Flashy wel of niet dilemma.
- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
Flashy wel of niet dilemma.
De meesten onder jullie kennen wel mijn flashy Elise met de zwarte striping.
Ik ben echt gek van die kleurzetting en het totaalplaatje van de wagen en heb al veel complimentjes hierover gekregen.Waarvoor dank.
Maar........ik heb nu een paar trackdays meegedaan zonder de wagen te forceren maar raak permanent gefrustreerd als die Exige's en andere mij rond de oren vliegen;Yes;it's me "captain slow".
Bij aankoop had een exigerijder mij al gewaarschuwd dat ik binnen een paar jaar wel naar een exige zou gaan.
Scenario 1: ik hou mijn flashy ding en geniet er van zoals hij is
(lijkt mij het beste,maar het Lotusvirus kriebelt)
Scenario 2 : ik stel mijne wagen te koop en doe hem enkel weg voor een prijs
die goed is(anders een no go) en ik zoek een rechtsgestuurde Elise SC of Exige S die ik later nog kan ombouwen.
Bij de dealers staat wel iets te koop maar ik ben niet van plan iets gaan op te leggen.
En volgens mijn persoonlijke adviseur en consultant E...O..D mag ik niet voor een 192 pk versie gaan .En ik waardeer zijn advies ten zeerste en volg het ook op.
Dus wat zou ik doen? Blijven zoals het nu is of .....
Advies aub!
Een foto van hetgeen ik nu heb voor degene die mij niet kennen.
Ik ben echt gek van die kleurzetting en het totaalplaatje van de wagen en heb al veel complimentjes hierover gekregen.Waarvoor dank.
Maar........ik heb nu een paar trackdays meegedaan zonder de wagen te forceren maar raak permanent gefrustreerd als die Exige's en andere mij rond de oren vliegen;Yes;it's me "captain slow".
Bij aankoop had een exigerijder mij al gewaarschuwd dat ik binnen een paar jaar wel naar een exige zou gaan.
Scenario 1: ik hou mijn flashy ding en geniet er van zoals hij is
(lijkt mij het beste,maar het Lotusvirus kriebelt)
Scenario 2 : ik stel mijne wagen te koop en doe hem enkel weg voor een prijs
die goed is(anders een no go) en ik zoek een rechtsgestuurde Elise SC of Exige S die ik later nog kan ombouwen.
Bij de dealers staat wel iets te koop maar ik ben niet van plan iets gaan op te leggen.
En volgens mijn persoonlijke adviseur en consultant E...O..D mag ik niet voor een 192 pk versie gaan .En ik waardeer zijn advies ten zeerste en volg het ook op.
Dus wat zou ik doen? Blijven zoals het nu is of .....
Advies aub!
Een foto van hetgeen ik nu heb voor degene die mij niet kennen.
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Moeilijk advies te geven aan iemand ivm zo een keuze. Maar vermits je erom vraagt.
De Lotus is voor het plezier en als het echt kriebelt voor een Exige, moet je dat doen! Je leeft maar 1 keer en wat je gedaan/gehad hebt, kunnen ze u niet meer afpakken. Nadien met het gevoel zitten van "had ik maar", daar ben je dan niets meer mee.
En als je dan toch zou veranderen, ga dan inderdaad zeker voor een Elise SC of een Exige S.
De Lotus is voor het plezier en als het echt kriebelt voor een Exige, moet je dat doen! Je leeft maar 1 keer en wat je gedaan/gehad hebt, kunnen ze u niet meer afpakken. Nadien met het gevoel zitten van "had ik maar", daar ben je dan niets meer mee.
En als je dan toch zou veranderen, ga dan inderdaad zeker voor een Elise SC of een Exige S.
M140i & GT3 Touring
- Dim
- Auto: Exige S 240
Als het enkel te doen is om laptimes, laat je dan niet misleiden door pk cijfers.
Het verschil in rondetijden tussen een Elise R/Exige S2 en een Elise SC/Exige S is minder groot dan wat je dacht. We laten even de hoger pk Exiges buiten beschouwing.
Het grootste verschil dat ik merkte in vermogen tussen mijn ex Elise 111R en mijn huidige Exige S240 zit hem voornamelijk lager in de toeren (en in het geluid), en dus voornamelijk merkbaar op de openbare weg, en minder als ge toch constant hoog in de toeren aan het rijden zijt zoals op de piste.
Ter info :
Exige vs Exige S op Top Gear Track :
1.26,4 vs 1.25,1.
7 tienden verschil dus. En ja, dat is veel naar F1 normen, maar voor ons ???
Het prijsverschil in aankoop, in BIV en verzekering is VEEL meer. De vraag die ge u moet stellen is : is het mij dat waard ?
Het verschil in rondetijden tussen een Elise R/Exige S2 en een Elise SC/Exige S is minder groot dan wat je dacht. We laten even de hoger pk Exiges buiten beschouwing.
Het grootste verschil dat ik merkte in vermogen tussen mijn ex Elise 111R en mijn huidige Exige S240 zit hem voornamelijk lager in de toeren (en in het geluid), en dus voornamelijk merkbaar op de openbare weg, en minder als ge toch constant hoog in de toeren aan het rijden zijt zoals op de piste.
Ter info :
1.26,4 vs 1.25,1.
Het prijsverschil in aankoop, in BIV en verzekering is VEEL meer. De vraag die ge u moet stellen is : is het mij dat waard ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- dachero
Dat is het juist. Exp....d heeft mij afgeraden om voor een 192 pk te gaan wegens het plezier dat pas begint vanaf 6000 toeren.Op de openbare weg ga ik er niets van voelen en kan ik beter blijven waar ik ben.Maar on track zou ik iets meer willen dan nu.136 pk zal toch een stuk trager zijn dan 192 of 220.Ik ga niet voor scherpere rondetijden maar enkel meer powerDim schreef:Als het enkel te doen is om laptimes, laat je dan niet misleiden door pk cijfers.
Ter info :
1.26,4 vs 1.25,1.
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- Dim
Het verschil tussen de 136pk en de 192pk zal VEEL groter zijn dan tussen de 192pk en de 220pk.
De 2e cam ligt op 6200rpm bij de R, maar die kan eenvoudig en goedkoop op 5700rpm gebracht worden. En dan hebt ge een snelle wagen voor een fractie van de prijs en running costs van de SC.
De 2e cam ligt op 6200rpm bij de R, maar die kan eenvoudig en goedkoop op 5700rpm gebracht worden. En dan hebt ge een snelle wagen voor een fractie van de prijs en running costs van de SC.
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Danny,
Het kan misschien raar klinken uit mijn mond, maar nu weet je wat je in handen hebt. De zoektocht naar de juiste RHD heeft me heel wat tijd, moeite en teleurstellingen gekost. Uiteindelijk heb ik wel eentje gevonden, maar je moet er echt veel tijd insteken en direct op de man spelen. Ik meen me te herinneren dat tijd voor u een kostbaar goed is. Voor wie niet trouwens.
Je Elise zit toch nog niet aan het einde van z'n kunnen tijdens trackdays? Extra power zal je alleen ten goede komen op de rechte stukken en in het geval van een SC in de lage toeren, zoals Dim reeds aanhaalde.
Dat gezegd zijnde: Exiges bestaan er toch ook in flashy kleurtjes. Er staat trouwens een mooie Exige S in burnt orange te koop in de UK.
Het kan misschien raar klinken uit mijn mond, maar nu weet je wat je in handen hebt. De zoektocht naar de juiste RHD heeft me heel wat tijd, moeite en teleurstellingen gekost. Uiteindelijk heb ik wel eentje gevonden, maar je moet er echt veel tijd insteken en direct op de man spelen. Ik meen me te herinneren dat tijd voor u een kostbaar goed is. Voor wie niet trouwens.
Je Elise zit toch nog niet aan het einde van z'n kunnen tijdens trackdays? Extra power zal je alleen ten goede komen op de rechte stukken en in het geval van een SC in de lage toeren, zoals Dim reeds aanhaalde.
Dat gezegd zijnde: Exiges bestaan er toch ook in flashy kleurtjes. Er staat trouwens een mooie Exige S in burnt orange te koop in de UK.

