Flashy wel of niet dilemma.

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door Dim »

...nooit over getwijfeld.... dat is juist. het zijn heel verschillende beestjes...met heel verschillende prijzen en onderhoudskosten...
De vraag van dachero was om iets te vinden dat sneller op circuit is. En twijfelt tussen de R en de SC. Op circuit.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door dachero »

Nu we toch bezig zijn had ik nog een vraag:

als je een Lotus wagen in het buitenland koopt en er zit een andere motor in
dan normaal genre Ford of Honda of komotec opgefokt : kunnen deze ingeschreven worden in Belgie zonder veel tralala of is dit onmogelijk?
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door Dim »

Daar ga je geen COC (Certificate of Conformity) voor hebben.
Op het papier van het COC gaan de gegevens staan van het "donor" voertuig. Dus meestal een rover Elise/Exige. Daarmee zeg ik niet dat je dat niet door de administratie ga krijgen. Maar behalve als je de wagen dmv individuele keuring gaat laten keuren, ga je niet in orde zijn. Als alles goed gaat, geen probleem. Maar stel je voor dat je een accident hebt. En de experts van de verzekeringen merken dat er doodleuk een andere motor in de wagen zit. Aan hen dan om te bewijzen dat het accident te wijten is aan de modificaties, maar wil je dat risico lopen ?
Het is de gekende discussie over "tuning" die begint bij een airbox, een uitlaat, een andere camshaft, een supercharger, een chargecooler, een aangepaste ECU, een andere ophanging, een andere boite, andere remmen, andere remleidingen, een andere motor.
Het is tuning, en in Belgie sterk aan banden gelegd cfr een heel aantal andere posts hier op het forum...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door FastEleven »

Als de buitenlandse papieren de juiste motor en vermogen vermelden (wat bijna nooit het geval is), dan zou je kunnen overwegen om op zo'n auto een éénmalige keuring te laten doen. De belgische overheid mag zo'n voertuig niet weigeren omdat het in een ander europees land ingeschreven is geweest, en de auto zal in België (na een lange procedure) correct worden ingeschreven.

Het is helaas zeer uitzonderlijk dat een elise/exige waarvan de motor vervangen is door een Honda / Audi / Ford motor deze wijziging ook op de inschrijvingspapieren heeft staan.

FastEleven zou het niet riskeren, want als het uitkomt op de technische controle heb je een waardeloze auto en kun je terug naar de UK gaan exporteren ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
claudevdvd
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
Auto: Exige v6 LF1
Locatie: België

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door claudevdvd »

Weet niet of dit on-topic is ,maar ik probeer mijn circuitdriften te bekoelen met karten.Koop een 4takt kart.40pk en je kan elk week-end op circuit.Buiten de aankoop vallen de kosten best mee en een foutje is toegestaan.Ik rij om de 3 weken op Ostricourt(fr) juist over Rijsel.
T'is maar een idee.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door Frederik »

Danny ... na alles te hebben gelezen, blijf ik bij mijn standpunt. Je hebt een prachtige Elise, dat trouwens veel mensen met u associëren en laat je kop niet zomaar zotmaken. :)

Als je liever niet wil gaan opleggen (voor een "perfecte" vervanger) dan zou ik het zeker al niet doen. Tenzij je een paar duizenden euro's klaar hebt liggen die uitgegeven kunnen worden.

Ik vind uw beweegreden een beetje zwak, en zeker al om een perfecte LHD in te ruilen tegen een 'onbekende' RHD. Zoals eerder gezegd, er zullen altijd snellere wagens/rijders op het circuit zitten, maar laat dit de pret niet derven.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door Blue Darkness »

Frederik schreef:Danny ... na alles te hebben gelezen, blijf ik bij mijn standpunt. Je hebt een prachtige Elise, dat trouwens veel mensen met u associëren en laat je kop niet zomaar zotmaken. :)

Als je liever niet wil gaan opleggen (voor een "perfecte" vervanger) dan zou ik het zeker al niet doen. Tenzij je een paar duizenden euro's klaar hebt liggen die uitgegeven kunnen worden.

