Nieuw of tweedehands?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Nieuw of tweedehands?

Bericht door claudevdvd »

Hoe hebben jullie uw lotus'je aangekocht,nieuw of tweedehands? :?:
Wat me opvalt is dat de restwaarde van een lotus redelijk hoog blijft.
Een sportieve gezinswagen (45.000 euro) zal ongeveer 50% gedaald zijn in waarde in ongeveer 4 à 5 jaar terwijl voor een elise van 5 jaar meer gevraagd wordt dan 50%.
grts claude (nieuweling)
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Re: nieuw of tweedehands

Bericht door Blue Darkness »

vraag en aanbod...

bijna iedereen wil een goedkope(re) Elise!
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Aan de andere zijde is er ook een verschil tussen vraagprijs en wat er uiteindelijk voor gegeven wordt, als ge de markt van occasies een beetje volgt ziet ge toch dat sommige vraag prijzen te hoog zijn, deze wagens blijven dan ook lang , een jaar, soms jaren, er staan toch zo'n 80 Lotussen te koop via AutoScout24 en somige staan er al erg lang op, de potentiele klanten lopen toch niet zo dik en er wordt ook heel wat van GB ingevoerd.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Correct, ik heb hier al horen vallen, "de correcte prijs is de prijs die je ervoor krijgt". Echter ... de meeste Lotus eigenaars kunnen het hen wel permitteerden en houden vast aan hun vraagprijs én er zijn ook een pak wagens te koop, van liefhebbers/die-hards, dewelke eventueel willen upgraden binnen het Lotus gamma maar geen afstand kunnen nemen van hun 1(e) liefde.

Maar we kunnen toch niet ontkennen dat Lotus ergens toch beter zijn waarde behoud dan de meeste andere wagens...
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

ik denk dat eens de 300+pk elise's op de markt komen dat de versie's met +- 120/136 pk erg begeerd zullen worden
KITT
Auto: Exige MKII

Bericht door KITT »

volgens mij zijn die hoge prijzen v tweedehandsverkopers allemaal dikke bluf ;)

die mensen hanteren hardnekkig te hoge prijzen en verschulien tegelijkertijd achter het motto 'hij Moet niet per se weg'

:zet hem dan niet te koop he.

de waarheid is dat die mensen vaak hun wagens tegen (al dan niet ongeveer) dezelfde prijs willen verkopen dan dat ze hem hebben aangekocht en soms zelf nog iets hoger. Ja dan is het effectief lang wachten tot die ene kloon voorbijkomt..

'hij moet niet per se weg' betekent eigelijk ' ik heb het geld niet direct nodig en kan wachten (maar ik wil hem Wel weg, hoor)'

het is simpel, als je kijkt naar de markt, merk je soms op dat het verschil in prijs voor 2 keer 'dezelfde' wagen soms tot 5-6000eur kan oplopen.
De ene hanteert werkelijke prijzen, de andere niet.
De ene zal zn wagen vlugger verkopen dan de andere.
edit: ik heb het niet over verschil in RHD en LHD

Nu om op de vraag v TS te antwoorden: ik vind dat de recente lotussen voldoende betrouwbaar zijn om me een pak (20.000E) geld te besparen door een 2dehande te kopen en toch hetzelfde te ervaren als met een nieuwe. Dat is mijn kijk op de zaak.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Gewoon nog een paar jaar wachten en dan zal je de prijzen van de Elise wel zien zakken! ;) Zijn er gewoon zo veel van dat de prijs nooit zo hoog kan blijven! :mrgreen:
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

ovi schreef:Gewoon nog een paar jaar wachten en dan zal je de prijzen van de Elise wel zien zakken! ;) Zijn er gewoon zo veel van dat de prijs nooit zo hoog kan blijven! :mrgreen:
Denk eerder omgekeerd ... nieuwe Lotussen worden log en duur, bijgevolg de pure (oudere) Lotussen duurder gaan worden wegens een grotere vraag.

'denk ik'
Bart1407
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1

Bericht door Bart1407 »

Frederik schreef:
ovi schreef:Gewoon nog een paar jaar wachten en dan zal je de prijzen van de Elise wel zien zakken! ;) Zijn er gewoon zo veel van dat de prijs nooit zo hoog kan blijven! :mrgreen:
Denk eerder omgekeerd ... nieuwe Lotussen worden log en duur, bijgevolg de pure (oudere) Lotussen duurder gaan worden wegens een grotere vraag.

'denk ik'
Dat denk ik namelijk ook. Volgens mij is dit zeker waar voor de Elise S1. In vergelijking tot de Elise S2 zijn er hier een pak minder van gemaakt. Zelfs het jongste S1 exemplaar is ondertussen bijna 10jaar oud. Dus de prijs hiervan gaan zeker niet meer zakken volgens mij. Dit zal (hoop ik) steeds meer en meer een collectors-item worden.

Voor de rest kan ik wel stellen dat het héél veel plezier blijft voor relatief weinig centjes... En die balans is voor mij heel erg belangrijk!
If everything is under control, you're just not going fast enough...
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

ik denk dat eens de 300+pk elise's op de markt komen dat de versie's met +- 120/136 pk erg begeerd zullen worden

fre + 1

groeten van bart :D :D :D
Plaats reactie