Hier komt volgende vraag.
Wie vindt traction control een must en wie vindt dit overbodig?
Sorry voor al die vraagjes maar alle antwoorden helpen me(en andere) een beter beeld te krijgen over de "musts" en "donts" bij aankoop van een elise/exige.
Laatst gewijzigd door Frederik op 04 jan 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:titel aangepast
Het is duidelijk dat je gaat voor een 220 pk+ versie wel, heel eenvoudig: een MUST.
Je zit niet steeds even aandachtig achter het stuur en zo een electronische beschermengel is dan wel handig.
Anderzijds heb ik nog nooit een SC / Exige S versie gezien die dit niet had.
TC is voor mij nooit geen overbodige luxe, enkel zou ik voor mezelf willen dat ik die kan regelen of ten minste toch uitzetten wanneer ik dat wil.
Een TC zal je enorm helpen én is inderdaad je permanente beschermengel vooral bij momenten wanneer uw aandacht er even niet is ...
Wil je alsnog de bengel of de speelvogel uithangen, dan regel je die bij of schakel je 'm uit... als je dan op je bek gaat is het uw dubbele fout en WEET je het.
een van de redenen dit ik er een sportpack bij wou hebben, bij nat weer durft ie zijn kont nogal eens uitgooien na een bocht. ook is er de mogelijkheid om er nadien een limited slip diferencieel op te laten zeten.
Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
X-ian schreef:Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
Denk ik er ook van Je moet wel veel meer opletten dan als het nat is. Maar wij hebben dan ook geen 220 pk hé
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
X-ian schreef:Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
true, maar voor mij zoals gezegd, enkel indien je 'm kan uitschakelen.
X-ian schreef:Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
Denk ik er ook van Je moet wel veel meer opletten dan als het nat is. Maar wij hebben dan ook geen 220 pk hé
Dat van die pk's bedacht ik mij ook... weer iets om eens uit te proberen...
X-ian schreef:Heel persoonlijk denk ik, maar wat ik nu net zo fantastisch vind aan onze (mijn) lotus(sen) is dat het zo enorm terug naar de basis is. Geen elektronische hulpmiddelen dus en weinig tot geen franje. En daarmee leren rijden.
Voor mij dus zonder.
true, maar voor mij zoals gezegd, enkel indien je 'm kan uitschakelen.
Ik ken mijzelf een beetje... en ik vrees dat als het erop zit ik het gewoonweg niet (nooit) uitschakel...