rasasoufe - cup260
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 29 mar 2010, 14:51
- Naam: Gerben
- Auto: Exige
- Locatie: bij Nijmegen
rasasoufe - cup260
Hallo,
Ik ben Gerben, 32 jaar uit het midden van Nederland. Op dit moment heb ik al 7 jaar, naar volle tevredenheid, een Porsche 911 uit 1989. Maar toch gaat het na verloop van tijd kriebelen en ben ik uit gaan kijken naar iets anders. In eerste instantie wilde ik een andere Porsche, maar dan komt de vraag "wat voor een?". De nieuwere modellen vind ik allemaal te luxe en te zwaar, te veel een auto voor iedere dag. Terwijl het echt een auto voor erbij moet zijn.
Zo ben ik dus bij Lotus terecht gekomen en denk er nu heel sterk over om een Exige cup260 te kopen. Ik lees al geruime tijd mee op het forum en heb vooral het verhaal en de geschiedenis van jokke_vlo met veel interesse gelezen. En ben zodoende nog enthousiaster geworden over Lotus ten opzichte van Porsche.
Omdat ik al vrij lang mee lees op het forum is mij al veel duidelijk geworden en heb nog maar weinig vragen. Ik vraag mij echter nog wel af hoe noodzakelijk een airco is. In principe moet de auto zo licht mogelijk zijn zonder onnodige accessoires, maar hoe onnodig is een airco in een Exige?
En zijn er mensen hier op het forum die wel eens een nieuwe lotus in Engeland gekocht hebben (bij Lipscomb bijvoorbeeld) en met wat voor ervaringen? Is het bijvoorbeeld veel goedkoper en hoe wordt garantie afgehandeld?
Groet,
Gerben
Ik ben Gerben, 32 jaar uit het midden van Nederland. Op dit moment heb ik al 7 jaar, naar volle tevredenheid, een Porsche 911 uit 1989. Maar toch gaat het na verloop van tijd kriebelen en ben ik uit gaan kijken naar iets anders. In eerste instantie wilde ik een andere Porsche, maar dan komt de vraag "wat voor een?". De nieuwere modellen vind ik allemaal te luxe en te zwaar, te veel een auto voor iedere dag. Terwijl het echt een auto voor erbij moet zijn.
Zo ben ik dus bij Lotus terecht gekomen en denk er nu heel sterk over om een Exige cup260 te kopen. Ik lees al geruime tijd mee op het forum en heb vooral het verhaal en de geschiedenis van jokke_vlo met veel interesse gelezen. En ben zodoende nog enthousiaster geworden over Lotus ten opzichte van Porsche.
Omdat ik al vrij lang mee lees op het forum is mij al veel duidelijk geworden en heb nog maar weinig vragen. Ik vraag mij echter nog wel af hoe noodzakelijk een airco is. In principe moet de auto zo licht mogelijk zijn zonder onnodige accessoires, maar hoe onnodig is een airco in een Exige?
En zijn er mensen hier op het forum die wel eens een nieuwe lotus in Engeland gekocht hebben (bij Lipscomb bijvoorbeeld) en met wat voor ervaringen? Is het bijvoorbeeld veel goedkoper en hoe wordt garantie afgehandeld?
Groet,
Gerben
Laatst gewijzigd door Yves op 01 jan 2011, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: binnenkort een cup260?
Neem toch maar airco als je jezelf niet wil afbakken in de zomer. Het wordt echt heet in de "cockpit" als het buiten 30 graden+ is.
Een tijdje geleden was het zo heet en toen heeft Dim toch wel een tijdje op Spa met airco gereden en daar was ik als pasagier echt niet rouwig om!
Het financiële voordeel bij Lipscombe of andere Engelse dealers is zo goed als weg. Zij worden extra aangerekend als ze een LHD bestellen, dus tenzij je een RHD wilt... Voor garantie gevallen moet je ook naar ginder... dan weegt het ondertussen kleine financiële voordeel zeker niet meer op.
1 keer gereden in een SC Elise/Exige en je gaat je Porky niet meer bekijken!
Ook je linkerknie krijgt terug dubbele levensduur, nu je die koppeling, die je feitelijk met 2 voeten moet bedienen, niet meer moet induwen van je porky

Een tijdje geleden was het zo heet en toen heeft Dim toch wel een tijdje op Spa met airco gereden en daar was ik als pasagier echt niet rouwig om!

Het financiële voordeel bij Lipscombe of andere Engelse dealers is zo goed als weg. Zij worden extra aangerekend als ze een LHD bestellen, dus tenzij je een RHD wilt... Voor garantie gevallen moet je ook naar ginder... dan weegt het ondertussen kleine financiële voordeel zeker niet meer op.

