11/04/11 :
Vandaag de ganse dag bezig geweest aan de Elise : mooi weer, dus wagen buiten in het zonnetje en poetsen maar
Ik heb minder kunnen doen dan voorzien omdat er iets tussenkwam (uitleg hieronder), maar heb toch zeker geen spijt van het extra werk, integendeel !
Vandaag gedaan :
- neusgrille was reeds verwijderd ; dat metalen steuntje (dat dient om een sleepoog in te schroeven) wordt nog aangepakt : zal worden opgeschuurd en gelakt met Hammerite
- wagen verder gekleid : zeer weinig vervuiling, slechts wat onderaan de zijschorten
- achterklep verwijderd
- achterlichten verwijderd : in close-up zie je waar het water vaak blijft staan, heb het gekleid doch zonder erg veel resultaat, zal worden aangepakt met Scratch-X :
- scharnieren vooraan gereinigd ; de plekjes (door water) zijn niet weg te krijgen : is chemische reactie op blanke aluminium :
VOOR :
NA :
Motor ingeneveld met APC 1:15, afgespoeld (NA-foto's volgen later)
VOOR :
- binnenkant neus ingeneveld met APC 1:15, afgespoeld (NA-foto's volgen later)
VOOR :
- auto op blokken gezet :
- wielen afgenomen, waren eigenlijk helemaal niet vuil : gereinigd met helemaal-achetrin-de-garage-shampoo, een rondje APC 1:15 & in Migliore Wheel Sealant gezet
- toen vielen de vuile wiel-hubs mij op, en vermits ik graag van grondig werk houd dat dus ingepland om aan te pakken (dat is dus het extra werk waar ik het over had) :
- wielkasten gereinigd met APC 1:15 (zeer weinig vervuiling), ingespoten met achterin-de-garage-cockpitspray :
- wiel-hubs afgeschuurd, ontvet, ingepakt & gespoten : 3 laagjes Hammerite, ziet er perfect uit als je het mij vraagt :
En dit is het voorlopige resultaat na vandaag :
De gelakte wiel-hubs komen
PRACHTIG uit, veeeeeeeeel beter dan ervoor