[F1] 2011 Sees The Return of Team Lotus with Renault Engines
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Re: [F1] 2011 Sees The Return of Team Lotus with Renault Eng
Ik had het over Team Lotus.
In ieder geval ik ben er niet gelukkig mee, dat het Team Lotus waar ik zo een fan van ben wordt geassocieerd met een bende Maleisiers die weinig te bieden hebben, geen enkel voeling hebben met de (F1) sport en er geen enkele meerwaarde aan bieden, zoals dat vroeger wel was.
Frederik, alle grote uitvindingen zijn/lijken banaal van oorsprong, ivm het toevoegen van een spoiler. Grond effect is ook niet meer dan uit auto dicht maken vanonder, behalve op een paar plaatsen. Je kan alles zo banaliseren, maar het feit is, je moet het maar doen en uitvinden.
Het uitvinden kan ook nu nog, ik denk aan de diffusors op de Brawn vorig jaar, en de F-duct dit jaar bij McLaren.
In ieder geval ik ben er niet gelukkig mee, dat het Team Lotus waar ik zo een fan van ben wordt geassocieerd met een bende Maleisiers die weinig te bieden hebben, geen enkel voeling hebben met de (F1) sport en er geen enkele meerwaarde aan bieden, zoals dat vroeger wel was.
Frederik, alle grote uitvindingen zijn/lijken banaal van oorsprong, ivm het toevoegen van een spoiler. Grond effect is ook niet meer dan uit auto dicht maken vanonder, behalve op een paar plaatsen. Je kan alles zo banaliseren, maar het feit is, je moet het maar doen en uitvinden.
Het uitvinden kan ook nu nog, ik denk aan de diffusors op de Brawn vorig jaar, en de F-duct dit jaar bij McLaren.
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Expl.... VERGETEN VAN WAAR DE EIGENAARS VAN LOTUS KOMEN 

