GhostRider - Nog geen Lotus maar wel zoekende
- GhostRider
- Auto: 1997 S1.
Re: Nog geen Lotus maar wel zoekende.
Gisteren de Azure blauwe bekeken en moet zeggen dat die kleur me heel niet tegen viel, in tegendeel. Het is weliswaar niet wat ik in beginsel zoek, maar zie er wel mogelijkheden in voor wat ik wil.
De wagen was verder nogal doorleefd. Stoelen versleten, interieur een beetje smoezelig, raamlijst niet goed herspoten, softtop beetje dubieus, lakschades van verkeersdrempels, resulterend aan hier en daar scheurtjes in de lak, spiegelsteunen slecht gespoten, motorcompartiment een beetje doorleefd en de papieren niet geheel op orde. Wel LHD, betrouwbare onderhoudsadressen, goedlopende motor en goede wegligging, gereviseerde remmen en aandrijving, mooie sloffen, en voorzover zichtbaar een schadevrij chassis.
Gezien het over all geheel zie ik er denk ik vanaf.
Wel een leuke kar als je de kleur nog wilt aanpassen (zag ik nog wel zitten) en het interieur wilt faceliften. Prijs op zich was niet gek.
Heb nu een lekkere gele op het oog, waaraan al aardig wat is gedaan. Heb al druk mailverkeer met de eigenaar en hoop eerdaags te gaan kijken.
Nu heeft de huidige eigenaar een aardige ervaring in sleutelen, de foto's van de Elise te zien...
Is voor een beetje een ervaren klusser de conversie RHD-LHD goed te doen, en hoe is hier enige controle op uit te oefenen door derden?
Zie deze Elise nl. wel zitten....
De Britse Scandal Green S1 staat volgend op het lijstje. Hiervoor heb ik al contacten gelegd t.b.v. HPI controle en import etc.
De wagen was verder nogal doorleefd. Stoelen versleten, interieur een beetje smoezelig, raamlijst niet goed herspoten, softtop beetje dubieus, lakschades van verkeersdrempels, resulterend aan hier en daar scheurtjes in de lak, spiegelsteunen slecht gespoten, motorcompartiment een beetje doorleefd en de papieren niet geheel op orde. Wel LHD, betrouwbare onderhoudsadressen, goedlopende motor en goede wegligging, gereviseerde remmen en aandrijving, mooie sloffen, en voorzover zichtbaar een schadevrij chassis.
Gezien het over all geheel zie ik er denk ik vanaf.
Wel een leuke kar als je de kleur nog wilt aanpassen (zag ik nog wel zitten) en het interieur wilt faceliften. Prijs op zich was niet gek.
Heb nu een lekkere gele op het oog, waaraan al aardig wat is gedaan. Heb al druk mailverkeer met de eigenaar en hoop eerdaags te gaan kijken.
Nu heeft de huidige eigenaar een aardige ervaring in sleutelen, de foto's van de Elise te zien...
Is voor een beetje een ervaren klusser de conversie RHD-LHD goed te doen, en hoe is hier enige controle op uit te oefenen door derden?
Zie deze Elise nl. wel zitten....
De Britse Scandal Green S1 staat volgend op het lijstje. Hiervoor heb ik al contacten gelegd t.b.v. HPI controle en import etc.
-
- Auto: 997 GT3
Een tijdje geleden heeft iemand van het forum zijn Elise zelf omgebouwd. Je kan al de benodigde onderdelen bestellen (Elise-shop?) in 1 pakket. Zo hoef je je niet af te vragen of je alles wel hebt.GhostRider schreef:Is voor een beetje een ervaren klusser de conversie RHD-LHD goed te doen, en hoe is hier enige controle op uit te oefenen door derden?
Doe eens een search op het forum en je vind hem wel.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
Jelleken schreef:GhostRider schreef:![]()
![]()
![]()
Was net te laat voor de Lambogroene S1.
Zou eerder gaan kijken, maar is toch effe een ritje van 2 uur heen en 2 uur terug. En dan net voor de tweede keer in de luiers, dus kon niet zo 1-2-3 naar Groningen toe. Had nu een klus in Joure, dus dacht te gaan kijken en een bod uit te brengen... net verkocht, 1 dag te laat. En toch een poosje te koop gestaan.
Kan me wel voor m'n kop slaan dat ik die heb laten gaan... was echt helemaal naar wens. Was dus een daagje nationale rouw voor me.
Zoeken maar weer verder....
Houd me dus nog steeds aanbevolen voor een S1, LHD, nette staat, en liefst fel kleurtje...
Kijk eens hier, die kwam ik toevallig tegen, weet niet wat je vereisten en zo zijn, maar ik vermeld hem maar gewoon eens, je weet maar nooit, het is geen LHD, maar wel HEEL HEEL nette staat!
http://pistonheads.co.uk/sales/3098897.htm

