Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Wat mij betreft mag er in Parijs ook een presentatie komen van een waardig vervolg voor deze helaas doodgeboren
Lotus ... Eminence.
Of een Norfolkse middenvinger naar Panemera, Lagonda Rapide en diens meer.
Moet kunnen in Bahar's up-market strategy. Terwijl die hierboven vermoedelijk wel een oude lotuskoe is om uit de sloot te trekken, is dit hieronder vrij recent, maar helaas niet echt van bij lotus.
De jongens op excel.net fantaseerden er begin dit jaar over.
En iets in dat genre New Elite/Eclat/Excel mag er wel bij wezen in Parijs. http://www.flickr.com/photos/kvienmary/4408732199/
http://www.lotusexcel.net/phpbb/viewtop ... 68&start=0
Lotus ... Eminence.
Of een Norfolkse middenvinger naar Panemera, Lagonda Rapide en diens meer.
Moet kunnen in Bahar's up-market strategy. Terwijl die hierboven vermoedelijk wel een oude lotuskoe is om uit de sloot te trekken, is dit hieronder vrij recent, maar helaas niet echt van bij lotus.
De jongens op excel.net fantaseerden er begin dit jaar over.
En iets in dat genre New Elite/Eclat/Excel mag er wel bij wezen in Parijs. http://www.flickr.com/photos/kvienmary/4408732199/
http://www.lotusexcel.net/phpbb/viewtop ... 68&start=0
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
bron autoweek.nl dd 31-08-10
Grootse plannen Lotus worden duidelijk
31 augustus 2010 | Tekst: Nic de Boer Print Mail
Lotus plant voor de komende Autosalon van Parijs misschien wel het grootste modellenoffensief ooit. Middels vier concept cars wordt getoond hoe de toekomst van het merk er uit gaat zien.
Lotus heeft voor de Mondial in Parijs vier concept cars in het vat zitten. Het modellenoffensief is het startschot voor onstuimige groeiplannen van het merk. Het Amerikaanse Autoweek lijkt te weten wat Lotus op de planning heeft staan voor de Franse beurs.
De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. Die is wel een stuk zwaarder en comfortabeler dat de klassieke sigaar-op-wielen uit de jaren ’50. Dat komt onder meer omdat er zaken als airco aan boord zijn. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.
Verder mag de opvolger van de Esprit eindelijk het daglicht zien. Dat wordt Lotus’ troef in de klasse van 911, 458 Italia en Gallardo. Hij krijgt waarschijnlijk de V8 van de Lexus IS-F aan boord, die in het midden wordt geplaatst en is voorzien van een supercharger. Ook de Esprit wordt zwaarder dan wat we van Lotus zijn gewend en de auto valt op door een minimaal gebruik van koolstofvezel. In de plaats daarvan wordt aluminium toegepast.
Tot slot heeft Lotus twee hybrides klaar staan op de Parijse beurs. Die gaan vrijwel zeker in productie. De eerste is een vierdeurs hatchback in de klasse van de Panamera. De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld. De modellen zijn dus regelrechte concurrenten voor de Fisker Karma en Sunset. De hybride Lotussen rijden altijd op hun elektromotor. Als de accu’s leeg zijn, worden die bijgevoerd door de Range Extender die speciaal voor plug in-hybrides is ontwikkeld.
Grootse plannen Lotus worden duidelijk
31 augustus 2010 | Tekst: Nic de Boer Print Mail
Lotus plant voor de komende Autosalon van Parijs misschien wel het grootste modellenoffensief ooit. Middels vier concept cars wordt getoond hoe de toekomst van het merk er uit gaat zien.
Lotus heeft voor de Mondial in Parijs vier concept cars in het vat zitten. Het modellenoffensief is het startschot voor onstuimige groeiplannen van het merk. Het Amerikaanse Autoweek lijkt te weten wat Lotus op de planning heeft staan voor de Franse beurs.
De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. Die is wel een stuk zwaarder en comfortabeler dat de klassieke sigaar-op-wielen uit de jaren ’50. Dat komt onder meer omdat er zaken als airco aan boord zijn. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.
Verder mag de opvolger van de Esprit eindelijk het daglicht zien. Dat wordt Lotus’ troef in de klasse van 911, 458 Italia en Gallardo. Hij krijgt waarschijnlijk de V8 van de Lexus IS-F aan boord, die in het midden wordt geplaatst en is voorzien van een supercharger. Ook de Esprit wordt zwaarder dan wat we van Lotus zijn gewend en de auto valt op door een minimaal gebruik van koolstofvezel. In de plaats daarvan wordt aluminium toegepast.
Tot slot heeft Lotus twee hybrides klaar staan op de Parijse beurs. Die gaan vrijwel zeker in productie. De eerste is een vierdeurs hatchback in de klasse van de Panamera. De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld. De modellen zijn dus regelrechte concurrenten voor de Fisker Karma en Sunset. De hybride Lotussen rijden altijd op hun elektromotor. Als de accu’s leeg zijn, worden die bijgevoerd door de Range Extender die speciaal voor plug in-hybrides is ontwikkeld.
- bAAx
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
- Auto: 1.6 elise
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
lolWimC schreef: De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. .. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.
Obviously, youre not a golfer
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Da is inderdaad lachwekkend ... het zou zelfs geen eigen ontwikkeling/productie zijn maar een Seven-iets van Spaanse origine.bAAx schreef:lolWimC schreef: De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. .. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.

Ik denk dan spontaan aan de Aspid Spirit (http://www.aspidcars.com)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Ontgoochelend nieuws, vind ik...... ik herken hier zo weinig "Lotus" in. Indentiteit???
En om qua afwerking Ferrari of Porsche naar de kroon te steken? Ze hadden nu een eigen weg, die volgens mij nog veel toekomst had ook.....
En om qua afwerking Ferrari of Porsche naar de kroon te steken? Ze hadden nu een eigen weg, die volgens mij nog veel toekomst had ook.....