Ik vind uw beweegreden een beetje zwak, en zeker al om een perfecte LHD in te ruilen tegen een 'onbekende' RHD. Zoals eerder gezegd, er zullen altijd snellere wagens/rijders op het circuit zitten, maar laat dit de pret niet derven.
Zit veel waarheid in! Maar een mens verandert graag...

Voor die paar circuitdagen op een jaar zou ik het zeker niet doen! En er zullen altijd wel snellere zijn ook.
Maar als je echt de looks van de Exige wil dan wordt het idd opleggen voor een goede...
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door dachero »

Frederik schreef:Danny ... na alles te hebben gelezen, blijf ik bij mijn standpunt. Je hebt een prachtige Elise, dat trouwens veel mensen met u associëren en laat je kop niet zomaar zotmaken. :)

Als je liever niet wil gaan opleggen (voor een perfecte vervanger) dan zou ik het zeker al niet doen. Tenzij je een paar duizenden euro's klaar hebt liggen die uitgegeven kunnen worden.

Ik vind uw beweegreden een beetje zwak, en zeker al om een perfecte LHD in te ruilen tegen een 'onbekende' RHD. Zoals eerder gezegd, er zullen altijd snellere wagens/rijders op het circuit zitten, maar laat dit de pret niet derven.
Dank u Fred. Het zullen de kriebels naar de lente en het rijden zijn die me wat deden wegdromen. Ik wou hier wat externe meningen horen,wetende dat deze ongezouten,to the point en heel verduidelijkend zouden zijn.
Gezien de massale reactie en nuttige info in mijn topic,waarvoor dank,is het beter,momenteel,om te blijven waar ik ben.Tot ik de Lotto win :mrgreen:

Het was zeer verhelderend en als ge mijn flashy ding tegenkomt,weet dan dat ik er nog steeds inzit met evenveel plezier.

Ik kan trouwens al de 2 dagen van de VAB autohappening op mijn buik schrijven aangezien mijn vrouwtje in die periode al een reis geboekt heeft naar Turkije en ik dan aan een zwembad lig terwijl jullie je 2 dagen uitleven on-track.Ik heb altijd tegenslag :mrgreen:

Voor mijn part mag dit topic dicht tenzij er sommigen zich nog geroepen voelen om mij te bekeren.
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door Frederik »

Blue Darkness schreef:Zit veel waarheid in! Maar een mens verandert graag...
Ik spreek dan ook aleen maar de waarheid. ;-)

Waarom veranderen als je perfect gelukkig bent, voor die 2-3-4 keer op circuit dat er u enkelen voorbij gaan? We hebben het hier over een Elise hé, niet over een AX ;-)

Mocht Danny zeggen ... "ik heb altijd al een Exige gewild" of "ik zou een been geven om een Exige te hebben" ... maar zijn beweegreden is "om met sommigen mee te kunnen op circuit". Als ik zie hoe Jannick over Zolder scheurt met een "gewone" Elise (voor hoever een Elise gewoon is :roll: ) dan denk ik dat er nog veel tijd te rapen valt in rijtechniek.

Als ik sommige Elise's (ook 120pk S1's) over het circuit zie gaan, dan vind ik deze allesbehalve traag hoor. Ok, een Exige CUP260 en sommige andere wagens zijn een geheel ander verhaal, maar ik zie toch veel "gewone" Elises wagens voorbij gaan die -tig keer de prijs van een Elise kosten.
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Flashy wel of niet dilemma.

Bericht door X-ian »

Frederik schreef:Mocht Danny zeggen ... "ik heb altijd al een Exige gewild" of "ik zou een been geven om een Exige te hebben"
Dan gade toch nen Exige met automaat moeten vinden se! En dan ook opletten welk been je geeft. :mrgreen: :mrgreen:
(Sorry, kon het weer niet laten)
Plaats reactie