rasasoufe - cup260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Re: Binnenkort een cup260?

Bericht door bartvdb »

dit is nu eens info waar je echt iets aan hebt . als ik het kon zou ik het nu al wel weten hoor !!!! ps post eens een foto als ie in je garage staat he . weet je al welk kleur want daar kan je idd nog over twijfelen . groeten van bart :D :D :D
rasasoufe
Naam: Gerben
Auto: Exige

Bericht door rasasoufe »

Idd info waar ik wat mee kan :). Nogmaals bedankt allen, ook voor het welkom. Het gaat dus MET airco worden. Zit ook al te dromen over wat opties zoals die van jokke_vlo, oa een charge cooler, kleinere poelie, afneembaar sportstuur enz ;) . Ook de tips van de andere remschijven en de beschermfolie zijn handig!

@bartvdb:
Ik twijfel nog over de kleur, het wordt waarschijnlijk chrome orange of laser blue.

Waar ik trouwens ook benieuwd naar ben is hoe lang de toyota 1.8l motor nog gebruikt gaat worden. En of er een Exige V6 komt.
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

rasasoufe schreef: Waar ik trouwens ook benieuwd naar ben is hoe lang de toyota 1.8l motor nog gebruikt gaat worden.
de 1,8 is al officieel einde reeks iirc
Obviously, youre not a golfer
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

V6-MOTOR VOOR LOTUS EXIGE

Drukke tijden bij Lotus. Nog maar een paar dagen geleden werd aangekondigd dat de productie van de Europa wordt gestopt en nu is er een Exige met V6-motor in aantocht.Blijkbaar bevalt de nieuwe Toyota V6-motor in de Evora zo goed, dat hij ook in andere Lotus-modellen een plaatsje kan krijgen. Vermoedelijk debuteert de Exige met V6-motor dit najaar op de autosalon van Parijs.

Meer gewicht
In de Evora levert die V6-motor 280 pk, maar het is nog niet bekend of dat in de Exige ook het geval zal zijn. Vermoedelijk zorgt de nieuwe krachtbron er wel voor dat het gewicht van de Exige wat omhoog zal gaan, maar dat maakt de extra kracht meer dan goed.

Opm van jokke: je mag er vanop aan dat er een compressor versie van komt met een vermogen van om en bij de 335pk......en dit dan ook de nieuwe cup zal worden.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Maar ze gaan zo wel richting de 1100kg vermoed ik.

Het licht gewicht concept gaat er wel af.
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Volgens wat WimC ons in Zolder vertelde, is de Exige niet meer te bestellen...
Het zal dus wachten worden op het nieuwe model, wat duidelijk verschillend zal zijn van de Elise MK3.

Betreft de kleur, ik heb ik Snetterton Burnt Orange gezien, naast Chrome Orange.... Mijn persoonlijke voorkeur zou Burnt Orange zijn.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Hmm.. dan zal de prijs van een gebruikte Exige ook snel dalen.. 8-)
Obi1
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Bericht door Obi1 »

Ik hoorde gisteren bij Verhiest dat er in november een evora uitkomst met rond de 350 pk. Misschien dezelfde motor voor de Exige?
molleke

Bericht door molleke »

Hans340R schreef:Hmm.. dan zal de prijs van een gebruikte Exige ook snel dalen.. 8-)
ik denk en vermoedelijk van anderen gaat de oude exige steigen want V6 zal in alles duurder worden en dat zullen der veel niet willen want ongeveer een 70.000 euro voor een oude exige is toch veel geld voor wat je hebt , en de V6 zal nog een pak duurder zijn dus draag zorg voor onze oude exige
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Er komt toch een nieuwe Exige (andere look) naast de V6 zal er ook wel een 4 cilinder komen, kan mij niet voorstellen dat ze alleen een V6 gaan leveren, daar gaat je gewichts voordeel..
Plaats reactie