Twijfel ....

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Re: Twijfel ....

Bericht door wimvanbeeck »

Erwin schreef:
peter schreef:Heb geen ervaring met een mkI maar wel met een mkII (120pk roverblok).
Ook bij deze geen radio te horen bij 120 en regelmatig nieuwe piepjes en kraakjes en de staat van het wegdek te voelen aan je achterste. Geen kwaad woord hierover, het is en was een betrouwbare super fun-car.
Peter,
Ik heb al een RHD S2 111S gehad. De zetels, geluidsisolatie, radio, ... zijn echt wel een wereld van verschil met een S1.

Ik had toen de beide wagens thuis staan en heb toen de keuze laten vallen op de S1 om bij te houden...

Het wordt er niet makkelijker op.

Ik denk dat ik nog een paar nachtjes moet erover slapen.
Wat zeker geen goed gedaan heeft aan de onzekerheid is dat we vorig weekend een bezoekje gebracht hebben aan FKM :mrgreen:
FKM heeft nu die rode Elise 1.6 2010 staan met 5.000 km erop, airco, stage I en airbox, dus perfect alles wat ge nodig hebt om rustig te rijden met toch wat meer confort en veiligheid én nieuw model euro centrale vergrendeling abs airbags enz.....
Dogzilla
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Bericht door Dogzilla »

Herman schreef:
Dogzilla schreef:moet het een Lotus blijven? Want of er zoveel verschil in comfort is tussen een S1 en S2 betwijfel ik... dan zou ik idd eerder richting Europa/Evora gaan maar dat is dan weer een ander budget...
Momenteel zijn de Europa's nog steeds best betaalbaar..alhoewel er momenteel zeer weinig van te koop zijn (in de uk tenminste) en de prijzen nu aan het stijgen zijn, na de stopzetting vd produktie..--

Zelfs de Evora is tweedehands niet zo'n highflyer...er is/was zeer recent er ene beschikbaar voor een echt goede prijs.. (zie mijn eerdere post daarover)
hmm ik heb nu niet specifiek naar echte 2e handsprijzen van de Evora gekeken, ik ging er gewoon van uit dat die toch nog wel van een ander kaliber was qua prijsstelling tweedehands, als dat niet zo is, des te beter :)

persoonlijk zou ik mijn exige enkel willen ruilen voor een M3 CSL :twisted:
to add speed add lightness
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

wimvanbeeck schreef: FKM heeft nu die rode Elise 1.6 2010 staan met 5.000 km erop, airco, stage I en airbox, dus perfect alles wat ge nodig hebt om rustig te rijden met toch wat meer confort en veiligheid én nieuw model euro centrale vergrendeling abs airbags enz.....
20.000 voor de uwe - 18.000 bijleggen, investeren op lage termijn
Ik weet het, 'k heb de wagen bekeken. Ik vrees dat deze al verkocht is want ze waren er nummerplaten aan het opschroeven.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Erwin schreef:
wimvanbeeck schreef: FKM heeft nu die rode Elise 1.6 2010 staan met 5.000 km erop, airco, stage I en airbox, dus perfect alles wat ge nodig hebt om rustig te rijden met toch wat meer confort en veiligheid én nieuw model euro centrale vergrendeling abs airbags enz.....
20.000 voor de uwe - 18.000 bijleggen, investeren op lage termijn
Ik weet het, 'k heb de wagen bekeken. Ik vrees dat deze al verkocht is want ze waren er nummerplaten aan het opschroeven.
Ik denk dat hij nog niet verkocht is hoor, zo'n 1.6 rijd best wel lekker, ik ben héél tevrede over de mijne.
Duvaess
Naam: DuVaess
Auto: ik wil een Elise

Bericht door Duvaess »

Wim,

Tja meer comfort?
Jij weet natuurlijk als geen ander dat wanneer je eenmaal in een boxter of europa stapt je toch weer terug wil naar het puurste van het puurste en dus terug naar je Elise (en dat is ook nog eens een hele mooie lees ik).

Meer comfort betekent ook dat het weer meer een 'gewone' auto wordt. Weg met de 'lightness' die als unieke extra aan de Elise is toegevoegd. Je hebt meteen tal van opties. Maar wil je dat, en zo ja, krijg je niet snel spijt?

Enig advies wat ik je kan geven is: Gooi het kind niet met het badwater weg dus heel uitvoerig rijden (proefrijden, of desnoods wat dagen huren) in je nieuwe droom voordat je je oude (je S1) verkoopt.

O ja nog een advies: Blijf in deze context denken met je hart en niet met het hoofd.

Succes met je keuze vanuit een heerlijke luxe positie lijkt mij.

DuVaess
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Mooi?

Van elke Elise kan je een kunstwerk maken!
Duvaes, je hebt duidelijk mijn exemplaar nog niet gezien.
sv6q2s.jpg
2vmyrg6.jpg
2yvqrv9.jpg
Begrijp je nu mijn twijfel????
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Erwin.....ik denk dat ge ook deze keer NIET zult kunnen scheiden van uw bijouken.... :D :D :D :D
Duvaess
Naam: DuVaess
Auto: ik wil een Elise

Bericht door Duvaess »

Erwin schreef:Duvaes, je hebt duidelijk mijn exemplaar nog niet gezien.
Duvaess schreef:Begrijp je nu mijn twijfel????
Waanzinnig mooie foto's. Zo te zien heb je 'm wat verlaagd en BBS wieltjes eronder gestoken. Ziet er heel mooi uit. Mooi fotowerk ook trouwens.

Maar om eerlijk te zeggen begrijp ik je twijfel helemaal niet! Ik zou m nooit wegdoen, zoveel fun heb je toch in haast geen andere auto.
Je hebt car-heaven in bezit. Alles met meer comfort en dus meer kilo's is toch achteruitgang? Voor je het weet rij je in een Cayenne met 550 pk; ja gaat ook hard en is comfortable, maar je rijd in een computer. Koop dan maar een Playstation3.

Kijk ik heb pas twijfel: Ik zou me een Elise kunnen veroorloven (het hoofd), maar die komt dan gewoon in de straat te staan en dan gebeurt er van alles met een wagen. Vandalisme en beschadigingen (kan je je voor verzekeren) maar toch ook slijtage. Durf ik dat aan?

Ik blijf jaloers op je dilemma, geniet er van!

Duvaess
Plaats reactie