Hoe en met wat auto wassen

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Hoe en met wat auto wassen

Bericht door claudevdvd »

Ik vraag me af wat jullie gebruiken om jullie lotus de wassen en gebruiken jullie zoals ik gewoon de spons en een gewoon zeemvel? :?:
Ik wil mijn lotuske wat meer en beter verzorgen dan mijn vorige auto's. :)
Sir_Bongiovi
Naam: Andy
Auto: Opel Speedster 2.2
Contacteer:

Re: Hoe en met wat auto wassen

Bericht door Sir_Bongiovi »

gebruik zeker geen spons (al het vuil blijft erop zitten en zo trek je minieme krasjes. Probeer eens een washmitt (ik gebruik enkel meguiars)

van deze heb ik veel opgestoken:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9207401372#
Tom DC
Naam: Tom
Auto: (nog) geen Lotus

Bericht door Tom DC »

Wax-it heeft hierover goede uitleg op hun site

http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

er is al wat meer gepost op dit forum over wassen. ik heb net de R222 wax binnen die Koen gebruikt. zal dat eens goed proberen.

wat ik me wel afvraag en nog nergens vond op het forum. Als je de Exige afspuit komt er water in de roosters voor en achter bij de motor. loopt dat water er helemaal af en doorheen of blijven er ergens plassen staan? Als dat zo is moet je eigenlijk wel even de wagen droog gaan rijden voordat je hem weer binnen zet.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Jeroenbox schreef: loopt dat water er helemaal af en doorheen of blijven er ergens plassen staan? Als dat zo is moet je eigenlijk wel even de wagen droog gaan rijden voordat je hem weer binnen zet.
Je kan nooit zeker genoeg zijn, en daarom zal ik u de zeer zware, belastende taak aanbevelen om je auto helemaal droog te rijden ;) :lol: Het leven kan soms toch echt zwaar zijn :lol:
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

dat doe ik met veel plezier!
KoenC
Auto: 997 GT3

Bericht door KoenC »

Jeroenbox schreef:er is al wat meer gepost op dit forum over wassen. ik heb net de R222 wax binnen die Koen gebruikt. zal dat eens goed proberen.
Je gaat blij zijn met het resultaat. Zeker na max 15 à 20 minuten (witte matte waas) al afwrijfen. En je moet 2 lagen minimum leggen. Use some elbowgrease!
Jeroenbox schreef:wat ik me wel afvraag en nog nergens vond op het forum. Als je de Exige afspuit komt er water in de roosters voor en achter bij de motor. loopt dat water er helemaal af en doorheen of blijven er ergens plassen staan? Als dat zo is moet je eigenlijk wel even de wagen droog gaan rijden voordat je hem weer binnen zet.
Ik spoel eerst grondig zand e.d. af, dan was ik hem en dan spoel ik het weer grondig af (regenwater!)
Dan start ik hem en rij ik op de oprit een 2 tal keer voor- een achteruit (5 meter) en stop ik vol op de rem. Dan is het meeste water weg uit alle putjes.

... Als uw vrouw dan buiten komt kijken met zo een gezicht van "wat doet em nu weer" .... gewoon negeren en verder geconcentreerd je Lotus beginnen afdrogen 8-) met een goeie microfiber doek!
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

dank, 20 minuutjes dus. de microfibres heb ik ook

niet te hard achteruit denk ik. beetje weinig zicht
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

vandaag even gewassen. blijft best veel water op de motor staan. na een paar keer de oprit op en af hopelijk het meeste eraf. niet vergeten ook de binnenkant even af te drogen...

morgen denk ik met de wax aan de gang. Het is wel goed om zo met de auto bezig te zijn. we worden al aardig vrienden
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Na het wassen zet ik altijd even de compressor aan ;-) of maak ik een kort maar snedig ritje om de blok voor ik hem droog.
Plaats reactie