Ik heb eens de moeite genomen, om in grote lijnen op te zoeken waarin een cup verschilt van een "gewone" exige. Misschien zit er hier of daar iets bij dat de Exige standaard ook heeft, maar denk dat ik zo ongeveer alle verschilen heb gevonden
260 pk motor
M62 roots compressor (identiek aan exige S?)
Intercooler
Dubbele oliekoeler
Grotere injectoren
Accusump oliereservoir
Lichtgewicht vliegwiel motor
Motorsport batterij
Versterkte koppeling
Koppelingsdemper
Lichtere velgen (6kg over de hele auto)
Torsen slipdifferentieel
Variabele tractiecontrole
Start controller
2 delige remschijven
AP racing brakes met 4 zuigers vooraan
Stalen remleidingen
4 kanaals abs met servo bekrachtiging
Ohlins regelbare schokdempers
Verstelbare anti-roll bar vooraan
Versterkte achterbrug (30% stijver dan 2009 model)
Carbon fia goedgekeurde cupzetels
Carbon middenconsole
Carbon voorspoiler
Carbon dakpaneel
Carbon achterklep
Carbon luchthappers zijkant
Carbon achterspoilier
Carbon zijpanelen
Transparante beschermtape
Stroomonderbreker binnen en buiten
Brandblus systeem met cockpit en motor bediening van binnen en van buiten volgens FIA GT normen.
GEEN radio/cd speler
GEEN isolatie in cockpit
Extra specs die ik nog liet uitvoeren:
- waterkoeling
- Komo tec exige S 300 pk cpu
- Gegroefde schijven voor
- Afneembaar lederen sportstuur
- 4 punts gordels (zit er niet standaard op)
- Remkoeling met extra luchthappers voor
- Lichtgewicht sportpoelie
- Extra sport luchtfilter
- Abs switch
- Hoger en breder gaspedaal
- Zwarte band achterkant
- net besteld : softtop voor mevrouw