Lotus on track
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Re: Lotus on track
FastEleven had een fantastisch Lotus dagje. Het was - net als voor Dim - de eerste kennismaking met de Exige S240 op Zolder. Na zo'n 3 jaartjes tracken met de Elise was het de bedoeling in de eerste plaats de auto een beetje beter te leren kennen. De conclusie is getrokken : FastEleven vindt de Exige een fantastische auto !!
Meer nog : de passie voor de Lotus Eleven uit de jaren vijftig gaat natuurlijk nooit meer weg, maar ik had gisteren toch een moment van zinsverbijstering en dacht er even aan om m'n forum naam te updaten uit liefde voor de Exige ....
En ook prettig was het om weer wat forumleden te ontmoeten. Ook het grote aanbod aan foto's is fijn meegenomen, waarvoor dank. Ik ben alvast beginnen downloaden deze morgen.
FastEleven reed met de rode Exige S240
Meer nog : de passie voor de Lotus Eleven uit de jaren vijftig gaat natuurlijk nooit meer weg, maar ik had gisteren toch een moment van zinsverbijstering en dacht er even aan om m'n forum naam te updaten uit liefde voor de Exige ....

Van een tweestrijd met Dim is beslist geen sprake. Het is wel bijzonder prettig om elkaars ervaringen te delen. FastEleven zegt : Bijzonder leerzaam en prettig ! Blijven doen !Vele forumleden gezien en de tweestrijd tussen Dim en Fast11 is nog onbeslist, die krijgt zeker nog een vervolg Wat gaan die snel zeg!
En ook prettig was het om weer wat forumleden te ontmoeten. Ook het grote aanbod aan foto's is fijn meegenomen, waarvoor dank. Ik ben alvast beginnen downloaden deze morgen.
FastEleven reed met de rode Exige S240

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- B-Art
- Naam: Bart
- Auto: Exige S2
- Contacteer:
Some say he works on a Lotus without underpants and with a kilt ... all we know is, he's called the Gert.dachero schreef:WHO IS THAT???????????
IS IT SUPERMAN![]()
NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IT'S LOTUSMAN![]()
![]()
![]()
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Da's onze Gert hé ... de helpende hand ... altijd en "overal".
Leuk te zien dat de forumvrienden ginder ook verbroederen, ik kon er jammer genoeg niet bij zijn. Reden : "verbouwingen garage"
Leuk te zien dat de forumvrienden ginder ook verbroederen, ik kon er jammer genoeg niet bij zijn. Reden : "verbouwingen garage"

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Dim
- Auto: Exige S 240
ik ben al blij dat ik er niet opsta met een "mechaniekers spleet" 
Ondertussen weten we al hoe ge een uitlaatje versteekt, he Gert ?

Ondertussen weten we al hoe ge een uitlaatje versteekt, he Gert ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Is dat hetzelfde als een "bouwvakkers decolleté"?Dim schreef:ik ben al blij dat ik er niet opsta met een "mechaniekers spleet"

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- sooike
- Naam: Christophe
- Auto: Speedster 2.2
Knappe foto's
Jammer dat ik herstellende ben van een operatie, anders was ik zeker een kijkje komen nemen
Hier nog een fotoke van die............

Jammer dat ik herstellende ben van een operatie, anders was ik zeker een kijkje komen nemen

Hier nog een fotoke van die............
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
Mijn verslagje van een ontzettende leuk dagje
Na mijn slechte ervaring met Skylimit-trackday ging ik met een klein hartje naar Terlaemen.Bij het verzamelen kwam de trailers aangereden met serieus materiaal en op de parking stond al snel heel wat Lotusgeweld samen.
Bij de briefing met typisch engelse humor er tussen door werd mijn angst al wat minder.Als de regels werden gevolgd zou het wel eens leuk kunnen worden.
Na alle rompslomp en wat rondjes achter een pace-car waren we er klaar voor.
Here we go: eens op het circuit alles terug opfrissen wat de instructeur van skylimits mij bijgebracht had.Ik was hier en daar toch iets vergeten blijkbaar,want de eerste rondjes gingen wat moeizaam en heb ik teveel zitten schakelen.Na een paar sessies heb ik mijn motortje wat hoger in de toeren gehouden en minder geschakeld en zo had ik meer power bij het uitkomen van bochten.Dat ging toen al direct een stuk beter.
In de namiddag ging het vrij vlot vond ik ,na wat deskundig advies van Bart-p en Exploded en niet in het minst van de boys van 260PK.
En dan de discipline op het circuit =het was om duimen en vingers van af te likken.Nooit een enkel gevaarlijk moment gekend omdat iedereen reed met respect voor elkaar en het materiaal.De dag is letterlijk voorbijgevlogen en blijkbaar heb ik verschillende mede-forummers niet herkend of gezien.Spijtig ,
volgende keer zeker?
Ik heb nog moeten bijtanken om 16.00u om nog te kunnen rijden want ik stond op reserve.Het moest zo leuk maar niet zijn.
Inhalen heb ik niet veel moeten doen met mijn 136 pktjes maar de fun was er.
Toen ik meereed de cup van Capitol en kris was ik toch effe stil van de rijkunst van Bart en het vermogen van dit machien.Respect guys
Ik heb nog veel te leren precies
Het was gedurende de dag ook een komen en gaan van forumleden.
Dit forum heeft toch al wat vriendschappen bijgebracht.
Die niet ingeschreven hadden hebben ongelijk gehad
Degene die hun leven gewaagd hebben en het aangedurfd hebben om met mij mee te rijden waren : mijn eigen vrouw,Bart-p,exploded(uit compassie meegenomen want niemand wou hem meenemen,de sukkelaar
),thiva en sofie en Stivo en Bart.
Nog een merci aan Kris voor het ritje in de Audi R8.
Het was gewoon super en ik was 's avonds stikkapot .
Tot volgende keer en ik keer zeker weer

