wat betreft de PK's kan ik zeggen dat je eigenlijk nooit teveel PK's hebt (ik heb Exige260). Het is ook zeker waar dat Koen zegt over hoe lang je dat gaspedaal kan intrappen. het wordt al snel gevaarlijk op de gewone weg. het went snel die PK's. ik wilde een racewagen voor op de weg en dat krijg je met een Exige S/Cup/260 of in mijn geval RGB

.
in de Exige heb je geen enkel idee wat er achter je gebeurt en dat is heel vervelend als je in druk verkeer bent of achteruit moet rijden.
de Exige is op geen enkele manier een rustige wagen. hij hangt aan het gas en vraagt om goed gereden te worden. ik kom gewoonlijk met wat gestegen bloeddruk uit de wagen. De wagen is knetterhard en je voelt werkelijk alles op de weg (soort prinses op de erwt). altijd het stuur goed vasthouden want hij kan zomaar links of rechts afslaan omdat er een kuil is of een richel in de weg. idem met stevig remmen
het is wel plezier vanaf de allereerste kilometer.
ik zou zeker wat oefenen met Lotus of elders om wat gevoel bij goed rijden te krijgen. zeker ook wat circuits bezoeken en veel rijden.
Een Elise heb ik nooit aan gedacht. zou meer wat voor mn vrouw zijn denk ik