Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...

Bericht door Frederik »

Hoezo gesloten?

Ben ik nu de enige die het raar vind dat België het luchtruim sluit terwijl ze in Nederland, Frankrijk, Duitsland... lekker doorvliegen en de megawolk pas morgenvroeg verwacht wordt boven België?

Mensen met interesse : "Volg de sluiting van het luchtruim live via Radar Virtuel."
http://www.radarvirtuel.com

Echt cool websiteke :-)

Wel leuke site, je ziet alle vliegtuigen en hoe langer je het laat openstaan hoe meer info je verzameld. Zo kan je hun vluchtroutes bekijken enzo. Door op een vliegtuigje te klikken kan je info opvragen, welke vlucht het is, hoe snel ie gaat, waar ie opgestegen is, waar ie zal landen ...

Misschien kan Hans (bzguy) wat meer info geven of wat toelichten? Of mocht ie technisch werkloos zijnde naar huis?
closed-air.jpg
Stijntje
Naam: Stijn
Auto: beemer

Re: Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...

Bericht door Stijntje »

Het zal miss iets te maken hebben met het nucliare wapen tuig in kleine brogel dat ze aan het verplaatsen zijn naar Amerika
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Dikke problemen!
Ons dochter zit in Rome en moest dus vanavond naar België (Charleroi) terug komen.
Nachtje extra dus en volgens ik hoor zoeken ze tot morgen avond alles te sluiten??? :(
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Er is blijkbaar toch meer gesloten dan ik dacht ...
Het luchtruim is volledig afgesloten in België, Groot-Brittannië, Ierland, Nederland, Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken. In Frankrijk werd besloten om een twintigtal luchthavens dicht te houden. Ten laatste om 23 uur sluiten de twee grote luchthavens in Parijs, Roissy en Orly. De Duitse luchtverkeersleiding sloot de luchthaven van Hamburg.

Eurocontrol gaat er momenteel van uit dat de hinder twee dagen zal aanhouden. Dat is echter sterk afhankelijk van wind en regen.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Normaal moet ijsland nog veel casch naar hier terug sturen, maar blijkbaar hebben ze het misverstaan (ash....)

kijk eens naar dit filmpje.... volcanic ash 747

als part 1 gedaan is...kun je links onderaan klikken op part 2 +3+4+5
intressant en echt gebeurt....

http://www.youtube.com/watch?v=vVI0yLxFdHM
Laatst gewijzigd door Herman op 15 apr 2010, 21:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Tjens, als je wat data logged en dan vliegtuigjes aanklikt, kan ik verschillende vinden die rechtsomkeer maken ergens boven Nederland en Duitsland.

Volgens mij is dat STOF echt wel gevaarlijk ...
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Ja blijkbaar kunnen die motoren daar niet tegen. We vertrekken woensdagmorgen naar Barcelona, hoop dat we dan kunnen vertrekken :roll:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Weet je dat het theoretisch mogelijk "kan" zijn dat zoiets meer dan een jaar kan duren.... stel je eens voor.... als men op reis wilt vliegen... nada... tenzij de wind precies uit de goede richting komt..... ik vind dat Belgie wel héél vroeg alles gesloten heeft... immers de aswolken bevinden zich in éérste instantie/periode zeer hoog... zodat het volgens mij nog perfekt mogelijk was de vertrekkende of landende vliegtuigen nog een hele tijd lager te laten belgie uitvliegen of invliegen..ttz van/naar het zuiden of oosten....mits een een vfr stop voor alle general civiel aircraft... maar dit ging dan wel meschien gepaard gaan met lage holdings en extra lawaai en extra werkdruk voor velen.....
Laatst gewijzigd door Herman op 15 apr 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Herman schreef:Weet dat het theoretisch mogelijk "kan" zijn dat zoiets meer dan een jaar kan duren.... stel je eens voor.... als men reis wilt vliegen... nada... tenzij de wind precies uit de goede richting komt..... ik vind dat Belgie wel héél vroeg alles gesloten heeft... immers de aswolken bevinden zich in éérste instantie/periode zeer hoog... zodat het perfekt mogelijk was de vertrekkende of landende vliegtuigen lager te laten belgie uitvliegen of invliegen...mits een een vfr stop voor general aircraft... maar dit ging dan wel gepaard gaan met lage holdings en extra lawaai...
Dat is ook mijn opmerking bij de zaak, ze zitten niet hoog, maar momenteel nog erg ver. De wolk zou ons pas bereiken morgenvroeg, waarom vliegen ze dan niet door tot vannacht 2-3u?

En wie beslist zoiets? Daar gaan grote verliezen, frustraties en extra problemen mee gepaard toch?
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

De eerste aankomende as houdende wolken zouden zeer hoog zitten.. en naarmate later komt de densiteit dichter en lager... een vd vliegtuigen die er in de jaren 80 eens door vloog zie bovenstaande mail met filmpje link heeft nadien 80 miljoen dollar reparatiekost (25 jaar terug) gehad ah het desbetreffende vliegtuig..

Ik heb zelf eens een 10 tal jaar geleden in de buurt van Valencia in IFR conditions op 20.000 ft door een embedded bosbrand rook houdende wolk gevlogen en dit was akelig en stinken als de pest... we riepen zoals zovelen de FIS op om verklaring.... toch maar akelig..
Plaats reactie