Na mijn slechte ervaring met Skylimit-trackday ging ik met een klein hartje naar Terlaemen.Bij het verzamelen kwam de trailers aangereden met serieus materiaal en op de parking stond al snel heel wat Lotusgeweld samen.
Bij de briefing met typisch engelse humor er tussen door werd mijn angst al wat minder.Als de regels werden gevolgd zou het wel eens leuk kunnen worden.
Na alle rompslomp en wat rondjes achter een pace-car waren we er klaar voor.
Here we go: eens op het circuit alles terug opfrissen wat de instructeur van skylimits mij bijgebracht had.Ik was hier en daar toch iets vergeten blijkbaar,want de eerste rondjes gingen wat moeizaam en heb ik teveel zitten schakelen.Na een paar sessies heb ik mijn motortje wat hoger in de toeren gehouden en minder geschakeld en zo had ik meer power bij het uitkomen van bochten.Dat ging toen al direct een stuk beter.
In de namiddag ging het vrij vlot vond ik ,na wat deskundig advies van Bart-p en Exploded en niet in het minst van de boys van 260PK.

En dan de discipline op het circuit =het was om duimen en vingers van af te likken.Nooit een enkel gevaarlijk moment gekend omdat iedereen reed met respect voor elkaar en het materiaal.De dag is letterlijk voorbijgevlogen en blijkbaar heb ik verschillende mede-forummers niet herkend of gezien.Spijtig ,
volgende keer zeker?

Ik heb nog moeten bijtanken om 16.00u om nog te kunnen rijden want ik stond op reserve.Het moest zo leuk maar niet zijn.

Inhalen heb ik niet veel moeten doen met mijn 136 pktjes maar de fun was er.
Toen ik meereed de cup van Capitol en kris was ik toch effe stil van de rijkunst van Bart en het vermogen van dit machien.Respect guys

Ik heb nog veel te leren precies

Het was gedurende de dag ook een komen en gaan van forumleden.
Dit forum heeft toch al wat vriendschappen bijgebracht.
Die niet ingeschreven hadden hebben ongelijk gehad

Degene die hun leven gewaagd hebben en het aangedurfd hebben om met mij mee te rijden waren : mijn eigen vrouw,Bart-p,exploded(uit compassie meegenomen want niemand wou hem meenemen,de sukkelaar

Nog een merci aan Kris voor het ritje in de Audi R8.

Het was gewoon super en ik was 's avonds stikkapot .
Tot volgende keer en ik keer zeker weer

LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
IddDim schreef:Ondertussen weten we al hoe ge een uitlaatje versteekt, he Gert ?

Wees trouwens blij dat je geen MK1 hebt, want een uitlaat daar aan vervangen, das geen werk voor een mechanieker maar voor een gynaecoloog... Als je ziet hoe zo een zware mastondont van een pot, in zo een klein gaatje in en uit moet...

Los daarvan was ik we blij dat ik ook niet naar uw behaarde "metsersspleet" moest kijken...

En geheel onbaatzuchtigFrederik schreef:Da's onze Gert hé ... de helpende hand ...

Idd Danny, ge zijt nen Engeldachero schreef:...exploded(uit compassie meegenomen want niemand wou hem meenemen,de sukkelaar)...

Nog 1 puntje: Toch 1 luttele Esprit gezien, de Soundman die ons kwam bezoeken, tof tof! Nu hem nog op het circuit krijgen... wie helpt mij?

- soundman
- Naam: Theo
- Auto: Esprit S4
- Contacteer: