Traction control : een must of overbodig?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Traction control : een must of overbodig?

Bericht door claudevdvd »

Hier komt volgende vraag. :oops:
Wie vindt traction control een must en wie vindt dit overbodig?
Sorry voor al die vraagjes maar alle antwoorden helpen me(en andere) een beter beeld te krijgen over de "musts" en "donts" bij aankoop van een elise/exige.
Laatst gewijzigd door Frederik op 04 jan 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
WimC
Auto: Elise S1

Re: traction control

Bericht door WimC »

Het is duidelijk dat je gaat voor een 220 pk+ versie wel, heel eenvoudig: een MUST.
Je zit niet steeds even aandachtig achter het stuur en zo een electronische beschermengel is dan wel handig.

Anderzijds heb ik nog nooit een SC / Exige S versie gezien die dit niet had.

Wim
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: traction control

Bericht door Frederik »

TC is voor mij nooit geen overbodige luxe, enkel zou ik voor mezelf willen dat ik die kan regelen of ten minste toch uitzetten wanneer ik dat wil.

Een TC zal je enorm helpen én is inderdaad je permanente beschermengel vooral bij momenten wanneer uw aandacht er even niet is ...
Wil je alsnog de bengel of de speelvogel uithangen, dan regel je die bij of schakel je 'm uit... als je dan op je bek gaat is het uw dubbele fout en WEET je het.

Voor mij een must dus!
crabbe

Re: Traction control : een must of overbodig?

Bericht door crabbe »

een van de redenen dit ik er een sportpack bij wou hebben, bij nat weer durft ie zijn kont nogal eens uitgooien na een bocht. ook is er de mogelijkheid om er nadien een limited slip diferencieel op te laten zeten.
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

X-ian schreef:Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
Denk ik er ook van :D Je moet wel veel meer opletten dan als het nat is. Maar wij hebben dan ook geen 220 pk hé :D
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

X-ian schreef:Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
true, maar voor mij zoals gezegd, enkel indien je 'm kan uitschakelen.
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Lotus Elise = back to basics. Zonder dus.
Tot ik het ooit eens nodig gehad heb waarschijnlijk, maar dan is het toch te laat. Nogmaals zonder dus ;)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
X-ian

Bericht door X-ian »

XRaid schreef:
Voor mij dus zonder.
Denk ik er ook van :D Je moet wel veel meer opletten dan als het nat is. Maar wij hebben dan ook geen 220 pk hé :D
Dat van die pk's bedacht ik mij ook... weer iets om eens uit te proberen... :twisted:
X-ian

Bericht door X-ian »

Frederik schreef:
Voor mij dus zonder.
true, maar voor mij zoals gezegd, enkel indien je 'm kan uitschakelen.
Ik ken mijzelf een beetje... en ik vrees dat als het erop zit ik het gewoonweg niet (nooit) uitschakel... :oops: :mrgreen: :roll:
Plaats reactie