- Jelle
- Naam: Jelle
- Auto: speculoosje
- Contacteer:
Cool baksken hé! Had ik het geld en was ik een jaar of 3 ouder, ik zou er zeker eens naar gaan kijken!Blue Darkness schreef:Jelleken schreef:GhostRider schreef:![]()
![]()
![]()
Was net te laat voor de Lambogroene S1.
Zou eerder gaan kijken, maar is toch effe een ritje van 2 uur heen en 2 uur terug. En dan net voor de tweede keer in de luiers, dus kon niet zo 1-2-3 naar Groningen toe. Had nu een klus in Joure, dus dacht te gaan kijken en een bod uit te brengen... net verkocht, 1 dag te laat. En toch een poosje te koop gestaan.
Kan me wel voor m'n kop slaan dat ik die heb laten gaan... was echt helemaal naar wens. Was dus een daagje nationale rouw voor me.
Zoeken maar weer verder....
Houd me dus nog steeds aanbevolen voor een S1, LHD, nette staat, en liefst fel kleurtje...
Kijk eens hier, die kwam ik toevallig tegen, weet niet wat je vereisten en zo zijn, maar ik vermeld hem maar gewoon eens, je weet maar nooit, het is geen LHD, maar wel HEEL HEEL nette staat!
http://pistonheads.co.uk/sales/3098897.htm![]()
nice!!!

- Blue Darkness
- Contacteer:
Leeftijd speelt toch geen rol?Jelleken schreef: Cool baksken hé! Had ik het geld en was ik een jaar of 3 ouder, ik zou er zeker eens naar gaan kijken!
Als ik het geld had was ik al onderweg...

- Jelle
- Contacteer:
Wel, gezien ik nog maar 22 ben, en nog thuis woon...Blue Darkness schreef:Leeftijd speelt toch geen rol?Jelleken schreef: Cool baksken hé! Had ik het geld en was ik een jaar of 3 ouder, ik zou er zeker eens naar gaan kijken!

- Blue Darkness
- Contacteer:
net daarom!Jelleken schreef:Wel, gezien ik nog maar 22 ben, en nog thuis woon...Blue Darkness schreef:Leeftijd speelt toch geen rol?Jelleken schreef: Cool baksken hé! Had ik het geld en was ik een jaar of 3 ouder, ik zou er zeker eens naar gaan kijken!
nog geen gezin, woont nog thuis, geen andere kosten, ...
net de ideale moment om een niet zo praktische wagen als een Elise te kopen

- ez-roller
- Auto: Elise S2 111s
- Contacteer:
inderdaad, zo dacht ik er ook over. Waarom wachten tot je 40ste?net daarom!
nog geen gezin, woont nog thuis, geen andere kosten, ...
net de ideale moment om een niet zo praktische wagen als een Elise te kopen
- Jelle
- Contacteer:
euhm, nu zijn mijn ouders nog tot zaterdag op reis, maar, ik stel voor dat we daarna eens onze agenda's samen leggen, zodat jullie eens gezellig kunnen komen dineren.
Dan kunnen jullie eens praten met mijn ouders!

Dan kunnen jullie eens praten met mijn ouders!

- GhostRider
- Auto: 1997 S1.
En als je dan getrouwd bent, kun je het wederom thuis gaan uitleggen...
En in mijn geval valt dat niet geheel mee met nog meer van die toys in de garage...
Iig... zaterdagochtend ga ik de gele S1 bezichtigen. Die is al voorzien van een circuit-ophanging, een LHD ombouw, en de nodige nieuwe onderdelen op het blok incl. compleet nieuwe uitlaatlijn van begin tot einde...
De groene nog niet van de baan overigens...
En in mijn geval valt dat niet geheel mee met nog meer van die toys in de garage...

Iig... zaterdagochtend ga ik de gele S1 bezichtigen. Die is al voorzien van een circuit-ophanging, een LHD ombouw, en de nodige nieuwe onderdelen op het blok incl. compleet nieuwe uitlaatlijn van begin tot einde...
De groene nog niet van de baan overigens...