GhostRider - Nog geen Lotus maar wel zoekende

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
GhostRider
Auto: 1997 S1.

GhostRider - Nog geen Lotus maar wel zoekende

Bericht door GhostRider »

Een heel tijdje geleden postte ik bij Lotuslounge dat ik aan het zoeken was naar een Elise. Dat heeft een jaartje of wat stilgestaan en zo zie je maar weer... een aantal jaren verder, met veel ontwikkelingen in de tussen tijd, veel wijsheid opgedaan, de nodige andere auto's versleten, kom ik toch weer weer bij Lotus terecht, en dus ook hier op het forum.
En voor ik ga posten en doen stel ik me dan maar eerst even voor...
Ben Jan, sta onder GhostRider op meerdere autoforums, zo ook nu hier, ben van '76, getrouwd, ventje van bijna 2 en nog een urkie die eind april het licht mag gaan aanschouwen... en dus gek van gemotoriseerd vervoer.

M'n Elise zoektocht begon toen ik nog een MG-F had. Ik had voor een klein vermogen in m'n MG geïnvesteerd om de performance te vergroten, maar het bedrijf waar ik de motorische upgrade had laten doen had achteraf gezien toch minder ervaring met de k-engine dan me werd voorgeschoteld. Potentie genoeg, maar waardeloze prestaties. Ik de balen erin, want als daily drive was betrouwbaarheid ook wel handig en dan ook nog zo'n resultaat...
Toen eerst gekeken voor een Elise, maar uiteindelijk Britse auto's even afgezworen... Heb toen een eigen huis gekocht, dus niet elk moment busje van m'n pa ter beschikking, de MGF ingeruild voor een betrouwbaardere auto met pkaas, een Alfa Romeo 147 GTA. Toen die maar een beetje geupgrade naar zo'n 270 pk. De GTA na een poosje ingeruild voor een Alfa Romeo Brera 3.2 Q4. Gekeken naar een Ferrari 308 voor erbij; een GTB, een GT04 Dino (nog niet helemaal uit m'n hoofd). Onderwijl een '77er Porsche 911 US Targa gekocht en gerestaureerd. Er een gerestaureerde '69er MG Midget bij gekocht. De Brera wegens familieuitbreiding ingeruild voor een Porsche Cayenne. En nu met wederom een verhuizing in het verschiet, mede wegens 2e familieuitbreiding, zit er ook 'n verwarmde garage bij m'n komende huis in 't verschiet. Nu wilde m'n vrouwke een speeltje waar ook zij in kan toeren (houdt niet van oldtimers) en zit ze stiekem weer naar een MGF te kijken. Dan is mijn reply.... Elise! En nu ik haar zover heb dat ze zich daar ook wel in ziet rijden (kan ze wisselen met de Yamaha)... toch maar weer rond kijken. Ziet er dan niet zo snel meer naar uit dat een Dino GT04 gaat komen....
Heel verhaal dus, maar hierbij dus een kennismakinkje...
Ga dus ook hier een beetje rondneuzen.

Zal in de S1 sfeer liggen, want ben wel gek van de kikkeroogjes.
Ken inmiddels een beetje de ins en out (door schade en schande) wel van de VVC motor, dus een 111S lijkt me wel aardig. Rechts gestuurd geen probleem, mits de prijs goed is (zal gezien m'n budget daar wel op uit komen), voorkeur voor links. Wel origineel en geen schadeauto. En voorkeur van m'n vrouwke.... sporty kleurtje (geen rood op verzoek van vrouwke), al dan niet met stripings... Matching numbers en met bekende historie.
Ga me eerst maar eens verdiepen in de bekende verkopers. Houd me aanbevolen voor tips.
Aangezien de verhuizing in september plaats vindt, en eerder dus geen directe stallingsmogelijkheid is, nog geen haast.
Keep you informed.
Laatst gewijzigd door Yves op 26 aug 2011, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Re: Nog geen Lotus maar wel zoekende.

Bericht door dachero »

Welkom hier bij de toffe club.

U bent ,zo te zien ,ook een bezige bij op alle gebied
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
GhostRider
Auto: 1997 S1.

Bericht door GhostRider »

Klopt wel ja. Ben dus niet erg merkvast, al voert Porsche wel een beetje de boventoon.
Elise heeft me altijd al mogen bekoren. Wilde een rappe spartaanse auto erbij. Heb overwogen een '74er 911 om te bouwen naar RSR kloon, maar dan blijft het een kloon voor de prijs van een RS. Een Elise geeft veel meer fun voor minder €. Hou wel van origineel dus, dus vervallen de kloons, de kitcars etc...
En met de Elise kan ik de Yamaha van m'n vrouwke nog een beetje bijhouden.... een beetje...
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Welkom op het forum! :)

Leuk verhaal én vooral leuke introductie ...
Let op : Lotus is zeer verslavend, eens Lotus - altijd Lotus!
Als je het rijplezier van een Lotus hebt mogen ervaren, dan wil je niets anders meer.

Misschien toch best dat Ferrari-verhaal opbergen, deze klassiekers brengen wel veel traditie mee, maar het rijplezier is een PAK minder. Met een Lotus krijg je er meteen ook nog een fiscaal (running costs) aantrekkelijke wagen bovenop.

Elise S1 is een briljante keuze :)
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Welkom op het forum Ben Jan. :)
Die klassieke Ferrari Dino is ongeveer de enige Ferrari die ik erg mooi vind. En niet alleen om te zien maar ook het geluid ervan vind ik erg mooi.
Succes met je zoektocht naar een geweldige Lotus Elise s1.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Welkom Ben Jan!
Enkele jaren geleden bijna een Ferrari Dino gekocht maar toch nog net kunnen beheersen! :mrgreen: Moeilijk om aan te werken en de onderdelen kosten te veel dus enkel goed om in de living te zetten. :lol:
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

FastEleven zegt : "Elise it will be !!! Welkom "
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

X-ian schreef:Die klassieke Ferrari Dino is ongeveer de enige Ferrari die ik erg mooi vind. En niet alleen om te zien maar ook het geluid ervan vind ik erg mooi.
Dat zijn de enige 2 redenen waarom ik een Ferrari zou kopen, nadat ik enkele Lotussen heb staan in de garage uiteraard. :)

... ze zien er echt goed uit én klinken fantastisch, maar rijden toch een stuk minder lekker als een Lotus. Helaas :)
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

welkom en post ook eens een fotoke in de toppic "show us your bike " groeten van bart .
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Welkom.
Plaats reactie