Elise / Exige

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Re: Elise / Exige

Bericht door Bzguy »

Blue Darkness schreef:
Bzguy schreef:En als je nog meer pk's, nog sneller en best of both worlds wil met wat meer comfort, dan koop je een Noble :)
denk wel dat het de bedoeling is om er mee te rijden... :mrgreen: :mrgreen:
en dat is binnekort het geval : heb sinds gisteren een transit-verzekering :) Batterij van de Noble is aan het opladen :)

Nu even verderdoen met die vulkaan ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Mr.E schreef: En over dat inparkeren... na 2 keer ben je dat gewoon.
of zoals bij Dim : een camera in het derde remlicht die inschakelt bij achteruitrijden en die het beeld toont op de autoradio :)

Naar analogie daarvan heb ik voor mijn Jag een gelijkaardig iets in elkaar gestoken : 40 EUR onderdelen uit Hong Kong en wat knutselen, met als resultaat :

- camera verborgen onder de achterbumper
- 3 inch kleurenscherm in de wagen
- scherm & camera schakelen automatisch in van zodra ik de wagen in achteruit zet
- zuiver beeld naar achter, parkeren is een makkie :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

:P
Ik verwacht dus een Noble op de oprit! :lol:
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

camera'tje werkt perfect...ik kan ook kiezen om het beeld altijd aan te laten, zodat mijn radio dient als midden spiegel !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
toere
Naam: Franky
Auto: E92 M3/ Mini JCW

Bericht door toere »

Jeroenbox schreef:wat betreft de PK's kan ik zeggen dat je eigenlijk nooit teveel PK's hebt (ik heb Exige260). Het is ook zeker waar dat Koen zegt over hoe lang je dat gaspedaal kan intrappen. het wordt al snel gevaarlijk op de gewone weg. het went snel die PK's. ik wilde een racewagen voor op de weg en dat krijg je met een Exige S/Cup/260 of in mijn geval RGB :) :shock: .

in de Exige heb je geen enkel idee wat er achter je gebeurt en dat is heel vervelend als je in druk verkeer bent of achteruit moet rijden.

de Exige is op geen enkele manier een rustige wagen. hij hangt aan het gas en vraagt om goed gereden te worden. ik kom gewoonlijk met wat gestegen bloeddruk uit de wagen. De wagen is knetterhard en je voelt werkelijk alles op de weg (soort prinses op de erwt). altijd het stuur goed vasthouden want hij kan zomaar links of rechts afslaan omdat er een kuil is of een richel in de weg. idem met stevig remmen

het is wel plezier vanaf de allereerste kilometer.

ik zou zeker wat oefenen met Lotus of elders om wat gevoel bij goed rijden te krijgen. zeker ook wat circuits bezoeken en veel rijden.

Een Elise heb ik nooit aan gedacht. zou meer wat voor mn vrouw zijn denk ik

Ik heb momenteel een Lotus (Elise ) dus oefenen met een Lotus moet ik niet meer doen he ;)
toere

Bericht door toere »

Mr.E schreef:Een Exige is toch heel wat meer dan een Elise met meer PK's!
It's all about the corners... rijden, vergelijken en dan pas beslissen... ;)
En over dat inparkeren... na 2 keer ben je dat gewoon.
Na 2 Elises, heb ik nu eindelijk mijn hart gevolgd, Exige gekocht en daar nog geen seconde spijt van gehad! :mrgreen:
Succes!

Dus een Exige is volgens u toch wel een trap hoger dan een Elise ?
KoenC
Auto: 997 GT3

Bericht door KoenC »

Dat is toch wat Lotus vlgs mij in petto had met de Exige niet?
Anders hadden ze hem wel goedkoper gemaakt denk ik dan.

Velen doen een upgrade na enige tijd van Elise naar Exige? Weinigen doen het in de andere richting.

Ik heb met Wim zijn 2 Elises gereden en vind toch de Exige iets ...
hmmm :roll: ... extravaganter, doelgerichter, veeleisender, radicaler, racier! Zoals Jeroen zei. Beide handjes aan het stuur!

maar ja, ik ben natuurlijk geen onpartijdig iemand in deze discussie :oops:

Je zal er geen spijt van hebben mocht je ruilen. En het open dakje is identiek aan dat van je Elise dus die sfeer heb je ook. En dat zicht achteruit ... heb je niet nodig in een Exige S :lol:
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Bericht door claudevdvd »

Je kan hier op het forum zowel pro als contra's vinden,maar ik vind dat je de beslissing moet nemen met jouw hart en niet het verstand.

Toen ik keek om mijn eerste lotus te kopen dacht ik ook dat het een Elise moest zijn ,maar betrapte mezelf om langer naar de Exige te staan kijken dan naar de Elise.
Ik rij nu dagelijks met mijn Exige RGB en het bevalt me zogoed dat ik zelf beslist heb om mijn oude (reserve)auto te verkopen.

Dus wil je een Exige GO FOR IT!!! (terwijl het nog kan),want er komen geen nieuwe meer bij
toere

Bericht door toere »

claudevdvd schreef:Je kan hier op het forum zowel pro als contra's vinden,maar ik vind dat je de beslissing moet nemen met jouw hart en niet het verstand.

Toen ik keek om mijn eerste lotus te kopen dacht ik ook dat het een Elise moest zijn ,maar betrapte mezelf om langer naar de Exige te staan kijken dan naar de Elise.
Ik rij nu dagelijks met mijn Exige RGB en het bevalt me zogoed dat ik zelf beslist heb om mijn oude (reserve)auto te verkopen.

Dus wil je een Exige GO FOR IT!!! (terwijl het nog kan),want er komen geen nieuwe meer bij
Wordt de Exige niet meer gemaakt ???
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

toere schreef:
claudevdvd schreef:Dus wil je een Exige GO FOR IT!!! (terwijl het nog kan),want er komen geen nieuwe meer bij
Wordt de Exige niet meer gemaakt ???
Klopt, al een tijdje ... allez, toch niet meer voor Europa ... (milieunormen)

Lees meer : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=2597
Plaats reactie