jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Frederik »

't is inderdaad geen wedstrijd... maar als 'de trage' voor u ligt te slalommen omdat je niet voorbij zou kunnen, dan wordt ik soms ook wel es nerveus.

De Ferrari liet Jokke toch voorbij op het rechte stuk, als zij daar elke keer op u gaan uitlopen, (is niet vreemd met hun hoop meer PK's) dan is er maar weinig mogelijkheden om ze voorbij te gaan. De bochten zijn dan zowat de enige mogelijkheid.

Je kan natuurlijk even binnen rijden in de pits, om zo niet meer achter de Ferrari te hangen, maar we zijn allemaal wel een beetje competitief hé. Iedereen wil die Ferrari van 2/3 keer de aankoopprijs van de onze wel es pakken ipv braafjes binnen te komen voor een drivetrough.

Ik bedoel hiermee, ik probeer altijd zeer veilig om te gaan op het circuit. Zelf heb ik een wagen dat ik koester en ik graag zelf terug naar huis wil rijden. Es in de bocht ene pakken is voor mij geen doodzonde, ikzelf wordt ook ook wel es in de bochten gepakt. Niet elk inhaalmanoeuvre in een bocht is effectief gevaarlijk, op beeld (video) ziet het er allemaal spectaculairder uit dan is het. Allez het is bij mij eerder een uitzondering dan een regel, en dat wil ik net duidelijk maken.

Maar eigenlijk gaan we hier heel fel off-topic hé. Ging het hier niet om Jokkes snelle apelsien? :-)
Dogzilla
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Bericht door Dogzilla »

die stage 3 uitlaat, hoe ge die hoorde knallen in de tunnels rond Parijs, belachelijk luid gewoon :mrgreen:

jaloers op deze kar, en ge kunt een serieus pak rijden... mijn beste rondetijd zat rond 1.44 denk ik, (heb slechts 5-6 toerkes gefilmd)... na de spin in de namiddag was het vertrouwen wel weg.

nogmaals merci voor het goede pilotagewerk op heen- en terugrit, die waren minstens even hard werken als de circuitrondjes en redelijk memorabel :!:
to add speed add lightness
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Die Ferrari is wel heel breed volgens de eigenaar :mrgreen:

leuk filmpje, verder een goed bedoelde tip, probeer je handen op de kwart voor 3 stand te houden dus niet overpakken in een bocht, geeft meer rust en controle als je hem even kwijt raakt ;)
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Hans340R schreef:Die Ferrari is wel heel breed volgens de eigenaar :mrgreen:

leuk filmpje, verder een goed bedoelde tip, probeer je handen op de kwart voor 3 stand te houden dus niet overpakken in een bocht, geeft meer rust en controle als je hem even kwijt raakt ;)
Klop namiddag stints waren zo, hoewel er één bocht is waar je het echt uit handen MOET geven of je zit een stuk van de ideale lijn.
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Dogzilla schreef:die stage 3 uitlaat, hoe ge die hoorde knallen in de tunnels rond Parijs, belachelijk luid gewoon :mrgreen:

jaloers op deze kar, en ge kunt een serieus pak rijden... mijn beste rondetijd zat rond 1.44 denk ik, (heb slechts 5-6 toerkes gefilmd)... na de spin in de namiddag was het vertrouwen wel weg.

nogmaals merci voor het goede pilotagewerk op heen- en terugrit, die waren minstens even hard werken als de circuitrondjes en redelijk memorabel :!:
Bedankt voor het gezelschap, het was een fijne groep. Plezant op die manier !
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Nog wat film met weer de Pebble Beach Ferrari op :) en een poging een vriend met Corvette Z06 van op afstand te volgen. Hij moest wel stoppen wegens te hoge olietemperatuur.

bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

jokke_vlo schreef: Sorry voor het overdreven lyrische misschien, maar het voelt echt zo aan
waarom zou je je daarvoor verontschuldigen ;) een beetje enthousiast goed nieuws is fijn om te lezen :)

gokje: geen fading van de remmen door nieuwe remolie? SRF?

ps: wat een piemel in die fezza!
Obviously, youre not a golfer
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Remolie idd, in combinatie met volle gegroefde schijven en een goede extra luchtkoeling.

Onwaarschijnlijk goed. Het remt zo goed dat ik op een dag rempunten herlegde met 50m .

Ondertussen geleerd dat vertrouwen in je remmen zowat het belangrijkste is op circuit.
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 17 aug 2010, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
bAAx

Bericht door bAAx »

Hans340R schreef: leuk filmpje, verder een goed bedoelde tip, probeer je handen op de kwart voor 3 stand te houden dus niet overpakken in een bocht, geeft meer rust en controle als je hem even kwijt raakt ;)
hangt ervan af of je verder moet draaien als 180° eh (kwatongen beweren zelfs dat je je armen niet mag kruisen en dus een maximum van 90° voordat je je in allerlei bochten moet wringen om je stuur zó vast te hebben dat je klaar ben voor "gebeurlijke" schuivers)..

je moet maar eens gaan luisteren naar de theorie van "De Peugeot School voor Automobielbeheersing" (en stijl achterover vallen van de complexiteit van hun methode)..

er zijn daar dus verschillende meningen over :)

hoe dan ook is het belangrijk om een techniek te hebben die consistent is en die je blindelings zeer snel kan toepassen (dat heb ik vroeger eens aan den lijve ondervonden in mijn lupo GTitje ;) )

meestal wil dat voor gewone stervelingen, die op een cursieve manier bezig zijn met sturen (ik spreek hier louter voor mezelf ;) ), een afleren van hardnekkige foute gewoontes en het moeizaam aanleren van "goede" nieuwe..

m.i. kan dat alleen maar door hard, regelmatig en consistent trainen (en lessen volgen etc..) hetgeen niet evident is als je nog enkele andere activiteiten in je leven wil verzorgen zoals "arbeiden" en "een madam" of "kids".

In car vids helpen natuurlijk mee, als je tenminste bereid bent ze kritisch te bekijken ;)
bAAx

Bericht door bAAx »

jokke_vlo schreef: Ondertussen geleerd dat vertrouwen in je remmen zowat het belangrijkste is op circuit.
Dat, en het vertrouwen dat de pipo achter jou zijn rempunt goed heeft ingeschat. :shock:
Plaats reactie