Bart P schreef:Klopt Bert. Ik keur dit natuurlijk niet goed maar heb op diverse rondritten menig forum-lid idem zien doen in gelijkaardige omstandigheden maar misschien niet met dezelfde stuurkwaliteiten

Bart P schreef:Klopt Bert. Ik keur dit natuurlijk niet goed maar heb op diverse rondritten menig forum-lid idem zien doen in gelijkaardige omstandigheden maar misschien niet met dezelfde stuurkwaliteiten
daar heb je zeker en vast gelijk in! heb zelf ook een dochtertje van 4 en voel me ook soms onzeker als ze achter op de fiets naar school word gedaan, want ik weet dat in geetbets centrum er bijna niemand zich aan de zone 30 limit houd en dat zijn geen lotussen maar zware vrachtwagens en bestelbusjes die door de werk en tijdsdruk gelijk zotten langs school kinderen vliegen die ocharm nog geen veilig afgeschermd fietspad ter hun beschikking hebben. het minste evenwicht verlies en je ligt er onder. de plaatsen waar je de lotus eens hoog in de toeren kunt jagen zonder de zwakke weggebruiker er mee in gevaar te brengen zijn uiterst zeldzaam in belgie.. vraag aan elke nederlander of duitser wat hij vind van de belgische wegen infrastructuur en ze zullen antwoorden rampzalig.. minister van verkeer wil dat Belgie zijn snelheids controles moet verhogen omdat de balans in verkeers slachtoffers hoger ligt dan in de buurlanden Bulshit! dat ze eerst eens de infratructuur en wegen veiliger maken in plaats van ze op te lappen met truweeltje en zwarte teer.FastEleven schreef:Laat ons vooral hopen dat er niemand aan onze kindjes moeten komen vertellen dat papa vanavond niet naar huis komt want dat ie door een zot van z'n fiets is gereden .... of dat niemand moet komen vertellen dat je zoon of dochter nooit meer thuis komen om gelijkaardige reden .....zulke wagens dienen en zijn ontworpen voor kei hard te scheuren als ze die van de openbare weg willen bannen moet de overheid het circuit rijden maar betaalbaar maken voor de gewone werkmens, en verzekering maatschapijen verplichten er een circuitverzekering voor af te sluiten.![]()
![]()
Iedereen doet wat ie wil, maar een beetje respect voor andere weggebruikers is nooit fout ..... en dat ligt helaas niet aan de overheid of verzekeringsmaatschappijen, wel aan de bestuurder ...![]()
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, wel ik heb de eerste steen geworpen, maar ben zelf verre van zonder zonde ... Daar durf ik openlijk voor uitkomen.fastcooki3 schreef:Wel tis maar hoe je het bekijkt, vanuit welk oogpunt. Ik denk dat ik al ooit schandaliger heb gereden dan dat. Maar Fasteleven heeft, als fietsliefhebber, een punt; het kon veiliger.
Als jong gastje durfde ik wel eens zonder licht met de fiets rijden, in het donker, omdat het weeral eens kapot was. Dat vond ik echt niet zo erg, pas toen ik zelf automobilist werd en fietsers zonder licht opeens zag opdoemen in het donker, besefte ik pas goed, hoe (heel) gevaarlijk dat feitelijk wel was.
Feit is, dat ge dat pas beseft als het (veel) te laat is.