Vervelende muizen

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
crabbe

Vervelende muizen

Bericht door crabbe »

ik wou vanmorgen een toerke doen, en kwam tot de vaststelling dat er geknaagd is geweest door een of ander knaagdier aan mijn leidingen van de motor. gelukkig verlies ik geen vloeistof opt moment. heb een marter verjagend toestel besteld dat ik op de batterij kan aansluiten en heel de garage vol ratten vergif gestrooid. ik zal de smeerlap krijgen !!
Bijlagen
muizen 002.jpg
muizen 001.jpg
Stijntje
Naam: Stijn
Auto: beemer

Re: vervelende muizen

Bericht door Stijntje »

Toch maar voorzichtig want ik heb zo de indruk dat die leidingen niet veel meer kunnen hebben.
crabbe

Bericht door crabbe »

het is de mousse die er omheen zit die veel heeft te verduren gehad, de leiding zelf heeft een klein scheurtje waar voorlopig niets uit komt. ik zal maar niet tegen 200 naar oostende rijden zeker :) . verhiest zal lachen.
KITT
Auto: Exige MKII

Bericht door KITT »

fameus 'muiske' precies

keep us updated:D
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Wij zitten in de buurt geplaagd door steenmarters.
Al 3 maal kabels doorgebeten van onze wagens die buiten slapen (Lotus slaapt gelukkig binnen).

Mijn overbuur werkt in een Saab garage vlakbij en hij zegt dat er elke week minstens 1 wagen binnenkomt met doorgebeten bekabeling.

In het Leuvense is het een echte plaag aan het worden, maar marters zijn een beschermde diersoort en er mag niets aan gedaan worden.

Nu heb ik alle auto's hier ingesporten met "marterspray". Te koop bij Auto 5 voor 11 €. Het is een kleverig goedje dat ze blijkbaar niet lekker vinden. Te spuiten op alle kabels en leidingen.

Hopelijk werkt het.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

De waterdarm bestaat uit een rubberen slang, met een draadnet-versteviging er rond. De rubber rond die pantsering dient om deze laatste te beschermen. Deze draagt uiteraard bij aan de stevigheid van de darm.
Zolang de pantsering in de leiding niet geraakt is kan je er mee rijden tot aan de garage.
Die schuimrubber op zich, rond de leiding, kan geen kwaad dat ie beschadigd is. Is natuurlijk geen mooi zicht :(

Idd, zijn zo gevaarlijk, die killermuizen ...
killer mouse.jpg
killer mouse.jpg (76.62 KiB) 2777 keer bekeken
Maar ik tip dat je bezoek heb gehad van een marter. Vooral nu ik lees dat er blijkbaar een plaag is in Leuven ... HdS ligt daar niet zó heel ver van
Als het een muis is, moet je keutelkes terug vinden. Die beesten kakken evenveel als dat ze vreten :shock:
marter aan het werk.jpg
iig, gelijk wat of wie het was .. het is balen
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

ik vond stukken van een walnoot op mijn motor (van de Volvo) maar geen doorgeknaagde draden. het lijkt wel of er iemand in de straat noten voert ofzo want kom het vaak tegen. ben dus ook al op zoek gegaan naar oplossingen.

wat zou helpen is een wc verfrisser erin te hangen (maar niet allemaal werken) en beste nog zou zijn de motorruimte aan de onderkant dicht te maken met gaas (lijkt me wel lastig dat pas te krijgen). verder zouden de marters niet over rasters onder de auto willen lopen. dus van die dingen die over keldergaten liggen. ik heb ga er nu kippengaas onder leggen maar dat moet dan weer ruim genoeg liggen.

verder via google gevonden oplossingen
iedere dag even tegen een wiel plassen
kabels monteren zonder vismeel erin
de genoemde spray
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Heb het vorige winter ook aan de hand gehad. Dit jaar nog geen last gehad. Wel nog uitwerpselen gevonden maar geen afgebeten kabels meer.

Tip: leg kippendraad onder de wagen, marters kunnen niet tegen een bewegende ondergrond ... bij mij helpt het blijkbaar.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

mindp0wer schreef: Tip: leg kippendraad onder de wagen, marters kunnen niet tegen een bewegende ondergrond ... bij mij helpt het blijkbaar.
Wat heel goed helpt is plassen op en doek en die onder uw auto leggen! :D
Is een techniek die al van vroeger gebruikt wordt door onze Waalse vrienden en helpt heel goed. ;)
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

ovi schreef:
mindp0wer schreef: Tip: leg kippendraad onder de wagen, marters kunnen niet tegen een bewegende ondergrond ... bij mij helpt het blijkbaar.
Wat heel goed helpt is plassen op en doek en die onder uw auto leggen! :D
Is een techniek die al van vroeger gebruikt wordt door onze Waalse vrienden en helpt heel goed. ;)
Da ga wel beginnen te stinken als iedereen in zijn garage ga beginnen te plassen :mrgreen: :mrgreen: Ik hou het gewoon bij marterspray :ugeek:

Trouwens wat ze het liefst lusten zijn rubberen darmkes die naar uwe map sensor lopen en de kabels van lambda sensoren en druksensoren van de dpf.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Plaats reactie