Tino, dat zou ik je graag ten stelligste willen afraden.
Ten eerste ALS er brand ontstaat en de polyester dus gaat branden, dan is zo een poederblussertje van 1kg een lachtertje, dan heb je eerder eentje van 10 à 15kg nodig want brandende polyester stoppen, is bijzonder moeilijk.
Ik ben een 10-tal jaar geleden getuigen geweest, van een F40 die uitbrandde op de Nordschleife, daar hebben we toen 40 a 50 blussertjes van 1kg op gespoten, dat haalt geen bal uit. Groot materieel of niks!
Maar ten tweede; STEL dat je een ongeval hebt en die blusser slingert in het rond in de cockpit... Dat is potentieel veel erger imho. Neem dus zeker niets mee in je cockpit, noch in je koffer!
Ten derde wil ik nog even aanstippen dat de wagen in kwestie een echte koerswagen was, er gaat een en ander aangepast geweest zijn, specifiek voor het circuit. Vergelijk aub niet te veel met uw "standaard" Exige.
En het belangrijkste punt: LoT brengt zijn eigen marshalls mee, op zich helemaal niets mis mee, MAAR de circuitleiding van Zolder geeft die mensen ook NIET de toegang tot die houten hutjes waar de blussers in staan. Gevolg; de mensen van LoT hadden geen brandblussers bij de hand. Toch wel een bijzonder grote nalatigheid van circuit Zolder imho. Daarom blijft de auto ook zo lang staan branden, niemand heeft een blusser. In dit geval is het louter materiaal dat opbrandt, maar stel dat de rijder bevangen wordt door rook, of in paniek zijn gordel niet los krijgt, ik mag er niet aan denken.
Morgen zijn het de "gewone" marshalls in Zolder, dus bij brand, stoppen aan de dichtste baanpost! Maar de kans dat uw standaard Exige spontaan in brand vliegt, is waarschijnlijk kleiner dan dat ik volgende week euromillions win...