Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Re: Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...
2 collega's van mij en mijn directe chef zitten vast in China...
Benieuwd wanneer die gaan thuis geraken van hun dienstreis.
Ik boek alvast de TGV naar London op 5 april...
Benieuwd wanneer die gaan thuis geraken van hun dienstreis.
Ik boek alvast de TGV naar London op 5 april...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Mogen we dit nog een wolkje noemen ? 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Ik zie op dit moment twee vliegtuigen boven Duitsland 

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Bepaalde vliegtuigen mogen (mochten) mits specifieke toestemming terugvliegen naar hun stalplaatsen (om snel weer op gang te kunnen komen als het luchtruim vrijgegeven wordt). Ook zijn al de laatste dagen bepaalde proefvluchten uitgevoerd door Nederlandse (KLM) en Duitse (Air Berlin) maatschappijen. Ook waren er vliegtuigen op lagere hoogtes actief die blijkbaar mochten vliegen. Zo waren er in het weekend verschillende fokkers en cessna's over Duitsland maar vooral Frankrijk waar te nemen.mindp0wer schreef:Ik zie op dit moment twee vliegtuigen boven Duitsland
In de vroege avond zijn ook een paar (dacht 4) KLM vliegtuigen uitzonderlijk mogen vertrekken, ik heb er 2 van gezien. Eentje ging naar China de andere naar Thailand.
KLM heeft samen met Air Berlin erg veel druk gezet op hun overheden om terug te mogen vliegen. Zo vertelde me iemand dat beide maatschappijen monster-schadevergoedingen eisen om zo het luchtruim vrij te krijgen van hun respectievelijke land. Op de radio (ATC - Air Traffic Control) kon men vandaag de luchtleiding (Schiphol) en piloten (KLM) horen communiceren tijdens én na het landen van de testvluchten "geen vuiltje aan de lucht" en "nog nooit zo helder geweest" kwam meermaals aan bod, ze maakten er zelfs meermaals grapjes over.
Ik heb zo de indruk dat de luchtleidingen 'gedirigeerd door de overheden van alle gesloten landen' gewoon in "zak en as zitten" (wat een spreekwoord in deze situatie

Zo stel ik me nu de vraag "of de economische druk nu niet de veiligheid in gedrang zal laten komen" OF het eigenlijk niet allemaal fel overroepen is geweest ofniet... Wie zal het zeggen.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- mindp0wer
Brussels Airlines vliegt niet tot dinsdag 12u ...
Die mogen van mij ook wat druk gaan uitoefenen dan. Zal daar morgen al mijn steentje toe bijdragen via het reisbureau.
Die mogen van mij ook wat druk gaan uitoefenen dan. Zal daar morgen al mijn steentje toe bijdragen via het reisbureau.

Ayrton Senna
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Wil jij ten kosten van je eigen veiligheid alsnog vertrekken met het vliegtuig?mindp0wer schreef:Brussels Airlines vliegt niet tot dinsdag 12u ...
(ik weet niet of het veilig is aldaniet - maar als meer dan half Europa beslist alle vliegtuigen aan de grond te houden denk ik dat ze daar een gegronde reden voor hebben)
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
uiteindelijk blijft dit een politieke zaak : wie zal de beslissing nemen om bepaalde vluchten te laten doorgaan ?
Men is overigens nu al grondig aan het bestuderen tussen welke luchtlagen het veilig vliegen zou zijn.
Het kan heel goed zijn dat er absoluut niks gebeurt eens er terug vluchten zijn en de wolk nog aanwezig is, maar van zodra er ook maar iets gebeurt zal er snel een "schuldige" gezocht en gevonden worden !
Stel je voor : Schouppe zegt dat vliegtuigen terug mogen vliegen, en er komt er eentje in de problemen, dan heb je direct de ganse natie die met een beschuldigende vinger richting Schouppe wijst.
Men is overigens nu al grondig aan het bestuderen tussen welke luchtlagen het veilig vliegen zou zijn.
Het kan heel goed zijn dat er absoluut niks gebeurt eens er terug vluchten zijn en de wolk nog aanwezig is, maar van zodra er ook maar iets gebeurt zal er snel een "schuldige" gezocht en gevonden worden !
Stel je voor : Schouppe zegt dat vliegtuigen terug mogen vliegen, en er komt er eentje in de problemen, dan heb je direct de ganse natie die met een beschuldigende vinger richting Schouppe wijst.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- mindp0wer
Ik wil gewoon duidelijkheid, gaan ze nog vliegen deze week of niet? Dan kan ik een alternatief zoeken om daar te geraken. (Of het veilig is of niet, wie zal het zeggen?)Frederik schreef:Wil jij ten kosten van je eigen veiligheid alsnog vertrekken met het vliegtuig?mindp0wer schreef:Brussels Airlines vliegt niet tot dinsdag 12u ...
(ik weet niet of het veilig is aldaniet - maar als meer dan half Europa beslist alle vliegtuigen aan de grond te houden denk ik dat ze daar een gegronde reden voor hebben)

Ayrton Senna
- Bzguy
zal een serieus rotsblok moeten zijn zulle, en zal dan nog NIKS helpen !mindp0wer schreef:Brussels Airlines vliegt niet tot dinsdag 12u ...
Trust me : alle betrokken partijen willen enkel de veiligheid garanderen, het zijn ook geen onnozelaars he

Zolang overheidsinstanties het luchtruim niet vrij geven kruip ik alvast niet in een vliegtuig

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Bzguy
Men is druk op zoek naar iemand met een glazen bol ...mindp0wer schreef: Ik wil gewoon duidelijkheid, gaan ze nog vliegen deze week of niet? Dan kan ik een alternatief zoeken om daar te geraken.

Geloof me vrij : air traffic flow & capacity management is een ZEER gecompliceerde materie !
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963