Lotus makes greencars ..... funcars!!
- bAAx
- Auto: 1.6 elise
CFD en de studie van geavanceerde aërodynamica? Simulatietechnieken? Materiaalkunde van gedrag van composieten, thermische eigenschappen? Lichte materialen? Algemene efficiëntiestudies, energieterugwinnig, KERS? Geavanceerde ophangingssystemen, nieuwe technieken van ophanging/demping? Studies naar duurzaamheid, nieuwe oliën? Nieuwe coatings (v. bvb kleppen, cylinderwanden)?Frederik schreef: Welke opmerkelijke vernuftige of extreme vernieuwing is er de laatste jaren geweest in de F1?
Gewoon RaceTech of dergelijke eens nalezen (laatste nummer bvb interessant artikel over speculatie hoe Newey zijn RB6 zo laag krijgt in een dynamische situatie terwijl ze toch legaal zijn bij statische tests), F1 zit letterlijk vol van innovaties. Alleen: die komen wegens top-secret karakter van de sport niet zomaar naar buiten.. én (zou je kunnen zeggen) dat het hier om relatief "kleine winsten" zal gaan (law of diminishing returns: we zitten wsl. kort bij het fysisich maximum haalbare). Aan de andere kant zijn die "kleine winsten" nog steeds goed voor ganse secondes per ronde (de RB6 in hongarije). We zitten verder natuurlijk op de grens van een nieuw tijdperk: efficiëntie en verkleining van milieu-inpact zijn de volgende horizon, dus ik denk dat op dat vlak de volgende seizoenen opnieuw grote vonsten te verwachten zijn.
Wat wij zien en horen van het F1 circus via populaire media is maar het topje van de ijsberg: je kan de geboekte vooruitgang imho hierop niet inschatten of beoordelen. Enkel de teams zijn volledig op de hoogte van wat er allemaal in de pijplijn zit naar massaproductie binnen ettelijke jaren.
Obviously, youre not a golfer
- bAAx
ken je hen persoonlijk?Exploded schreef:een bende Maleisiers
die "bende Maleisiers" hebben wsl. diplomas van de beste westerse universiteiten en hebben (ook wsl.) individueel in hun leven al het honderdvoudige gerealiseerd van u- en mezelf tesamen.
get real!
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Akkoord, maar je kan toch niet ontkennen dat ze nu bezig zijn/blijven met zeer specifieke finetuning terwijl in de gloriejaren van Team Lotus zij nog echt ZEER inventieve ontwikkelingen konden doorvoeren.bAAx schreef:CFD en de studie van geavanceerde aërodynamica? Simulatietechnieken? Materiaalkunde van gedrag van composieten, thermische eigenschappen? Lichte materialen? Algemene efficiëntiestudies, energieterugwinnig, KERS? Geavanceerde ophangingssystemen, nieuwe technieken van ophanging/demping? Studies naar duurzaamheid, nieuwe oliën? Nieuwe coatings (v. bvb kleppen, cylinderwanden)?Frederik schreef: Welke opmerkelijke vernuftige of extreme vernieuwing is er de laatste jaren geweest in de F1?
Gewoon RaceTech of dergelijke eens nalezen (laatste nummer bvb interessant artikel over speculatie hoe Newey zijn RB6 zo laag krijgt in een dynamische situatie terwijl ze toch legaal zijn bij statische tests), F1 zit letterlijk vol van innovaties. Alleen: die komen wegens top-secret karakter van de sport niet zomaar naar buiten.. én (zou je kunnen zeggen) dat het hier om relatief "kleine winsten" zal gaan (law of diminishing returns: we zitten wsl. kort bij het fysisich maximum haalbare). Aan de andere kant zijn die "kleine winsten" nog steeds goed voor ganse secondes per ronde (de RB6 in hongarije). We zitten verder natuurlijk op de grens van een nieuw tijdperk: efficiëntie en verkleining van milieu-inpact zijn de volgende horizon, dus ik denk dat op dat vlak de volgende seizoenen opnieuw grote vonsten te verwachten zijn.
Wat wij zien en horen van het F1 circus via populaire media is maar het topje van de ijsberg: je kan de geboekte vooruitgang imho hierop niet inschatten of beoordelen. Enkel de teams zijn volledig op de hoogte van wat er allemaal in de pijplijn zit naar massaproductie binnen ettelijke jaren.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- bAAx
i beg to differ: CFD en bovengenoemde zijn wel degelijk ZEER inventief!Frederik schreef:Akkoord, maar je kan toch niet ontkennen dat ze nu bezig zijn/blijven met zeer specifieke finetuning terwijl in de gloriejaren van Team Lotus zij nog echt ZEER inventieve ontwikkelingen konden doorvoeren.bAAx schreef:CFD en de studie van geavanceerde aërodynamica? Simulatietechnieken? Materiaalkunde van gedrag van composieten, thermische eigenschappen? Lichte materialen? Algemene efficiëntiestudies, energieterugwinnig, KERS? Geavanceerde ophangingssystemen, nieuwe technieken van ophanging/demping? Studies naar duurzaamheid, nieuwe oliën? Nieuwe coatings (v. bvb kleppen, cylinderwanden)?Frederik schreef: Welke opmerkelijke vernuftige of extreme vernieuwing is er de laatste jaren geweest in de F1?
daarnaast: moet mijn 2e alinea eens lezen

kan je iemand verwijten dat er nu niet "opnieuw" zoiets ingrijpends als "aërodynamica" wordt ontdekt in de motorsport? dat heeft eerder weinig met "team lotus" van weleer te maken maar alles met het feit dat dat de begindagen waren van de motorsport..
het is toch meestal zo dat aan het begin van een ontwikkeling de grote ontdekkingen gedaan worden en dat de rest van het traject bestaat uit verfijning van de grote basisprincipes ..
enfin, ik wacht persoonlijk op kernfusie en de ontdekking van het higgs-boson