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- dachero
ik ben ook al gaan spieken op pistonheads en voor een 25000 pond zijn er genoeg R's of exige te vinden.liefst met zo weinig mogelijk miles.Maar we zullen wel zien.Er staat nog niets te koop.En als het ooit zover is heb ik een goede expert ter beschikking met de nodige ervaring met importeren.thiva schreef:Danny,
Ik wil op circuit graag wat meespelen met u maar dan wel met gelijke wapens.Ik ben niet graag de mindere.

Ik zit sinds die trackdays met u vol complexen

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Het zal toch heel erg raar doen mocht je een andere hebben hoor, deze wagen associeer ik (en ik denk een pak andere mensen) echt wel met U.
Is die 3-4-5 keer circuit per jaar het allemaal wel waard? Wat als je de Exige S of de R gewoon bent? Wil je uw mooie 'bekende' unieke Elise met betrouwbare afkomst wel echt inruilen voor een RHD uit het onbekende?
Neem geen onbedachte beslissingen ...
Is die 3-4-5 keer circuit per jaar het allemaal wel waard? Wat als je de Exige S of de R gewoon bent? Wil je uw mooie 'bekende' unieke Elise met betrouwbare afkomst wel echt inruilen voor een RHD uit het onbekende?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- dachero
Dat is nu echt een antwoord waar ik op wachtte.Merci Fred!Frederik schreef:Het zal toch heel erg raar doen mocht je een andere hebben hoor, deze wagen associeer ik (en ik denk een pak andere mensen) echt wel met U.
Zo voel ik mij ook.Ik voel me goed met mijn wagen maar op circuit

Misschien moet ik beter maar van de circuits afblijven,want dan kriebelt het, en wat meerijden met de snellere forumleden.

Het zal alleszinds veel goedkoper zijn

- Dim