weeral eens kapot was. Dat vond ik echt niet zo erg, pas toen ik zelf automobilist werd en fietsers zonder licht opeens zag opdoemen in het donker, besefte ik pas goed, hoe (heel) gevaarlijk dat feitelijk wel was.
Feit is, dat ge dat pas beseft als het (veel) te laat is.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, wel ik heb de eerste steen geworpen, maar ben zelf verre van zonder zonde ... Daar durf ik openlijk voor uitkomen.

Als er fietsers in de buurt komen ga ik altijd automatisch op de rem, ook blinde bochten of blinde heuvels zal ik nooit volgas nemen, ook tijdens Lotus ritten.

Ik wilde ook niet zo'n hevige discussie openen, ik bedoelde maar, er zijn toch andere mooie (berg-) wegen om es aan een sneltempo op te vliegen dan de mont ventoux, een locatie dat zeer bekend staat voor zijn vele wielertoeristen.

Rijden er op de Stelvio ook zoveel fietsers?
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Voor diegene die met hun klassieke Lotus eens de Mont Ventoux willen beklimmen in 2013 zonder fietsers.
http://www.rondeduventoux.com/index.php
_mg_8282.jpg
_mg_7623.jpg
mw8t6902.jpg
_mg_7681.jpg
Foto's copyright: Jeroen Peeters
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Vervelend, moet ik de Lotus om ruilen voor een klassieker.... :D

Wat betreft filmpje, leuk en aardig, maar uit eindelijk hoort dat op het circuit thuis of op een weg zonder fietsers etc. dus bijv. om 6u in de ochtend.

Niemand is heilig hier, maar er is wel nog zoiets als verantwoordelijkheids gevoel.
Plaats reactie