- alaintje
- Naam: Alain
- Auto: Exige
Heren,
Heel even voor de leek.
Waar zitten de Lotus-roots van het huidige F1 Team?
Is er dan echt geen enkele band met het originele Lotus of met het huidige Engelse Lotus?
Mvg,
Alain
Heel even voor de leek.
Waar zitten de Lotus-roots van het huidige F1 Team?
Is er dan echt geen enkele band met het originele Lotus of met het huidige Engelse Lotus?
Mvg,
Alain
- JeanVM
- Auto: Lotus Esprit S1
Ik denk dat je nog een jaartje geduld moeten oefenen. Waar Wiliams nu staat zou in het beste geval Lotus volgend jaar moeten staan. Anders voor iedereen een teleurstelling. Het is nu eenmaal een complexe motorsport daarom Formule 1 en daarom een heel interessante sport maar daarvoor niet altijd de spannenste en niet voor iederen doorschouwbaar.
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Tja. Lotus, What's in a name, (voorlopig) is alles nog mooi gescheiden en dat lijkt zo te blijven.alaintje schreef:Waar zitten de Lotus-roots van het huidige F1 Team?
Tony Fernandes, grote AirAsia-boss en chef van de huidige Lotus F1, heeft wel een boontje voor Team Lotus van weleer.
Jarno & Heikki zijn streng gefocust en kwijten zich gedisciplineerd van hun taak, met de nodige ernst voor de (sponsor-)camera's (midden)

ze glunderen al wat meer als ze uitgeleend worden om bij een Evora te poseren (links en rechts boven)

en genieten er voluit van om in de entourage van Classic Team Lotus te vertoeven en te racen met de oude bolides van wijlen Colin. (links en rechts onder).

Voorlopig zijn ze zeker niet de snelste jongens op het circuit, maar daarbuiten toch al het best gekleed.

Laat die Renault-motoren maar vlug aanrukken. Of Cosworth een kleine qauntumsprong maken naar het volgend seizoen toe. Ik heb daar geen voorkeur, als ze maar wat meer naar de voorste rangen en in de picture komen.
Van Bernie Ecclestone mogen ze gerust wat lang in het F1-circus blijven hangen, al is het maar om de klinkende naam 'lotus' zo lijkt het.
Van mij mogen ze gerust wat scherper uit de hoek komen, genre Red-Bull ... Maar echte synergie tussen het huidige F1 en de Norfolk-troepen van Bahar die zie ik ook nog niet echt.
Net zoals bij de F1-motorkeuze en verdere evolutie is het voor de wisselwerking tussen lotusracing (F1) & Group Lotus/Lotus Cars nog even koffiedik-kijken.
Wat (niet zo actueel meer & eerder onbenullig) nieuws in de marge:
http://news.bbc.co.uk/local/norfolk/hi/ ... 752007.stm
http://www.gq-magazine.co.uk/style/arti ... g-supplier
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Fernandes: "In Singapore maken we iets bekend"
16 september 2010
Tony Fernandes heeft laten weten dat Lotus volgende week in Singapore een aantal bekendmakingen zal doen. Waarover zei de teambaas niet, maar naar verwachting maakt het team dan onder andere de motorleverancier voor volgend jaar bekend.
Een paar dagen geleden werd bekend dat Lotus niet verder gaat met Cosworth. De Maleisische renstal had eigenlijk een contract voor drie seizoenen met de Britse motorenbouwer, maar beide partijen werden het eens over een voortijdige beëindiging van die overeenkomst. "Singapore zal fantastisch worden voor het hele team", zei Fernandes. "We zullen daar ook een paar spannende dingen bekendmaken."
Volgens diverse berichten gaat Lotus voor volgend jaar in zee met Renault.
Bron: GPUpdate.net
Guess what !
16 september 2010
Tony Fernandes heeft laten weten dat Lotus volgende week in Singapore een aantal bekendmakingen zal doen. Waarover zei de teambaas niet, maar naar verwachting maakt het team dan onder andere de motorleverancier voor volgend jaar bekend.
Een paar dagen geleden werd bekend dat Lotus niet verder gaat met Cosworth. De Maleisische renstal had eigenlijk een contract voor drie seizoenen met de Britse motorenbouwer, maar beide partijen werden het eens over een voortijdige beëindiging van die overeenkomst. "Singapore zal fantastisch worden voor het hele team", zei Fernandes. "We zullen daar ook een paar spannende dingen bekendmaken."
Volgens diverse berichten gaat Lotus voor volgend jaar in zee met Renault.
Bron: GPUpdate.net
Guess what !

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !