Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gesloten
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door electroshock »

Wat mij betreft mag er in Parijs ook een presentatie komen van een waardig vervolg voor deze helaas doodgeboren
Lotus ... Eminence.
Of een Norfolkse middenvinger naar Panemera, Lagonda Rapide en diens meer.
Moet kunnen in Bahar's up-market strategy.
Lotus_Eminence.jpg
Lotus_Eminence.jpg (14.91 KiB) 2500 keer bekeken
Terwijl die hierboven vermoedelijk wel een oude lotuskoe is om uit de sloot te trekken, is dit hieronder vrij recent, maar helaas niet echt van bij lotus.
De jongens op excel.net fantaseerden er begin dit jaar over.
En iets in dat genre New Elite/Eclat/Excel mag er wel bij wezen in Parijs.
4408732199_0a9e7a8cb9.jpg
4408732199_0a9e7a8cb9.jpg (43.82 KiB) 2494 keer bekeken
http://www.flickr.com/photos/kvienmary/4408732199/
http://www.lotusexcel.net/phpbb/viewtop ... 68&start=0
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

bron autoweek.nl dd 31-08-10
Grootse plannen Lotus worden duidelijk

31 augustus 2010 | Tekst: Nic de Boer Print Mail

Lotus plant voor de komende Autosalon van Parijs misschien wel het grootste modellenoffensief ooit. Middels vier concept cars wordt getoond hoe de toekomst van het merk er uit gaat zien.
Lotus heeft voor de Mondial in Parijs vier concept cars in het vat zitten. Het modellenoffensief is het startschot voor onstuimige groeiplannen van het merk. Het Amerikaanse Autoweek lijkt te weten wat Lotus op de planning heeft staan voor de Franse beurs.
De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. Die is wel een stuk zwaarder en comfortabeler dat de klassieke sigaar-op-wielen uit de jaren ’50. Dat komt onder meer omdat er zaken als airco aan boord zijn. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.
Verder mag de opvolger van de Esprit eindelijk het daglicht zien. Dat wordt Lotus’ troef in de klasse van 911, 458 Italia en Gallardo. Hij krijgt waarschijnlijk de V8 van de Lexus IS-F aan boord, die in het midden wordt geplaatst en is voorzien van een supercharger. Ook de Esprit wordt zwaarder dan wat we van Lotus zijn gewend en de auto valt op door een minimaal gebruik van koolstofvezel. In de plaats daarvan wordt aluminium toegepast.
Tot slot heeft Lotus twee hybrides klaar staan op de Parijse beurs. Die gaan vrijwel zeker in productie. De eerste is een vierdeurs hatchback in de klasse van de Panamera. De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld. De modellen zijn dus regelrechte concurrenten voor de Fisker Karma en Sunset. De hybride Lotussen rijden altijd op hun elektromotor. Als de accu’s leeg zijn, worden die bijgevoerd door de Range Extender die speciaal voor plug in-hybrides is ontwikkeld.
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

WimC schreef: De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. .. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.
lol
Obviously, youre not a golfer
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

bAAx schreef:
WimC schreef: De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. .. Als prijs wordt 100.000 dollar genoemd.
lol
Da is inderdaad lachwekkend ... het zou zelfs geen eigen ontwikkeling/productie zijn maar een Seven-iets van Spaanse origine. :?

Ik denk dan spontaan aan de Aspid Spirit (http://www.aspidcars.com)
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Ontgoochelend nieuws, vind ik...... ik herken hier zo weinig "Lotus" in. Indentiteit???

En om qua afwerking Ferrari of Porsche naar de kroon te steken? Ze hadden nu een eigen weg, die volgens mij nog veel toekomst had ook.....:(
aeromax
Naam: Steven
Auto: 3whlr

Bericht door aeromax »

hopelijk stellen ze ook een exige met 1.6supercharger, 210pk voor,
zie'k wel zitten
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

WimC schreef: De opvallendste auto moet een moderne uitvoering zijn van de klassieke Lotus Seven. Die is wel een stuk zwaarder en comfortabeler dat de klassieke sigaar-op-wielen uit de jaren ’50.
Zwaarder? :(
Een softcore Lotus look-a-like tegen de enige hardcore erfgenaam. Dat wordt dan een fiasco voor Lotus, zeker in directe strijd met Caterham.
WimC schreef: De eerste is een vierdeurs hatchback in de klasse van de Panamera.
Aha, de Lotus Eminence rebirth. 8-)
Dat wordt spannend.
Ik ben benieuwd naar de looks.
WimC schreef: De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld.
Aha, de Lotus Elite/Eclat/Excel rebirth. 8-)
Dat wordt ook leuk.
Ik ben zéér benieuwd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:
WimC schreef: De ander is een tweedeurs coupé, die later ook tot cabriolet wordt doorontwikkeld.
Aha, de Lotus Elite/Eclat/Excel rebirth. 8-)
Dat wordt ook leuk.
Ik ben zéér benieuwd.
Of Elan (+2 & Cabrio) ;)
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Ben ik nu de enige die heel dit gedoe onozel vind, véél blabla, weinig boemboem zou ik zeggen

Met wat komen ze in Parijs,
*enkele prototypes, maar zullen ze ooit gebouwd worden en wanneer, een hybride - dit doet iedereen vandaag, en een vierzit - ook in de mode zeker
*een Esprit waar ze al 10 jaart aan bezig zijn, so what
*enkel nog een Elise met 1.6 motor, geen Exige of 2-11 meer, de bestellingen lopen af 27/8/2010
*een Evora met wat meer PK, maar geen turbo of charger, ik vraag mij waar ze die meer pk's halen, ik vrees dat alleen op papier en in de hoge toeren hier iets van te merken zal zijn maar niet bij gewoon gebruik, vele sportwagens ruilen vandaag net hun hoogtoerige motoren in voor turbo's om zo meer koppel en gebruiksgemak te vinden, BMW, Porsche, Mercedes, Audi
*een Evora met een oude automaat met wat elekronica op zodat hij op een robotbak lijkt, bah
*een rare 7 voor 100.000 €, doe mij maar een Caterham
*een F1 voor 1.000.000 €, bij Ferrari zouden die 25 stuks al uitverkocht zijn voor het model bekend werd, ik ben benieuwd wie hier aan mee doet

En dan een twijfel voor Renault of dan toch Toyota-motor met was Cosworth mix, dit is paniek voetbal, van alles wat maar is niks klaar, niks is af en dan al rap al de dealers buiten, al ze nog een beetje voordoen zoals nu ga ik ipv fan van het " nieuwe Lotus " hater worden denk ik.......
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door T_085 »

De enigste wagen met laag gewicht en kleine motor zal de Elise zijn met hopelijk een nieuwe R of SC in 2011.

Spijtig dat er toch enkele leuke wagens verdwijnen op zo een korte tijd:
Europa, Exige, 2-11

De nieuwe en oude Exige zouden perfect samen kunnen blijven bestaan imo
MY2010 + 1.6 SC motor en plak de naam Elise Cup erop (zoals de Motorsport Elise)

Die Spaanse 7 slaat ook nergens op, men kon beter de Toniq R gebruiken met enkele aanpassingen.
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Gesloten