Momenteel rij ik dus met een Lotus EliseR met 192 PK .
Ik overweeg sterk om naar een Exige over te stappen met 240 of 260PK
( meer mag ook )
Zijn er die van een Elise naar een Exige zijn gegaan , zoja welke bevindingen hebben jullie hiermee?
Of Exige rijders die mij kunnen overtuigen met gegronde redenen om voor een Exige te gaan .
Of andere tips...
Dit is nu net de reden waarom ik onmiddellijk voor een Exige koos. Iedereen wil steeds meer vermogen (ik heb er zo éne in de familie zitten hé )
Het is niet mogelijk voor mij om de verschillen tss Elise en Exige uit te leggen. Maar, wat ik je wel kan vertellen is dat mijn 260 een zééééér vlot bakske is. Vol vermogen continu gebruiken is gewoonweg onmogelijk op openbare weg en om het met de woorden van de Ferrari 430 eigenaar te zeggen aan de volgende lichten na een korte sprint "Milj**r, dat had ik niet verwacht"
Yep, op dat niveau zit je te spelen in de sprint! (en bochten)
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
ik denk dat een cursus om een Elise te beheersen (vb bij Lotus : Bronze-Silver-Gold) al ZEER VEEL kan bijbrengen !
Ik ben ervan overtuigd dat een geoefende piloot sneller met een standaard Elise over Zolder gaat dan een rookie in een CUP260 Exige
Ik heb al gehoord dat je bij Lotus een zeer degelijke rijcursus krijgt, en wanneer je denkt dat je snel bent, dan nemen die mannen het even van je over, met een standaard Elise, en dan kun je je echt niet voorstellen hoe snel zo'n 'traag' ding kan zijn
Doet mij herinneren aan een filmpje in Top gear : Sabine Schmidt met een bestelwagen tegen Clarkson in een of andere sportwagen, beiden rondje Nurburgring
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Het grote verschil zal hem zitten in de supercharger die de motor een heel ander bereik geeft.Ik denk dat op de openbare weg het inderdaad heel moeilijk is om 10 minuten de volle 100% uit wagen te halen zoals Koen reeds zei.
De beslissing om de exige te nemen voor mij was grotendeels de looks.
Ik vind de exige gewoon er beter(agressiever) uitzien,maar dat is mijn smaak.
Tussen 220 240 260 kan je uren twisten,maar ik zou zeggen koop geen 220 om dan na 1 jaar te gaan zoeken naar een 240 enz.
KoenC schreef:Dit is nu net de reden waarom ik onmiddellijk voor een Exige koos. Iedereen wil steeds meer vermogen (ik heb er zo éne in de familie zitten hé )
Het is niet mogelijk voor mij om de verschillen tss Elise en Exige uit te leggen. Maar, wat ik je wel kan vertellen is dat mijn 260 een zééééér vlot bakske is. Vol vermogen continu gebruiken is gewoonweg onmogelijk op openbare weg en om het met de woorden van de Ferrari 430 eigenaar te zeggen aan de volgende lichten na een korte sprint "Milj**r, dat had ik niet verwacht"
Yep, op dat niveau zit je te spelen in de sprint! (en bochten)
Bij aankoop ook serieus getwijfeld tussen een Elise en een Exige en voor de Elise gegaan omdat het eentje was van 2009 , dus naar herverkoop toe een groot pluspunt ( denk ik ) en omdat ik toen nog niet zeker wist of een Lotus mij wel zou aanstaan ( nu weet ik wel beter ) dus zou ik misschien toch voor een Exige gaan ... wel stom dat hij op het maximum van BIV zit dus direkt een serieuze opleg natuurlijk
claudevdvd schreef:Het grote verschil zal hem zitten in de supercharger die de motor een heel ander bereik geeft.Ik denk dat op de openbare weg het inderdaad heel moeilijk is om 10 minuten de volle 100% uit wagen te halen zoals Koen reeds zei.
De beslissing om de exige te nemen voor mij was grotendeels de looks.
Ik vind de exige gewoon er beter(agressiever) uitzien,maar dat is mijn smaak.
Tussen 220 240 260 kan je uren twisten,maar ik zou zeggen koop geen 220 om dan na 1 jaar te gaan zoeken naar een 240 enz.
Ik vind de Exige ook agressiever hoor ... had ik geweten wat ik nu weet dan was het ook een Exige
Bzguy schreef:ik denk dat een cursus om een Elise te beheersen (vb bij Lotus : Bronze-Silver-Gold) al ZEER VEEL kan bijbrengen !
Ik ben ervan overtuigd dat een geoefende piloot sneller met een standaard Elise over Zolder gaat dan een rookie in een CUP260 Exige
Ik heb al gehoord dat je bij Lotus een zeer degelijke rijcursus krijgt, en wanneer je denkt dat je snel bent, dan nemen die mannen het even van je over, met een standaard Elise, en dan kun je je echt niet voorstellen hoe snel zo'n 'traag' ding kan zijn
Doet mij herinneren aan een filmpje in Top gear : Sabine Schmidt met een bestelwagen tegen Clarkson in een of andere sportwagen, beiden rondje Nurburgring
Interessant om te horen , link naar deze cursussen?
De BIV. Yep dat pikt eventjes.
Maar ben je al even snel weer vergeten hoor ... Allée, ikke toch, ons madam weet da precies nog héél goed
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]