1 keer gereden in een SC Elise/Exige en je gaat je Porky niet meer bekijken!
Ook je linkerknie krijgt terug dubbele levensduur, nu je die koppeling, die je feitelijk met 2 voeten moet bedienen, niet meer moet induwen van je porky


- bAAx
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
- Auto: 1.6 elise
Re: binnenkort een cup260?
Ik val Exploded bij qua airco.. Het goedje maakt de cockpit van de exige bij heet zomerweer nèt draaglijk (voor echt koelen heeft ie dan niet genoeg vermogen, maar enkele frisse straaltjes lucht op de handen doen wel zo een deugd
)
Ik moet er niet aan denken hoe de situatie zou zijn zonder airco.. ik heb eens een kwartiertje in een full-on BMW 130i cupcar mogen plaatsnemen.. minstens 50°C en (zonder drankbus) volledig onhoudbaar voor langer als een halfuur.. Ik denk dat het zoiets moet zijn.
Niet vergeten dat het koelwater van de motor door het alu chassis naar voor geleid wordt, en dus de cocpit de facto netjes meeneemt in zijn afkoeltraject.

Ik moet er niet aan denken hoe de situatie zou zijn zonder airco.. ik heb eens een kwartiertje in een full-on BMW 130i cupcar mogen plaatsnemen.. minstens 50°C en (zonder drankbus) volledig onhoudbaar voor langer als een halfuur.. Ik denk dat het zoiets moet zijn.
Niet vergeten dat het koelwater van de motor door het alu chassis naar voor geleid wordt, en dus de cocpit de facto netjes meeneemt in zijn afkoeltraject.
Obviously, youre not a golfer
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: binnenkort een cup260?
Gerben, Welkom op het forum!
Ook wel es plezant dat iemand effectief eerst naleest (en zoekt) voor hij vragen begint te stellen. Was iedereen maar zo ...
Een CUP260 is volgens mij geen slechte keuze om een Porsche te gaan vervangen, wat betreft je vraag ivm de airco, ik heb er ook die x-aantal kilo's voor over om in de zomer toch te kunnen genieten van mijn machine zonder me door te zweten. Hoeveel weegt een aircoinstallatie? 10kg?
Lotus heeft al zeer veel gewicht overboord gegooid, OK, rationeel is een airco wem overbodig voor goede prestaties, maar een beetje koeling is geen overbodige luxe.
Ook wel es plezant dat iemand effectief eerst naleest (en zoekt) voor hij vragen begint te stellen. Was iedereen maar zo ...

Een CUP260 is volgens mij geen slechte keuze om een Porsche te gaan vervangen, wat betreft je vraag ivm de airco, ik heb er ook die x-aantal kilo's voor over om in de zomer toch te kunnen genieten van mijn machine zonder me door te zweten. Hoeveel weegt een aircoinstallatie? 10kg?
Lotus heeft al zeer veel gewicht overboord gegooid, OK, rationeel is een airco wem overbodig voor goede prestaties, maar een beetje koeling is geen overbodige luxe.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
Re: Binnenkort een cup260?
ik heb de mijne tweedehands gekocht dus had ik geen keuze maar ik moet eerlijk zeggen dat ik airco niet echt mis... zelfs niet in de tropische temperaturen van enkele weken terug.. ik vond het best doenbaar zo. Maar ik zal er ook bij zeggen dat ik niet echt een airco mens ben, gebruik hem in de andere wagen ook quasi nooit. En ervaring op circuit heb ik er ook nog niet mee maar zo'n helm op je hoofd zal het wel wat erger maken..
to add speed add lightness
- bAAx
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
- Auto: 1.6 elise
Re: binnenkort een cup260?
22 pond = 9,988kgFrederik schreef: Hoeveel weegt een aircoinstallatie? 10kg?

Obviously, youre not a golfer
- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: Binnenkort een cup260?
welkom ;en na eens meegereden te hebben met jokke is de cup 260 zeker geen slechte keuze . 't is een echte en volbloed exoot in zowel uitzicht als prestatie en al zeker in zijn exclusiviteit . groeten van bart .
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
- Naam: Ben
- Auto: geen
- Locatie: Gent
Re: Binnenkort een cup260?
Airco absolute aanrader, al was het maar om het hoofd 'koel' te houden in de zomer (verhoogde alertheid verkleint risico op ongevallen)
En die 10 kilo zal ook het verschil niet maken zeker?
Succes met de Cup
En die 10 kilo zal ook het verschil niet maken zeker?
Succes met de Cup

- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Binnenkort een cup260?
Beste Rasasouf,
Airco is niet alleen een must om het interieur op warme dagen af en toe te kunnen afkoelen (bv bij de uitlooprondes op het circuit
), maar ik geloof ook dat het de inruilwaarde van je auto positief beinvloedt.
Ook welkom en blij dat je je kenbaar hebt gemaakt.
Airco is niet alleen een must om het interieur op warme dagen af en toe te kunnen afkoelen (bv bij de uitlooprondes op het circuit

Ook welkom en blij dat je je kenbaar hebt gemaakt.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Binnenkort een cup260?
Welkom gerben. Zeker geen slechte keuze.
Wil je er circut auto van maken dan kocht ik een 2004 exige zonder opties en dan superchargen. Scheelt toch wel wat gewicht.
Alle andere gevallen, cup 260
auto is gewoon af.
Wil je er circut auto van maken dan kocht ik een 2004 exige zonder opties en dan superchargen. Scheelt toch wel wat gewicht.
Alle andere gevallen, cup 260
