Waarom Lotus?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Waarom Lotus?

Bericht door HJ2 »

a picture is worth a 1.000 words :-)
Helemaal goed!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
EXCELSE
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
Naam: Hans
Auto: Excel SE
Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme

Re: Waarom Lotus?

Bericht door EXCELSE »

Omdat er in de zomer geen vliegen aan de voorruit blijven plakken.
Michel Vandenbossche zal content zijn! :D
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Waarom Lotus?

Bericht door jokke_vlo »

Uit een discussie op een ander forum.

Met het risico dat ik het halve forum op mijne nek krijg:

Puur een fictieve denkoefening.

De GT3RS (het zal een RS zijn in dit geval) staat als doelstelling ooit (ni morgen hé !), maar... ik ben steeds minder overtuigd.

Men heeft me ooit verwittigd dat zo een Lotus verslavend is. En ik ondervind dat. Qua rijplezier, feeling, uitdaging, hardcore zou ik heel veel hartpijn hebben om die Lotus achter te laten. In zoverre dat ik me vandaag niet kan inbeelden ik zonder zo een go cart verder zou gaan.
Mocht ik vandaag mijn appelsien moeten inleveren en een vrije keuze heb in budget. Ik ben bijna zeker dat het dan terug een Lotus wordt.

Kijk ik wat verder dan weet ik dat er een Evora Cup GT zal komen (eerst komt de cup). Een wagenconcept dat alom geprezen wordt maar de motor nu nog te zwak uitvalt.
Iets dat met die GT zal opgelost worden.
Op dat ogenblik krijg je een Lotus met voldoende power voor de grote circuits (waar de exige te licht uitvalt). Maw Lotus heeft dan een mogelijk een zware concurrent voor de P.

Hierbij zeg ik niet dat die GT3RS er niet zou komen, wel dat het met verdomme veel hartpijn zou zijn naar Lotus toe en zelfs in die mate dat ik het dan toch niet zou doen.
Trouwens nog iets, toen ik de eerste keer in een Lotus stapte was ik niet direct overtuigd, dat kwam pas na het derde ritje.
Toen ik de eerste keer in een GT3 stapte was ik overtuigd, na verschillende ritjes ben ik dat steeds minder.

Nog een andere bedenking: bijna iedereen vindt zo een lotusje sympathiek (kids, vrouwen, mannen) en je krijgt bijna nooit een vieze of negatieve blik.
Is wel anders met de Porsche. En....wat opvalt nogal wat mensen weten niet dat dat ding zo goed vooruitgaat (het zijn niet allemaal autoforummers) zodat je altijd lekker underdog kan zijn.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Waarom Lotus?

Bericht door Frederik »

Schoon Jokke, schoon ... blij dat we U hebben kunnen laten inzien dat Lotus de (beste) goeie keuze is... :) :mrgreen: 8-) :twisted:
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Waarom Lotus?

Bericht door Capitol »

Dat vind ik ook een belangrijke bemerking: hoeveel Lotussen en Porsches kom je per week tegen? Veel meer Porsches, dus tot nu toe zijn we exclusiever ;)
En dus ook minder gekend bij het grote publiek, wat voor positieve verrassingen kan zorgen mbt prestaties, wegligging, ...
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
EXCELSE
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
Naam: Hans
Auto: Excel SE
Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme

Re: Waarom Lotus?

Bericht door EXCELSE »

Komt wel goed, 't verstand komt met de jaren :D
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Waarom Lotus?

Bericht door Emiel »

Ik wilde een heel lang relaas gaan schrijven over hoe mijn lotus liefde begon op jonge leeftijd nadat pa mij zijn f1 fotos had laten zien en ik later gefascineerd raakte door de naam chapman en het verhaal rond Lotus, maar het verhaal van Molleke pakt het verder goed in dus ik blijf maar niet zeveren erover ;)

Wel wil ik inhaken op het stukje betaalbaar. Ik ben stiekem wel weg van de gt2 en gt3 , maar als je onderhoud en dergelijke gaat afzetten tegen de extra fun die de auto zou moeten geven tov exige ivm prijs, dan kom je er bekaait vanaf.

Ben erg content terug in een lotus te zitten.
( tussen de 135r S2 en de huidige s1 duratec even gewisseld met n evo 6 , fenominaal maar geen lotus )
molleke schreef:betaalbaar , prestatie ongelooflijk en één van de schoonste autoos ter wereld,van lijn, desing en exclusief bijna niet te zien en van naam LOTUS wauw,het geluid binnen in, het moeilijker schakelen , klein stuurtje, de sportzetels, en het uitzicht als men rijd toen een kinderdroom als je met de playstation speelde autogame juist het zelfste daarom LOTUS EXIGE gewoon de MAX
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Waarom Lotus?

Bericht door Mr.E »

Omdat het zo'n handige auto is om boodschappen mee te doen, uiteraard!

Verder ook nog omdat ik als 20 jarige op kot zat in Antwerpen, en toen langs de "showroom" liep van FKM, die toen nog in het centrum lag, en minutenlang stond te kijken naar een Elise S1 in de vitrine. :o :shock: :o
Altijd gedacht dat dat onbetaalbaar zou zijn, tot in mijn vriendenkring iemand een Elise bleek te hebben... het virus werd geïnjecteerd, en voorlopig is er nog geen antiserum op de markt... gelukkig! ;)
Bijlagen
Boodschappen doen met de Lotus.
Boodschappen doen met de Lotus.
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Waarom Lotus?

Bericht door FastEleven »

Sometimes, a car is just a car ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie