Snelheid vs toerental in 5 Elise S1 (non 111s)

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Sander
Naam: Sander
Auto: S1 Elise

Re: Snelheid vs toerental in 5 Elise S1 (non 111s)

Bericht door Sander »

Voordat ik hiermee verder ga heb ik eerst een ander project.

De waterpomp maakt lawaai en er verdwijnt koelvloeistof. De dop van het vaatje heb ik getest en was stuk (hield zijn druk niet meer). Helaas verdwijnt er nog steeds koelwater.

Ik heb nu bij Eliseparts een waterpomp, spanrol, riemen, bougies, LWL sensor kitje, PRRT thermostaat, Late Lower hose conversie en een twin gauge pod besteld waar ik mijn PLX meters (AFR en temperatuur) in ga zetten. Het eerste winter project komt er dus aan ;)

Ik moet eerst nog een 2.0 K-serie blok afbouwen, daarna zal ik wel een topic openen over deze job, als dat hier op prijs gesteld wordt ?
Building >200BHP K-series
Jodo
Auto: S2 Elise

Bericht door Jodo »

Hou er rekening mee dat het heel normaal is dat het koelvloeistof niveau pas stabiliseerd onder het MIN niveau zoals aangegeven op het reservoir. Als je steeds koelvloeistof blijft bijvullen om boven het MIN niveau te blijven dan zal deze toch weer verdwijnen. Je moet dus toch een tijdje rondrijden wil je kunnen bepalen of er een stabiel niveau bereikt wordt.
Sander
Naam: Sander
Auto: S1 Elise

Bericht door Sander »

Dat is een goede tip. De MGF had dit effect enkel boven de max. Ik kijk het even aan.
Building >200BHP K-series
Plaats reactie