We gaan van 220 naar 260 pk..

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

We gaan van 220 naar 260 pk..

Bericht door jan willem »

Eindelijk is de kogel door de kerk.
De minister van Financiën ( mijn vrouw dus ) heeft eindelijk haar zege gegeven voor "de" upgrade. YES YES YES !!
Ik heb dus een deal geslagen met Christopher Niel in Warrington UK. Woensdag ben ik terug naar mijn oud thuis voor 2 dagen..Terwijl de wagen in de shop staat ga ik weer wat oude vrienden bezoeken ..voor de zij die het niet wisten ik ben een engels man die hier is blijven plakken 23 jaar geleden omdat ik verliefd werd op een Vlaams meisje en nee nog geen spijt maar ik mis mijn thuis af en toe..

Wat gaat er gebeuren...gezien dat ik de hurricane induction kit al had gaan ze een nieuwe ECU plaatsen, injectors en high flow benzine pomp en nieuwe uitlaat...( had zware problemen met DB's op circuits...hier en daar nog wat tweeks en dan een test op de rolling road. Volgens hun heb ik dan + -280 pk als ze er klaar mee zijn. Ik MOET zeker de big brake kit gaan plaatsen om de pk's op te vangen en deze ga ik door de Guy jannsens laten doen ..dus Guy als ik nog niet dood ben tegen september mag je mij terug verwachten ..kwestie van het budget wat te verspreiden..en het gas pedaal te dimmen voor de remmen... Heb er toch al veel problemen mee gehad ..( laatste keer op zolder rem olie gekookt )

Ik ga dus zeker op tijd treug zijn voor LOT on Track 29/07 Zolder. Eindelijk kan ik dan overal gas geven zonder problemen te krijgen met de ECO mannen voor lawaai hinder... ik moet nu wel zeggen dat de output gemeten op Brands Hatch is 112 DB na en uurtje of 3 rijden wordt het wel vervellend...112 db is blijkbaar even hard als een straaljager :|
Alle het is dus af tellen naar woensdag .. Ik zal fotos posten van de werken als ik terug ben !
groetjes
jw
Mr.E
Auto: Syntax Error

Re: we gaan van 220 naar 260 pk..

Bericht door Mr.E »

Wow JW, dat is een serieuze upgrade. Heb je ook het dak met de grote luchthapper?
Naar wat ik al gehoord heb, is dit echt noodzakelijk om het vermogen te halen, en te blijven halen na een tijdje rijden.
De Big Brake kit is mijn inziens belangrijker op het circuit dan meer vermogen... maar dat is persoonlijk. En beide is natuurlijk altijd nog beter :mrgreen:
Heb je al een budget opzij gelegd voor je volgende gearbox? ;)
Sometimes too much is just enough.
jan willem

ja ja dak met lucht happer zit er al en tijd op ... Remmen is 2500 en gearbox short shifter 5500 pond + installatie .. dan nog en rolbeugel 3000.. ga zo maar door ..
Mijn vrouw ziet mij graag .. echt waar ..
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

jan willem schreef:ja ja dak met lucht happer zit er al en tijd op ... Remmen is 2500 en gearbox short shifter 5500 pond + installatie .. dan nog en rolbeugel 3000.. ga zo maar door ..
Mijn vrouw ziet mij graag .. echt waar ..
Of jij kan het gewoon goed uitleggen? 8-)
"Big brake kit en rolbeugel is voor de veiligheid schatteke" :lol:
Of ze is gewoon graag van uw gezaag vanaf... :mrgreen:
Dat laatste werkt bij mij altijd... 8-)
Sometimes too much is just enough.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Leuke upgrade!

Ben benieuwd of je uit eindelijk blijer word van de remmen of het vermogen ;)
jan willem

@mr E : het is niet zonder voorwaarden hé .. zoals altijd .. ik mag de afwas en gans jaar doen ..elke dag koken en winkelen.....
Ach ja na 23 jaar begin ik stil aan te denken aan in te ruilen voor een jonger exemplaar ..een geupdate versie van wat ik nu heb ... slijt kruipt er her en der wat in .. maar ja ze is ook zo vertrouwd met deze situaties hé ....

@emiel : Ik kies toch eerst voor het vermogen. Er zitten behoorlijke grote air ducs op de remmen momenteel ingebouwd door Guy Janssens. Ik krijg in principe genoeg cooling. Alleen nog op het circuit en vooral zolder heb ik nog last van de remmen. Spa , Brands geen probleem. Maar als ik ze laat doen dan overweeg ik ook de remleidingen te vervangen..
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Ik bedoelde ook meer dat als je de big brake doet en leiding werk en dergelijke, wat dan meer tevredenheid geeft en winst op ronde tijden.

Vind het super dat je zo doorgaat rijden en modificeren, man na m'n hart zoals men dat zegt :)
jan willem

Re: We gaan van 220 naar 260 pk..

Ik heb de wagen gekocht om er van te genieten..nooit verkoop ik hem .. tenzij ik failliet ga ..ik blijf er aan werken in stukje.. heb het er gisteren nog overgehad met de vrouw .. september starten we aan de remmen .. :|
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik hou wel van technische aanpassingen op een Lotus ;-)
Zelfs ik doe het op mijn oudere Elan ... (motor, AP BBK ...) heerlijk, je investeert een 'voor mij haalbaar' bedrag, en krijgt er een geheel andere auto voor terug.

Had jij niet beter Jokke's ex Exige CUP gekocht?
jan willem

Allez
hier ben ik dan terug van Northwich. Lange trip terug deze keer. + - 6 uur file van M1 over naar de M25. Niet leuk.

Wat wel ongelofelijk is was de wagen heb ik toch terug gekreegen

Allez hier gaan we dan het duivels lijstje ..

Ik heb de Intercooler ook laten vervangen door een van Forge / Mintex. Het resultaat is 30 pk. Ja je leest goed. dus wat heeft Christopher niel gedaan. Hier de lijst.

260 engine upgrade.ecu + software injectors en fuel pump + de 30 pk van de Intercooler.
Nieuwe rem blocken + AP racing Olie
Nieuwe Uitlaat
Nieuwe bushes en toelinks al om..
Klein onderhoud olie + filters etc etc etc
Ophanging verlaagd en gebalanceerd ( met de nitrons )
gewassen en gepoetst.
Ik ga niet beginnen over hoeveel dit mij allemaal heeft gekost. Ik weet dat het meer dan de helft minder was indien dat ik het hier in Belgie had laten doen.
AP big brake set is besteld voor de prijs van 900 pond.. ( ja je leest goed en dat is voor schijven en klauwen ) prijs in België 2500 euro....Enkel het verschil betaal ik mijn trip hotel benzine etc etc en heb ik nog en pak geld over , tenminste als ik niet ga shoppen voor mijn vrouw in Liverpool..

De reactie van de wagen is onmiddellijk voelbaar. Er is en pak koppel bij gekomen. Acceleratie van 140 naar 240 is dus werkelijk fenomenaal..heb ik kunnen probeeren tussen calais en oostende.. :twisted:
Hij ligt ook zo goed op de baan nu. Ik had eerder het gevoel dat hij constant aan het zoeken was .. dat is nu weg. Bij hoge snelheid voel je dat hij zijn eigen echt in de grond zuigt ..
Ik heb helaas geen fotos kunnen trekken in de grage maar voor de fans heb ik deze wel getrokken ...
Tot op zolder 290/07.
grts
jw
Bijlagen
IMG_0467.jpg
IMG_0467.jpg (67.2 KiB) 2916 keer bekeken
Plaats reactie