Ja mijn Ohlins gewoon op race laten staan, mijn auto staat lichtjes gecamberd.Dim schreef:gaat ge de geometrie van de ophanging standaard laten ?
Banden topic (circuit gebruik).
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Re: Banden topic (circuit gebruik).
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Lijkt me leuk om te proberen, maar met welk doel ?Heb zonet op aanraden van Thierry eens full slicks besteld. Ben benieuwd......
Je krijgt beslist meer grip, maar kun je dat ook omzetten in snelheid op een trackday ?
Zal de slijtage van deze 'echte' slicks niet nog veel groter zijn, en dus ook het prijskaartje per gereden kilometer ?
Meer mechanische grip met slicks zorgt voor meer slijtage van de rest van de auto, zoals ophanging, etc. Is het dat allemaal wel waard ?
En uiteraard moet je de Exige S300 dan meenemen op de remorque !!
Hou ons op de hoogte van je bevindingen, maar ik ga alvast neit mee in dit verhaal ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- jokke_vlo
Het is eens een test die Thierry me echt aanbeveelde. Ik mocht geen bang hebben van het materiaal, de auto zou daar klaar voor zijn.......
Ze hebben heel wat ervaring met 1000 mijl races op full slicks.
Ze hebben heel wat ervaring met 1000 mijl races op full slicks.
- Dim
- Auto: Exige S 240
ik ben zeer nieuwsgierig naar uw ervaringen !
Ik heb nog niet met slicks op een Exige gereden, wel op BMW, en de grip is on-ge-loof-lijk !! Belasting van het materiaal waarschijnlijk ook, maar bon ... het is een cup he !
Ik heb nog niet met slicks op een Exige gereden, wel op BMW, en de grip is on-ge-loof-lijk !! Belasting van het materiaal waarschijnlijk ook, maar bon ... het is een cup he !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Jokke, ivm de bandenspanning (op A048) reed ik ook altijd op 2 bar, maar heb dit op de laatste trackday in Abbeville op aanraden van de instructeurs gebracht naar 25/26 psi, wat overeenkomt met 1.7-1.8 bar. Ik moet zeggen dat dat beter aanvoelde dan de 2 bar, of het nu een vals gevoel van grip was of niet, ik ging in ieder geval een stuk sneller dan voordien... van slijtage kan ik weinig zeggen, het was een vochtige dag, dus sowieso minder slijtage. Maar 3(-4) trackdays moet wel lukken, denk ik.
Sometimes too much is just enough.
- lotusbert
- Auto: 2-11 / Elan Sprint
elwood schreef:Ik start op A048-s nu rond de 1.5bar koud en op circuits met hoge bandenslijtage zoals Croix is mijn ervaring dat het zelfs nog iets lager moet. Ik rijd echter niet met een exige.
Ik rij langs de weg met 1,6voor-1,7achter ,koud gemeten, op circuit na 4-5 rondjes laat ik de druk terug naar diezelfde waardes zakken.
Hiermee doe ik gemiddeld 8000 km met een setje achterbanden, mijn voorbanden zijn nu na 16000 km nog niet halfweg. ca 1/4 zijn circuitkm's. Dempers staan op 50% in compressie en 30% in rebound. Volgende week nieuwe achtersloefkes laten leggen voor Spa.
Power en rijstijl zullen minstens evenveel effect hebben op slijtage, een zwarte streep trekken op het asfalt is niet echt aan mij besteed....
BTW Croix is een bandervreter, veel korte bochten en ruw asfalt!
Bert
- Dim
- Auto: Exige S 240
tot nu toe beste ervaring met 1,7 vooraan en 1,8 achteraan op de A048's...
gisteren gereden met 1,9 vooraan en 2,0 achteraan en dat was stukken minder goed...naar slijtage toe geen idee..
gisteren gereden met 1,9 vooraan en 2,0 achteraan en dat was stukken minder goed...naar slijtage toe geen idee..
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Hans340R
- Auto: Exige Cup 260
- Contacteer:
Ik rij ruim 1,5 jaar met Toyo's R1R en nu zijn ze achter op.. heb er toch aardig wat trackdays meegedaan en ongeveer 6000 miles meegereden, wat ik wel merk is dat ze nu een stuk minder grip hebben dit scheelt al snel een paar seconden per rondje maar verder prima bandjes.
Ideale druk bij een 340R voor1,4 achter1,6 kan evt nog iets lager.. naar 1,3 & 1,5 koud.
Ideale druk bij een 340R voor1,4 achter1,6 kan evt nog iets lager.. naar 1,3 & 1,5 koud.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
1.4 koud wordt minstens 1.7 warmIdeale druk bij een 340R voor1,4 achter1,6 kan evt nog iets lager.. naar 1,3 & 1,5 koud.
1.6 koud wordt minstens 1.9 warm
en met een auto die 300 kg lichter weegt dan een Exige is dat niet eens zo laag, lijkt me
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- jokke_vlo
Allez volgende keer op semi's ga ik is 1.7 voor en 1.8 achter steken, warm.
Mogelijk test ik donderdag de slicks is uit....
Mogelijk test ik donderdag de slicks is uit....