Op de techwiki van seloc vond ik een beschrijving van de heater unit en de temperatuur regelklep. Bij mijn auto blijkt minstens het bovenpaneel gebarsten te zijn waardoor deze klep niet meer draait met het kabeltje. Een vorige eigenaar heeft dit blijkbaar al eens getaped (duct tape in nood) om de boel netjes bij elkaar en dicht te houden. Ik heb de tape gewoon laten zitten om erger te vermijden. De klep kan ik in een positie instellen, maar enkel door de panelen vooraan open te vijzen.
Als ik zoek naar een replacement unit vind ik die wel in de elise-shop van Yvo, maar dat ding kost een kleine 1000 Euro.

Daarnaast heb ik nog de vraag ivm met mijn koelvloeistof die evt gerelateerd is aan dit probleem.
Toen ik de auto kocht was de koppakking al vervangen en was dus de koelvloeistof ook vervangen. Ze hebben blijkbaar gewone vloeistof (Blauwe) gebruikt en niet de oranje OAT vloeistof waar de handleiding van spreekt.
Ergens moet er in het systeem een klein lek zitten (of andere oorzaak, vandaar de vraag) want ik moet regelmatig de vloeistof wat bijvullen. Een heel stabiele temperatuur krijg ik ook niet (fluctueert van 88-95 graden en schiet soms door tot 101-103 graden in de file).
De radiator is nog de originele dus die kan verdacht zijn (de auto is van eind 2002).
Als ik die dingen moet vervangen dan wil ik het ineens goed doen (de voorste clam is er dan toch af) en zowel koeling als chauffage in orde brengen, alsook de koelvloeistof netjes vervangen (misschien de boel ook eens helemaal spoelen?) Heeft iemand hier al ervaring mee?
Thx
Dirk
PS De Elise is mijn daily drive dus heeeel lang kan ik hem niet missen