-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 aug 2010, 20:25
- Naam: Steven
- Auto: 3whlr
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
hopelijk stellen ze ook een exige met 1.6supercharger, 210pk voor,
zie'k wel zitten
zie'k wel zitten
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Zwaarder?WimC schreef: De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. Die is wel een stuk zwaarder en comfortabeler dat de klassieke sigaar-op-wielen uit de jaren ’50.

Een softcore Lotus look-a-like tegen de enige hardcore erfgenaam. Dat wordt dan een fiasco voor Lotus, zeker in directe strijd met Caterham.
Aha, de Lotus Eminence rebirth.WimC schreef: De eerste is een vierdeurs hatchback in de klasse van de Panamera.

Dat wordt spannend.
Ik ben benieuwd naar de looks.
Aha, de Lotus Elite/Eclat/Excel rebirth.WimC schreef: De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld.

Dat wordt ook leuk.
Ik ben zéér benieuwd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Of Elan (+2 & Cabrio)electroshock schreef:Aha, de Lotus Elite/Eclat/Excel rebirth.WimC schreef: De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld.![]()
Dat wordt ook leuk.
Ik ben zéér benieuwd.

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Ben ik nu de enige die heel dit gedoe onozel vind, véél blabla, weinig boemboem zou ik zeggen
Met wat komen ze in Parijs,
*enkele prototypes, maar zullen ze ooit gebouwd worden en wanneer, een hybride - dit doet iedereen vandaag, en een vierzit - ook in de mode zeker
*een Esprit waar ze al 10 jaart aan bezig zijn, so what
*enkel nog een Elise met 1.6 motor, geen Exige of 2-11 meer, de bestellingen lopen af 27/8/2010
*een Evora met wat meer PK, maar geen turbo of charger, ik vraag mij waar ze die meer pk's halen, ik vrees dat alleen op papier en in de hoge toeren hier iets van te merken zal zijn maar niet bij gewoon gebruik, vele sportwagens ruilen vandaag net hun hoogtoerige motoren in voor turbo's om zo meer koppel en gebruiksgemak te vinden, BMW, Porsche, Mercedes, Audi
*een Evora met een oude automaat met wat elekronica op zodat hij op een robotbak lijkt, bah
*een rare 7 voor 100.000 €, doe mij maar een Caterham
*een F1 voor 1.000.000 €, bij Ferrari zouden die 25 stuks al uitverkocht zijn voor het model bekend werd, ik ben benieuwd wie hier aan mee doet
En dan een twijfel voor Renault of dan toch Toyota-motor met was Cosworth mix, dit is paniek voetbal, van alles wat maar is niks klaar, niks is af en dan al rap al de dealers buiten, al ze nog een beetje voordoen zoals nu ga ik ipv fan van het " nieuwe Lotus " hater worden denk ik.......
Met wat komen ze in Parijs,
*enkele prototypes, maar zullen ze ooit gebouwd worden en wanneer, een hybride - dit doet iedereen vandaag, en een vierzit - ook in de mode zeker
*een Esprit waar ze al 10 jaart aan bezig zijn, so what
*enkel nog een Elise met 1.6 motor, geen Exige of 2-11 meer, de bestellingen lopen af 27/8/2010
*een Evora met wat meer PK, maar geen turbo of charger, ik vraag mij waar ze die meer pk's halen, ik vrees dat alleen op papier en in de hoge toeren hier iets van te merken zal zijn maar niet bij gewoon gebruik, vele sportwagens ruilen vandaag net hun hoogtoerige motoren in voor turbo's om zo meer koppel en gebruiksgemak te vinden, BMW, Porsche, Mercedes, Audi
*een Evora met een oude automaat met wat elekronica op zodat hij op een robotbak lijkt, bah
*een rare 7 voor 100.000 €, doe mij maar een Caterham
*een F1 voor 1.000.000 €, bij Ferrari zouden die 25 stuks al uitverkocht zijn voor het model bekend werd, ik ben benieuwd wie hier aan mee doet
En dan een twijfel voor Renault of dan toch Toyota-motor met was Cosworth mix, dit is paniek voetbal, van alles wat maar is niks klaar, niks is af en dan al rap al de dealers buiten, al ze nog een beetje voordoen zoals nu ga ik ipv fan van het " nieuwe Lotus " hater worden denk ik.......
- T_085
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:33
- Naam: Timothy
- Auto: Exige Cup 260
- Locatie: België
- Contacteer:
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
De enigste wagen met laag gewicht en kleine motor zal de Elise zijn met hopelijk een nieuwe R of SC in 2011.
Spijtig dat er toch enkele leuke wagens verdwijnen op zo een korte tijd:
Europa, Exige, 2-11
De nieuwe en oude Exige zouden perfect samen kunnen blijven bestaan imo
MY2010 + 1.6 SC motor en plak de naam Elise Cup erop (zoals de Motorsport Elise)
Die Spaanse 7 slaat ook nergens op, men kon beter de Toniq R gebruiken met enkele aanpassingen.
Spijtig dat er toch enkele leuke wagens verdwijnen op zo een korte tijd:
Europa, Exige, 2-11
De nieuwe en oude Exige zouden perfect samen kunnen blijven bestaan imo
MY2010 + 1.6 SC motor en plak de naam Elise Cup erop (zoals de Motorsport Elise)
Die Spaanse 7 slaat ook nergens op, men kon beter de Toniq R gebruiken met enkele aanpassingen.