[F1] 2011 Sees The Return of Team Lotus with Renault Engines

Alles over Lotus in de motorsport
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: [F1] 2011 Sees The Return of Team Lotus with Renault Eng

Bericht door co-driver »

alaintje schreef:Heren,

Heel even voor de leek.
Waar zitten de Lotus-roots van het huidige F1 Team?
Is er dan echt geen enkele band met het originele Lotus of met het huidige Engelse Lotus?

Mvg,

Alain
Deze interne nota eens lezen ;)
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=46&t=2119
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [F1] 2011 Sees The Return of Team Lotus with Renault Eng

Bericht door Frederik »

twee tegenstrijdige berichten :

Lotus wou eerst met Toyota samenwerken

20 september 2010 — Enige tijd geleden speculeerde de Italiaanse pers over een mogelijke samenwerking tussen de renstal Lotus en autoconstructeur Toyota. Lotus zou dan motoren van Toyota aankopen terwijl uiteindelijk Renault dat nu officieel zal doen.

Lotus zal vanaf komend seizoen met motoren van Renault rijden. Daar hoeven we ondertussen al niet meer aan te twijfelen. De Maleisische renstal zou volgens de Italiaanse pers wel eerst bij Toyota zijn gaan aankloppen en mogelijk kreeg het daar enkele motoren tijdelijk ter beschikking.

Lotus en Toyota wisten echter geen akkoord te bereiken maar de Japanse autoconstructeur zou vervolgens aangeboden hebben om het chassis van Lotus te bouwen. De prijs die Toyota vroeg zou abnormaal hoog zijn geweest maar Lotus zou van haar kant ook nog niet geweigerd hebben.

Nu rest ons enkel nog de vraag of Lotus de zogenaamde Ketteringham Hall nog zal proberen te verwerven. Zal men er een nieuwe fabriek bouwen? Zullen de huidige rijders van Lotus ook komend seizoen aanblijven?

Bron : f1journaal.be

“Renault zou zich wel eens uit de Formule 1 durven terugtrekken”

17 september 2010 — Bij Red Bull Racing liet Adrian Newey zopas verstaan dat autoconstructeur Renault vanaf komend seizoen wel eens zou durven stoppen met het leveren van motoren.

Adrian Newey stelt zich vragen bij het bereiken van een nieuwe overeenkomst voor 2011. Red Bull kan namelijk dankzij McLaren niet op de steun van Mercedes rekenen als het op het leveren van motoren aankomt. Volgens Newey zou Ferrari dan vervolgens de beste mogelijkheid worden aangezien men bij Renault te weinig vermogen biedt en de betrouwbaarheid ook nog eens ver te zoeken is.

Newey is trouwens ook van mening dat de beslissing van Red Bull weldra voor de exit van Renault zou kunnen zorgen.

“Welke richting moeten we nu heen? Mercedes kan ons geen motoren leveren doordat McLaren dwars ging liggen. Dan kunnen we nog voor Ferrari kiezen maar als we hun renstal verslaan zullen er automatisch vragen opduiken. De kloof met Ferrari en Mercedes momenteel is te danken aan de motorbevriezing.. Ik kan me best voorstellen dat Renault zich daardoor wel eens uit de sport zou durven terugtrekken”, aldus Adrian Newey.

Bron : f1journaal.be
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: [F1] 2011 Sees The Return of Team Lotus with Renault Eng

Bericht door mindp0wer »

Met Renault zal Lotus zich moeten bewijzen. Volgend jaar zullen er dus punten moeten gescoord worden voor het WK.

Ook nu worden er spectaculaire zaken ontwikkeld in F1, maar eerst moet je kopiëren om in te halen, pas als je subtop bent kan je creatieve geesten gaan aantrekken, wellicht zal dit voor Lotus in het derde of vierde jaar dan gaan gebeuren en zullen er grotere namen voor de ontwikkeling van een topwagen worden aangetrokken. Ross Brawn en Adrian Newey zijn zulke inventieve geesten. Tony Fernandes is de managing director en Mike Gascoyne de teamleider peoplemanager, de creatieve ingenieurs zijn er nog niet, enkel de copycats ... en subtoppiloten, echte toppiloten moeten dus ook nog aangetrokken worden.

Het roemrijke verleden van Lotus kan niemand overdoen, dat is het verleden, F1 speelt zich nu af binnen de huidige regels opgelegd door FIA en het toeziend oog van Bernie ... Zoals al eerder ook gezegd denk ik ook dat F1 zich nu toespitst op het perfectioneren en doorontwikkelen van techniek ipv het uitvinden van nieuwe zaken. Af en toe zie je nog wel eens een sprankje creativiteit maar dat moet dan weer binnen de strenge regeltjes vallen ... dus een terugkeer van het oude Lotus met het vroegere elan, anders durven zijn en regels buigen, zit er niet in.

De Renault motor + versnellingsbak is in alle geval een vooruitgang.

En zeg nu zelf, welk autosportmerk heeft het heft nog in eigen handen? Ferrari? Nee. Porsche? Nee. etc ...
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Plaats reactie